Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

Renault Talisman 1.6 TCe150 4 Control

Samochody

Komfort. Dynamika. Bezpieczeństwo. Przyjemność z jazdy. To cechy, którymi określiłbym to auto po tygodniu testowania w różnych warunkach drogowych. To duży, elegancki i komfortowy sedan.

Tagi: samochód dla faceta , test Renault , test auta

Samochody Renault Talisman 1.6 TCe150 4 Control

Niewątpliwie Renault Talisman (również w wersji Grandtour, czyli kombi) to jeden z tych modeli w swoim segmencie, który mocno wyróżnia się na plus niebanalną sylwetką. Typowe dla renówek bogate wyposażenie (testowaliśmy wersję Initiale Paris) i przestronne wnętrze sprawiają, że w porównaniu do kilku innych aut z klasy średniej, np. Kia Optima, Mazda 6 lub chociażby Toyoty Avensis, kusi, by przypisać Talismana do segmentu wyżej.

 

Wystarczy spojrzeć na zdjęcia - z całą pewnością ten reprezentacyjny, elegancki sedan osadzony na 19-calowych kołach będzie się długo wyróżniał na drogach, a jego właścicielom dostarczał ogromnej radości z jazdy.

Talisman od środka

Wnętrze pojazdu wykończone jest w jakościową skórzaną tapicerkę i tworzywa, a rozmieszczenie wszystkich wskaźników i przełączników na efektownej desce rozdzielczej sprawia wrażenie, że całość jest zaprojektowana pod rygorystycznym nadzorem specjalistów od ergonomii. Kierownica (podgrzewana!) z lekkim D-Shape’m, sterownik audio (nie obraca się podczas skrętu wraz z kierownicą), R-Link (więcej o tym systemie poniżej), sterowanie większością funkcji z pomocą kilkucalowego tabletu, liczne schowki, elektrycznie regulowane fotele (w wersji Initiale Paris) wraz z funkcjami podgrzewania i chłodzenia oraz (!) funkcją masażu sprawią, że kierowca nawet w dłuższych trasach będzie czuł się komfortowo. Należy również zaznaczyć, że fotele wyposażone są w aktywne zagłówki zapobiegające urazom kręgów szyjnych.

Przestronność wnętrza również zaliczam na plus Talismanowi. Podróżowanie pięciu osób tym blisko pięciometrowym sedanem (długość 487 cm, wysokość 146 cm, szerokość, 187 cm i rozstaw osi 281 cm) na pewno nie będzie udręką. Przy takiej konfiguracji nie bez znaczenia jest również wielkość bagażnika. Ten w Talismanie ma aż 608 litrów, znajdziemy w nim klamry do mocowania pakunków, a pod podłogą skrytki i pełnowymiarowe koło zapasowe.

Ale wróćmy jeszcze na chwilę do sterowania wieloma funkcjami w tym aucie, czyli do R-Link 2. Co to takiego? To w zasadzie centrum/panel zarządzania większością funkcji auta, który ma postać 8,7-calowego wbudowanego tabletu, co dla osób na co dzień korzystających ze smartfona jest dużym ułatwieniem w obsłudze auta. Wybór pożądanych opcji poprzez scrollowanie, swipowanie i klikanie w ekran jest bardzo intuicyjne i ułatwia szybkie ich uruchamianie. Do sterowania mamy również dodatkowo kontroler, coś w rodzaju joysticka.

Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie

Gorące tematy

facebook
raporty
Raporty