Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies
Akceptuję

Sportowa Corvetta kontra model TRAXXAS XO-1

Samochody
|
12.06.2014
Samochody Sportowa Corvetta kontra model TRAXXAS XO-1

Sportowy Chevrolet Corvette C5 Targa oraz jedno z najszybszych na świecie aut sterowanych radiem – co mogło wyniknąć z tak oryginalnego połączenia? Tylko jedno - wyjątkowy wyścig, duża dawka adrenaliny oraz spotkanie prawdziwych pasjonatów rywalizujących o palmę zwycięstwa.

Samochody Sportowa Corvetta kontra model TRAXXAS XO-1

Na pasie startowym lotniska w Modlinie zmierzyły się w niecodziennym wyścigu dwie piekielne maszyny: stuningowany Chevrolet Corvette C5 Targa kontra TRAXXAS XO-1 – model sterowany radiem. Obydwie maszyny zostały dodatkowo podrasowane aby osiągnąć jeszcze lepsze wyniki prędkości, a organizatorzy wyścigu dopracowali najdrobniejsze szczegóły dotyczące zarówno parametrów technicznych rywalizujących samochodów jak i trasy wyścigu.

Główni bohaterowie

Już na samym starcie wydawałoby się, że model sterowany radiem - wprawdzie jeden z najszybszych na świecie ale jednak model - nie ma szans z podrasowanym Chevroletem Corvette C5. Samochód ten posiada bowiem silnik LS1 V8 o pojemności 5665 cm³ i mocy 345 KM, a dzięki licznym modyfikacjom układu wydechowego, dolotowego oraz obniżeniu wagi, może osiągnąć maksymalną prędkość 300 km/h.

Jednak zespół przygotowujący TRAXXAS XO-1 do wyścigu również porządnie zmodyfikował swój model. Standardowo auto to w skali 1:7 osiąga maksymalną prędkość 160 km/h, a po zastosowanych zmianach może osiągnąć około 210 km/h poniżej 5 sekund.

W modelu tym zmodyfikowano między innymi układ napędowy, zastosowano silnik Leopard 5682 1360kV, regulator Mamba XL2, chłodzenie Castle dual fan, dociążono przód o 200gr, zmieniono przełożenie oraz wprowadzono istotne zmiany w zasilaniu. Dodatkowo team TRAXXAS XO-1 był przygotowany na każde warunki i konieczność nagłego naładowania baterii auta. W tym celu jako mobilne źródło energii wykorzystano moc akumulatorków Energizer Precision o pojemności 2400mAh i TRAXXAS XO-1 był gotów do wyścigu.

Chwila prawdy, decydujące starcie

O świcie na tle startujących i lądujących samolotów na jednym z pasów startowych modlińskiego lotniska stanęły zatem obok siebie: słoń, czyli Chevrolet Corvette C5 Targa o wymiarach (dł. - 4564 mm, szer. - 1869 mm, wys. - 1214 mm, masa - 1439 kg) i mrówka, czyli TRAXXAS XO-1 o wymiarach (dł. - 686 mm, szer. - 195 mm, wys. - 128 mm i wadze około 5 kg).

Wielkie emocje, oczekiwanie, chwila napięcia i start. Która maszyna wygrała starcie? Zobaczcie na tym filmie:

Piotr Hulewicz

Wejdź na FORUM!
Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie