Stylistyka auta wywodzi się ze świata samochodów koncepcyjnych i jest podyktowana dążeniem do uzyskania optymalnego docisku aerodynamicznego.
Źródłem napędu jest przygotowana przez firmę Nismo jednostka V6 3,8 l biturbo pochodząca z Nissana GT-R. Ciśnienie doładowania jest tak dobrane, aby uzyskać moc powyżej 500 KM i maksymalny moment obrotowy powyżej 600 Nm. Są to osiągi zapewniające Renault Sport R.S. 01 miejsce pomiędzy autami klasy GT3 i klasy DTM.
Ponieważ przyczepność zależy w głównej mierze od docisku aerodynamicznego, wymagało to zastosowania odpowiedniego zawieszenia. Podobnie jak w prototypowych autach sportowych, zastosowano zawieszenie złożone z klasycznych, podwójnych trójkątnych wahaczy z popychaczami oraz amortyzatorami Öhlins.
W skład układu hamulcowego wchodzą karbonowe tarcze PFC Brakes o średnicy 380 mm oraz zaciski 6-tłoczkowe. Renault Sport R.S. 01 jest także wyposażone w system ABS Bosch Motorsport.
Natomiast firma Michelin przygotowała stworzone specjalnie dla tego modelu 18-calowe opony. Są one montowane na obręczach z centralną śrubą mocującą.
Już w 2015 roku nowy samochód wyścigowy Renault Sport będzie jedną z gwiazd World Series by Renault, w ramach nowoutworzonych mistrzostw Renault Sport Trophy, które będą pełniły rolę inkubatora talentów do mistrzostw GT i wyścigów wytrzymałościowych dla zawodowców.
Źródło: Renault, Mototarget.pl
Wejdź na FORUM! ❯
Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie