Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

Przegląd aut elektrycznych

Samochody
|
07.01.2019

Auta elektryczne powoli, ale konsekwentnie zdobywają coraz większą popularność. Wszyscy zainteresowani zakupem takiego pojazdu mają też coraz szerszą ofertę rynkową. Sprawdzamy, jakie samochody na prąd można w tej chwili kupić w Polsce.

Tagi: samochód dla faceta , samochody elektryczne

Jaguar I-PACE
Jaguar I-PACE - elektryczny luksus

Audi e-tron

Pierwszy w pełni elektryczny samochód spod znaku czterech pierścieni pojawi się w sprzedaży na początku 2019 roku. Debiutancki model jest SUV-em, rozwija moc 408 KM, przyspiesza 0-100 km/h w 6 sekund i według zapewnień producenta po pełnym naładowaniu baterii może przejechać ponad 400 km.

Audi e-tron
Audi e-tron

E-tron to pierwszy model Audi z wirtualnymi lusterkami - zamiast fizycznych szkieł zastosowano kamery, z których obraz wyświetlany jest na ekranach w przedniej części drzwi. Ten zabieg ma pomóc obniżyć współczynnik oporu powietrza. Oficjalna cena Audi e-tron (po przeliczeniu) wynosi ok. 337 tys. zł.

BMW i3

i3 to stary wyjadacz na rynku elektryków. Auto jest dostępne w sprzedaży od 2013 roku. W 2017 roku ten model BMW był drugim najchętniej kupowanym elektrycznym autem w Polsce. Obecnie samochód dostępny jest w dwóch wariantach - jako i3 (170 KM, 359 km zasięgu) i i3S (184 KM, 345 km zasięgu). Mocniejszy z nich rozpędza się do „setki” w 6,9 s.

BMW i3
BMW i3

Mimo „pudełkowatego” wyglądu, auto zapewnia doznania jazdy zbliżone do innych modeli BMW. Ciekawym faktem jest brak środkowego słupka i sposób otwierania tylnych drzwi przeciwstawnie do przednich. Do budowy i3 wykorzystuje się dużo materiałów pochodzących z recyklingu. Cena i3 zaczyna się od 172 800 zł.

Renault Twizy

Twizy to miejski mikrosamochód dostępny w dwóch wersjach - Cargo to odmiana towarowa, Life - osobowa, w której dwoje pasażerów siedzi jeden za drugim. Pojazd nie ma ani bagażnika, ani bocznych szyb. W realiach ciasnych uliczek centrów miast auto pod względem zwinności nie ma sobie równych - to wszystko dzięki długości niewiele ponad 2,3 m i szerokości niecałych 1,4 m. Nie jest problemem parkowanie go w poprzek pomiędzy samochodami ustawionymi wzdłuż ulicy.

Renault Twizy
Renault Twizy

Twizy ma zasięg dochodzący do 100 km, a moc jego silnika wynosi 17 KM. Osiągi nie powalają, ale w warunkach miejskich są wystarczające - prędkość maksymalna to 80 km/h, a przyspieszenie 0-45 km/h wynosi 6,1 s. Cena Renault Twizy zaczyna się od 53 200 zł.

Renault Zoe

Kolejny elektryk francuskiego producenta jest już pełnoprawnym samochodem segmentu B, który zabierze na pokład pięć osób i 338 l bagażu. Zoe występuje w trzech wersjach - R90, R110 i Q90 różniących się mocą (92-109 KM) i czasem ładowania. Zależnie od odmiany, producent deklaruje zasięg 280-300 km. Auto rozpędza się do 100 km/h w czasie 13,5 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 135 km/h.

Renault Zoe
Renault Zoe

Małe Renault to auto ciekawe stylistycznie, można w nim znaleźć pewne podobieństwa do Clio, jak np. ukryte klamki tylnych drzwi. Rozpiętość cenowa - od 100 500 zł do 112 500 zł plus ewentualne opcje. W cenie jest zawarty pakiet darmowego ładowania ze stacji GreenWay pozwalający na przejechanie ok 15 000 km.

Smart EQ Fortwo

Smart Fortwo to klasyka gatunku miejskich samochodów. Jego wersja elektryczna kosztuje od 94 500 zł i jest dostępna zarówno w wersji z nadwoziem zamkniętym oraz jako kabriolet. 11,5 sekundy w sprincie 0-100 km/h oraz prędkość maksymalna wynosząca 130 km/h to wartości w zupełności wystarczające do sprawnego poruszania się po mieście i jego okolicach. Producent deklaruje ok 150-160 km zasięgu, ale jak w przypadku wszystkich „elektryków” realnie jest on mniejszy.

Smart EQ Fortwo
Smart EQ Fortwo

Jak na swoje niewielkie wymiary, Smart ma całkiem duży bagażnik - 260-350 l to wartość pozwalająca na bezproblemowe zapakowanie nawet sporych zakupów. Producent daje duże możliwości personalizacji auta, dzięki czemu możesz stworzyć model jedyny w swoim rodzaju.

Smart EQ Forfour

Elektryczna odmiana bliźniaka Renault Twingo dzieli układ napędowy ze Smartem EQ ForTwo. Samochód zadowoli wszystkich lubiących modne gadżety, którzy czasami potrzebują przewieźć 4 osoby lub więcej bagażu i dla których dwuosobowa odmiana Smarta jest za mała.

Smart EQ Forfour
Smart EQ Forfour

Co prawda bazowo kufer wersji ForFour nie imponuje pojemnością (185 l), ale można go powiększyć do 975 l. Deklarowany przez producenta zasięg auta w cyklu mieszanym to 150 km - podobny do głównego konkurenta - Volkswagena e-up! Cena czteroosobowej odmiany elektrycznego Smarta zaczyna się od 94 500 zł.

Nissan Leaf

Druga generacja tego elektrycznego bestsellera zrywa z kontrowersyjnym designem swojego poprzednika. Walory użytkowe tego auta zachęcają do wypadów poza miasto - 435 l bagażnik zmieści weekendowy ekwipunek czteroosobowej rodziny. Planując wyjazd powinieneś uwzględnić zasięg Leafa - producent zapewnia o 389 km w cyklu miejskim i 270 km w cyklu mieszanym.

Nissan Leaf
Nissan Leaf

150-konny silnik Nissana zapewnia też niezłą dynamikę - 7,9 s w sprincie 0-100 km/h to wynik pozwalający na sprawną jazdę także poza miastem. Ładowanie akumulatora do pełna z domowego wallbox’a zajmie 7,5 godziny, a do 80% z miejskiej stacji ładowania - ok 1 godziny. Cena nowego Leafa zaczyna się od 155 500 zł.

Volkswagen e-Golf

Wzorzec auta kompaktowego dostępny jest także w wersji elektrycznej. Droższy od Leafa (od 165 690 zł), ma podobny zasięg - ok 300 km w cyklu mieszanym. Auto jest napędzane energią elektryczną pochodzącą z akumulatora o pojemności 35,8 kWh. Jego silnik generuje moc 136 KM i pozwala na rozpędzenie się do „setki” w czasie poniżej 10 sekund.

Volkswagen e-Golf
Volkswagen e-Golf
 

Golf jest dopracowany, podobnie jak jego bliźniak o konwencjonalnym napędzie. Nie wszystkim spodoba się natomiast jego nudna i zachowawcza stylistyka. To wszystko w zestawieniu z mało atrakcyjną ceną powoduje, że kompaktowy Volkswagen musi uznać wyższość Nissana w tabelach statystyk sprzedaży.

Volkswagen e-up!

Jeżeli dla kogoś Golf jest za duży, może zdecydować się na miejskiego malucha - e-up! Auto kosztuje co najmniej 117 190 zł i znakomicie czuje się w swoim naturalnym środowisku wąskich ulic i ciasnych parkingów. Deklarowany zasięg to 160 km, potem trzeba przygotować się na 7-9-godzinne ładowanie akumulatora o pojemności 18,7 kWh.

Volkswagen e-up!
Volkswagen e-up!

E-up przyspiesza 0-100 km/h w 12,4 s i rozwija maksymalnie 130 km/h. To auto jest alternatywą dla Smarta EQ ForFour, który bazowo jest tańszy, zapewnia też ciekawszy od Volkswagena design.

Jaguar i-Pace

Pierwszy w pełni elektryczny Jaguar to sportowy SUV o dynamicznej sylwetce. Trudno nie zauważyć tego auta na ulicy. Wrażenie robią też walory trakcyjne - 400 KM i 4,8 s 0-100 km/h to parametry, jakich nie powstydziłby się niejeden samochód sportowy. Deklarowany przez producenta zasięg wynoszący 480 km pozwala na planowanie dłuższych tras.

Jaguar i-Pace
Jaguar i-Pace

We wnętrzu jakość klasy premium połączona z wszechstronnością - auto ma napęd na cztery koła, dlatego zjazd z utwardzonych dróg nie jest dla niego problemem. O komfort podróżnych dba pneumatyczne zawieszenie, a nisko umieszczony środek ciężkości gwarantuje pewne prowadzenie. Cena i-Pace zaczyna się od 354 900 zł.

Mercedes-Benz EQC

Elektryczna nowość Mercedesa pokazuje, jak marka ze Stuttgartu widzi przyszłość motoryzacji. Nowy SUV będzie łączył codzienną funkcjonalność z wyjątkowymi osiągami. Na pokładzie samochodu będą też dostępne wszystkie aktualnie dostępne systemy - te z zakresu komfortu jak i bezpieczeństwa.

Mercedes-Benz EQC
Mercedes-Benz EQC

Dwa silniki elektryczne o łącznej mocy ponad 400 KM i maksymalnym momencie obrotowym 756 Nm zapewniają przyspieszenie do 100 km/h w 5,1 s, a prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. Deklarowany przez producenta zasięg to 450 km, a po jego wyczerpaniu trzeba zaplanować 40-minutowy postój przy ładowarce 110 kWh. Taki czas jest potrzebny, by naładować akumulator do 80% maksymalnej pojemności. Co ciekawe, Mercedes EQC będzie mógł ciągnąć przyczepę o maksymalnej masie do 1800 kg. Mercedes EQC ma wejść do sprzedaży w połowie 2019 roku.

Hyundai Kona Electric

Chociaż w momencie pisania tego tekstu auto jest jeszcze niedostępne w Polsce (ma to się wkrótce zmienić) to już można je kupić w niektórych krajach europejskich. Producent proponuje dwie wersje samochodu - słabszą o mocy 136 KM i pojemności akumulatora 39,2 kWh i mocniejszą - odpowiednio 204 KM i 64 kWh. Ta druga rozpędza się do 100 km/h w 7,6 s i zapewnia ok 500 km zasięgu.

Hyundai Kona Electric
Hyundai Kona Electric

Wygląd samochodu został podporządkowany aerodynamice - Kona Electric ma m.in. charakterystyczny pełny grill. Bagażnik o pojemności 332 l jest o 29 l mniejszy niż w wersji spalinowej. U naszych zachodnich sąsiadów cena tego auta zaczyna się od 34 600 euro za wariant słabszy. Mocniejszy jest droższy o 4 500 euro.

Hyundai IONIQ Electric

157 500 zł wystarczy, by wejść w posiadanie tego elektrycznego Hyundaia. Auto ma 120 KM mocy i rozpędza się do 100 km/h w 9,9 s. Deklarowany zasięg wynosi 280 km. Kabina pasażerska tego liftbacka jest przestronna, a bagażnik o pojemności 455 l pozwala na wykorzystanie samochodu także do wypadów poza miasto.

Hyundai IONIQ Electric
Hyundai IONIQ Electric

Czas ładowania do pełna z domowego gniazdka wynosi 12 godzin, a zaledwie 30 min wystarczy do uzupełnienia pojemności baterii do poziomu 80% przy pomocy szybkiej ładowarki. Ciekawostką jest układ VESS imitujący odgłosy „prawdziwego” samochodu mające zwrócić uwagę przechodniów przyzwyczajonych do aut spalinowych na bezgłośnie poruszającego się „elektryka”.

Jakub Mielniczak

Wejdź na FORUM!
Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie