Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

Subaru Outback 2018 – pierwsze wrażenia z jazdy

Samochody
|
13.12.2018

Poniższy opis Subaru Outback z całą pewnością nie będzie w 100% obiektywny. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta: poprzednią wersją jeździłem prawie 4 lata, a kto raz miał do czynienia z silnikiem typu Boxer i z symetrycznym napędem na wszystkie koła, ten już na zawsze zapamięta wrażenia z tym związane.

Tagi: samochód dla faceta , test auta , test Subaru

Samochody Subaru Outback 2018 – pierwsze wrażenia z jazdy

W zasadzie nie popełnimy błędu, jeśli powiemy, że to właśnie Subaru zapoczątkował erę crossoverów, tak bardzo dziś popularnych.  Przez lata Subaru Outbacka wybierali kierowcy, którzy cenią sobie przestronne wnętrza, komfortową jazdę i gotowość pojazdu na każdą pogodę i warunki drogowe.

W roczniku modelowym 2018 w Subaru Outback znajdziemy kilka modyfikacji, zarówno w stylistyce nadwozia, nadającej mu świeżego wyglądu, jak i w zastosowanej technologii, szczególnie tej dotyczącej komfortu i bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów.

Dostrzeżemy nowy grill, nowo zaprojektowany przedni zderzak, reflektory, felgi aluminiowe i lusterka boczne oraz reflektory LED z funkcją doświetlania zakrętów (SRH) i światłami do jazdy dziennej, dźwiękoszczelnymi szybami w przednich bocznych oknach. Z zewnątrz relingi dachowe, spojler na tylnej klapie i prześwit 20 cm nadają nowemu Outbackowi surowego, masywnego charakteru. Z pewnością spodoba się wielu kierowcom.

Napęd

Testowane auto wyposażone jest w silnik benzynowy typu boxer o pojemności 2,5 litra, mocy 175 KM i momencie obrotowym wynoszącym 235 Nm. Boxer w Outbacku to pozioma, przeciwsobna konfiguracja, charakteryzująca się ułożeniem sąsiadujących cylindrów naprzeciw siebie, czyli rozstawieniem o 180 stopni. Dzięki takiej konstrukcji uzyskujemy niższy, bardziej płaski profil silnika i tym samym jednostka napędowa i całe auto mają niżej położony środek ciężkości.

Subaru Outback przód

Przeciwsobne ruchy tłoków powodują znoszenie siły bezwładności w układzie korbowym, a tym samym ograniczają drgania. Bezstopniowa skrzynia biegów LINEATRONIC sprawia, że jazda tym autem jest płynna. Szkoda tylko, że nie ma szybkiego kickdown’u, który przydałby się w momencie, gdybyśmy chcieli gwałtownie przyspieszyć.

Jazdę Outbackiem można prowadzić w dwóch trybach: sport mode i inteligent mode. Ten pierwszy dedykowany jest do jazdy na autostradzie oraz krętych zakrętach. Drugi oferuje łagodny przyrost mocy i pomaga oszczędzać paliwo. Umożliwia również płynne sterowanie, potrzebne na przykład podczas jazdy w deszczu lub na zaśnieżonej nawierzchni.

Silnik typu boxer w połączeniu z symetrycznym napędem na wszystkie koła (Symmetrical AWD) to dwie najważniejsze cechy, które zawsze wyróżniały samochody tej marki. W ostatnim czasie dodatkową cechą, na którą mocno stawia koncern, jest również bezpieczeństwo, ale o tym niżej w tekście.

Wnętrze

Kabina charakteryzuje się bardziej luksusowym wyglądem dzięki czarnym powierzchniom o wysokim połysku i przeszyciom wzdłuż miękkiej deski rozdzielczej. Wewnątrz Outbacka w wersji 2018 mamy również przeprojektowany środkowy panel deski rozdzielczej z ekranem dotykowym wraz z Apple CarPlay / Android Auto.

Subaru Outback wnętrze

Fotele przednie jak i tylne zapewniają komfortową jazdę. Cztery osoby dorosłe będą podróżować w tym aucie bardzo wygodnie. Auto jest oczywiście pięcioosobowe. Widoczność dla kierowcy – wyśmienita. Podgrzewane fotele przednie są dostępne we wszystkich opcjach (Active, Comfort, Exclusive), natomiast tylne podgrzewane fotele są oferowane wyłącznie w wersji najbogatszej.

