Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

SsangYong Rexton 2.2 D SAPHIRE – pierwsze wrażenia z jazdy

Samochody

Koreański SsangYong po raz kolejny udowadnia, że nie musi mieć żadnych kompleksów i śmiało konkuruje z innymi markami oferującymi auta z tego segmentu. Nowy Rexton to silna, luksusowa terenówka oparta na ramie, zapewniająca kierowcy komfort i bezpieczeństwo zarówno na autostradzie jak i w terenie. I do tego w relatywnie niskiej cenie.

Tagi: samochód dla faceta , SUV , samochód rodzinny , test samochodu , test auta , SsangYong

SsangYong Rexton
SsangYong Rexton - luksusowa terenówka

Ten model można było zobaczyć na ostatniej edycji targów Motor Show w Poznaniu, na których stoisko tej koreańskiej marki (nie chińskiej!) przyciągało sporo odwiedzających, zachwycających się majestatycznym wyglądem Rextona i jego luksusowym wyposażeniem.

Wielu fanów motoryzacji porównuje SsangYong Rextona, nie tylko gabarytami, ale również parametrami, np. z Toyotą Land Cruiser. Oba modele są do siebie stylistycznie bardzo podobne. Jest jednak spora różnica. W koszcie zakupu. Tam, gdzie kończy się cena za bardzo bogate wyposażenie Rextona – dopiero zaczyna się podstawowa wersja Cruisera.

SsangYong Rexton

Nadwozie / wnętrze

Nowy Rexton jest sporo większy od porównywalnych aut w swoim segmencie. To duży, elegancki, bardzo komfortowy SUV, a dzięki temu, że został oparty na ramowej konstrukcji, oferuje kierowcy bardzo dobre zachowanie również w terenie. Tak naprawdę to po prostu luksusowa terenówka z dołączanym napędem 4x4 i z reduktorem (za dodatkową opłatą). Sylwetka nowego Rextona z całą pewnością będzie się podobać większości amatorów dużych SUVów.

W nowym Rextonie zamontowano światła ksenowowe gwarantujące lepszą widoczność podczas nocnej jazdy oraz światła do jazdy dziennej LED. Spoiler z wysoko umieszczonym światłem stopu (tym trzecim, dodatkowym) nadaje sylwetce Rextona odrobinę agresywniejszego, sportowego charakteru, choć przecież wciąż mamy do czynienia z luksusową terenówką. Całość wygląda dość minimalistycznie, ale w ten sposób osiągnięto efekt elegancji świetnie konweniujący z bryłą tego auta. Tak, nie ma wątpliwości, że nowy Rexton to klasa premium. Komfort jazdy podczas długiej podróży zapewniają nie tylko bardzo wygodne skórzane fotele (z funkcjami wentylacji i podgrzewania) dostosowujące się do kształtu ciała, lecz również długi rozstaw osi (2865 mm) i szeroko rozstawione koła o dwudziestocalowych obręczach.

SsangYong Rexton

Wyposażenie testowanego modelu spełniłoby z całą pewnością oczekiwania nawet bardzo wymagających klientów. Czytelny i intuicyjny komputer pokładowy, automatyczny tryb łatwego dostępu dla fotela kierowcy, nawigacja TomTom, cztery kamery zapewniające kierowcy pełen obraz przestrzeni dookoła samochodu, bardzo dobry zestaw multimedialny (wspierający Apple CarPlay oraz Google Android Auto) oraz ponadprzeciętny współczynnik wyciszenia auta to tylko niektóre cechy Rextona zwiększające wygodę podczas podróży.

Ze względu na swoje gabaryty samochód ten charakteryzuje się ogromną przestronnością wnętrza i bardzo pojemnym bagażnikiem. Z tyłu na kanapie swobodnie się zmieszczą trzy dorosłe osoby (jest możliwość również dokupienia w opcji trzeciego rzędu siedzeń, chowanego w podłodze), a bagażnik ma pojemność… 784 litry. Po rozłożeniu tylnej kanapy – 1977 litrów. Czy potrzebny jest dodatkowy komentarz? ;)

 

SsangYong Rexton

Napęd

Testowany SsangYong Rexton wyposażony był w silnik wysokoprężny 2.2 D o mocy 181 KM z momentem obrotowym wynoszącym 420 Nm w zakresie obrotów 1600-2600 obr./min.

Standardowo napęd przenoszony jest na koła tylne z możliwością dołączenia kół przednich na śliskiej lub nieutwardzonej drodze (tryb 4H). W trudnym terenie (Rexton ma 224 mm prześwitu), jadąc z niską prędkością jest możliwość skorzystania z reduktora. W tym celu auto trzeba zatrzymać i włączyć tryb 4L (lock). Siedmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów działa szybko i sprawnie dobiera przełożenia, co sprawia, że prowadzenie tego wielkiego SUVa po prostu sprawia przyjemność.

SsangYong Rexton

Dane techniczne

Model: SsangYong Rexton 2.2 DIESEL SAPHIRE

  • silnik: czterocylindrowy, szesnastozaworowy
  • pojemność silnika: 2157 cm3
  • moc: 181 KM przy 4000 obr/min
  • moment maksymalny: 420 Nm w zakresie 1600 – 2600 obr./min.
  • napęd: stały na tylną oś, dołączany przedni, reduktor, brak centralnego mechanizmu różnicowego
  • skrzynia biegów: automatyczna, 7-biegowa
  • rodzaj nadwozia: SUV
  • liczba drzwi: 5

Masy i wymiary

  • masa własna / całkowita: 2206 kg
  • ładowność: 654 kg
  • długość / szerokość / wysokość (mm): 4850 / 1960 / 1825
  • prześwit: 224 mm
  • rozstaw osi: 2865 mm
  • pojemność zbiornika paliwa: 70 l
  • pojemność bagażnika: 784 l / 1977 l
  • uciąg przyczepy (bez/z hamulcem): 750 kg / 2700 – 3000 kg

Dodatkowe funkcjonalności zwiększające komfort i bezpieczeństwo:

  • sterowanie szybami za pomocą pilota/kluczyka
  • automatyczne zamykanie pojazdu
  • podświetlenie klamek zewnętrznych
  • solarne, dźwiękoszczelne szkło przedniej szyby
  • odmrażacz wycieraczek
  • automatycznie obniżające się lusterka w trakcie cofania
  • oświetlenie „follow me home”
  • elektrycznie sterowany szyberdach
  • kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach
  • podgrzewane fotele pierwszego i drugiego rzędu
  • wentylowane fotele z przodu
  • automatyczny tryb łatwego dostępu do fotela kierowcy (podczas otwierania drzwi kierowcy fotel przesuwa się do tyłu, by ułatwić zajęcie miejsca za kierownicą, po zamknięciu drzwi fotel ustawia się w pozycji zapamiętanej/ustawionej wcześniej przez kierowcę)
  • cztery kamery zamontowane na zewnątrz zapewniające kierowcy pełen obraz przestrzeni dookoła pojazdu, co znacznie ułatwia manewry i parkowanie

Osiągi

  • prędkość maksymalna: 185 km/h
  • zużycie paliwa (cykl mieszany): 8 l (deklaracja producenta); w teście osiągnęliśmy poziom 9,9 l
  • emisja CO2: 213 g/km (deklaracja producenta)

Cena testowanego modelu: 190.000 zł

SsangYong Rexton

PLUSY:

  • Przestronne wnętrze
  • Bardzo pojemny bagażnik
  • Dobrej jakości materiały wykończeniowe
  • Bardzo bogate wyposażenie
  • Komfortowe fotele (wentylowane i podgrzewane)
  • Nawigacja TomTom
  • Komputer pokładowy z dużą liczbą informacji i ciekawymi funkcjami
  • Bogaty w funkcje system multimedialny
  • Dynamiczny silnik
  • Precyzyjna praca skrzyni biegów
  • Dołączany napęd 4×4 z reduktorem
  • Relatywnie niska cena (zwłaszcza w porównaniu do innych aut z tego segmentu)
  • Podgrzewana kierownica

MINUSY:

  • Napęd 4×4 bez możliwości jazdy w tym trybie na drogach utwardzonych

Podsumowanie

Nowy SsangYong Rexton to z całą pewnością okręt flagowy tej koreańskiej marki. Zasługuje na pozytywną ocenę, bo producent w zamian za bardzo dobre właściwości jezdne (również w warunkach terenowych), komfort i bogate wyposażenie żąda relatywnie niskiej ceny. To świetna propozycja dla osób poszukujących dużego SUV-a mogącego pomieścić dużą rodzinę i jednocześnie ciągnąć dużą przyczepę kempingową lub jacht (uciąg do 3 ton).

Nowy model w wersji z silnikiem Diesla kosztuje około 134.900 zł. Oczywiście dodatkowe wyposażenie znacznie podniesie cenę auta. Cena wersji testowej wynosi ok. 190.000 zł SsangYong udziela na ten model pięcioletniej gwarancji lub do 150.000 km.

Dodatkowe i aktualne szczegóły i informacje można znaleźć na stronie producenta.

Marek Wiśniewski

Wejdź na FORUM!
Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie

Gorące tematy

facebook