W wersji Exclusive jest również dostępna moja ulubiona i bardzo pożądana funkcja – podgrzewana kierownica ;). Podoba mi się również prosty i bardzo intuicyjny system multimedialny STARLINK. Całość komfortowego wyposażenia uzupełniają system audio HARMAN / KARDON i dwustrefowa klimatyzacja.

Bezpieczeństwo

Zwiększono także bezpieczeństwo, wyposażając wszystkie wersje Outback w system wspomagania kierowcy trzeciej generacji EyeSight, który dodaje asystę do utrzymywania pasa ruchu wraz z ulepszonym unikaniem pieszych i wspomaganiem hamowania przed kolizją. Adaptacyjny tempomat rozpoznaje teraz światła hamowania i widzi pojazdy z większej odległości i szerszych kątów, dzięki czemu jest jeszcze bezpieczniejszy na wielopasmowych drogach lub podczas zmiany pasa ruchu, a także zapewnia autonomiczne hamowanie awaryjne (AEB).

Prowadzenie Outbacka sprawia kierowcy sporą frajdę (jak wspomniałem na początku tekstu użytkowałem Outbacka blisko cztery lata, więc moja opinia może być lekko subiektywna), a dzięki S-AWD kierowca ma lepszą kontrolę nad pojazdem niezależnie od nawierzchni i warunków drogowych. Warto poważnie rozważyć ten model, jeśli pragnie się posiadać solidnego, sprawnego crossovera.

Subaru Outback grill reflektory

Dane techniczne

Subaru Outback (wersja 2018)

Napęd:

  • silnik benzynowy, w układzie boxer, czterocylindrowy, turbodoładowany
  • pojemność skokowa: 2498 cm³
  • rozrząd: DOHC 16V
  • moc: 129 kW/ 175 KM przy 5800 obr./min
  • moment obrotowy: 235 Nm/4000 obr./min
  • skrzynia biegów: bezstopniowa skrzynia Lineartronic,
  • napęd: stały symetryczny napęd wszystkich kół S-AWD

Masy i wymiary:

  • liczba drzwi: 5
  • masa własna: 1592 – 1631 kg (w zależności od wyposażenia)
  • długość/szerokość/wysokość: 4820 x 1840 x 1605 mm
  • prześwit: 200 mm
  • rozstaw osi: 2745 mm
  • pojemność bagażnika: 559 litrów/1848 litrów po złożonym oparciu tylnych siedzeń

Osiągi:

  • przyspieszenie 0–100 km/h: 10,2 s
  • prędkość maksymalna: 198 km/h
  • test NCAP: 5 gwiazdek
  • emisja CO2: 166 g/km (w cyklu mieszanym)
  • zużycie paliwa:
    • cykl miejski: 8,9 l/ 100 km
    • cykl pozamiejski: 6,4 l/ 100 km
    • cykl mieszany: 7,3 l / 100 km

Bezpieczeństwo (niektóre funkcje):

  • ABS
  • ACTIVE TORQUE VECTORING
  • elektroniczny hamulec postojowy
  • Inteligentny System Ratunkowy (ISR) – używając sygnału GPS przekazuje automatycznie w sytuacji awaryjnej informację do stale funkcjonującego centrum monitoringu. Umożliwia to natychmiastowe zweryfikowanie zdarzenia i powiadomienie właściwych służb w celu szybkiej i sprawnej organizacji pomocy
  • kolanowa poduszka powietrzna po stronie kierowcy
  • kurtyny powietrzne (przód/tył)
  • system EYE SIGHT z funkcjami adaptacyjnego tempomatu oraz asystenta utrzymania pasa ruchu
  • system kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy
  • system wspomagania hamowania awaryjnego
  • kamera cofania

Komfort (niektóre funkcje):

  • elektrycznie sterowane okno dachowe
  • elektrycznie otwierana i zamykana pokrywa bagażnika
  • elektrycznie sterowane szyby we wszystkich drzwiach
  • regulowane elektrycznie fotele kierowcy i pasażera
  • kierownica podgrzewana
  • klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
  • podgrzewane fotele przednie i tylne
  • system informacyjno-rozrywkowy SUBARU STARLINK
  • system audio HARMAN/KARDON
  • system głośnomówiący

Cena: testowany model kosztuje w salonie około 170 tys. złotych

PLUSY:

  • przestronne wnętrze
  • bardzo dobre wykończenie i jakość materiałów
  • system audio HARMAN/KARDON
  • system STARLINK

MINUSY:

  • niezbyt imponujące przyspieszenie do 100 km/h przy silniku 2.5 litrowym

Marek Wiśniewski

Wejdź na FORUM!
Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie