Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

Oto nowa KIA Sportage. Będzie kolejnym hitem?

Samochody
|
08.06.2021

Koreańczycy właśnie zaprezentowali nowe wcielenie niezwykle popularnego u nas kompaktowego SUV-a. Europejska KIA Sportage z numerem 5 oficjalnie zadebiutuje dopiero we wrześniu, więc na szczegóły musimy jeszcze zaczekać. Za to już dziś możemy przyjrzeć się jej stylistyce. Na pierwszych zdjęciach auto wygląda na dużo większe, ale jest na to wyjaśnienie.

2022 KIA Sportage
Nowa KIA Sportage będzie radykalna pod względem stylistyki. Nie pozostawia miejsca na sentymenty

Dlaczego KIA Sportage tak urosła? Spokojnie, według naszych informacji to przedłużona wersja Grand, która będzie oferowana tylko na wybranych rynkach. Nie wiadomo, czy jest wśród nich Europa – u nas na pewno zadebiutuje krótsza wersja bez okienka za tylnymi drzwiami. Grand Sportage mógłby być ciekawym konkurentem Volkswagena Tiguana Allspace i Skody Kodiaq, ale jednocześnie mógłby osłabić sprzedaż swojego większego brata – Sorento.

Co wiemy już teraz?

Tradycyjnie KIA nie pochwaliła się jeszcze wszystkimi szczegółami. Wymiary? Paleta jednostek napędowych? Na te dane musimy zaczekać do oficjalnej premiery modelu w europejskiej specyfikacji. Patrząc jednak na zdjęcia auta, można przypuszczać, że w nowym Sportage’u będą dostępne klasyczne motory – na boku auta jest tylko jedna klapka (zapewne do wlewu paliwa).

Wskazówką są też silniki z technicznego brata-bliźniaka, czyli nowego Hyundaia Tucsona. Klienci Kii powinni mieć ten sam wybór, a to oznacza benzyniaka 1.6 T-GDI w kilku wariantach mocy i stopniach zhybrydyzowania (od 150 do 180 KM), diesla 1.6 CRDi o mocy 136 KM i wariant plug-in. Teraz możemy ocenić jedynie stylistykę, w której widać duże wpływy elektrycznego modelu EV6.

2022 KIA Sportage tył
Nowa generacja, nowy język stylistyczny. Duże zmiany widać także z tyłu koreańskiego SUV-a

Rewolucja zamiast ewolucji

Ostatnie dwie generacje Kii Sportage miały ze sobą dużo wspólnego – chociażby podobny front, układ tylnych świateł i linię bocznych okien. Najnowsze wcielenie koreańskiego SUV-a zrywa z podobieństwem do poprzedników i jest czymś zupełnie nowym. Czy ładnym? To już każdy musi ocenić sam, ale nie można odmówić Sportage'owi charakteru.

Tylko spójrzcie na ten przód z bumerangowymi światłami do jazdy dziennej i grillem rozciągniętym na całą szerokość frontu. To najbardziej kontrowersyjny element designu, a zarazem największy wyróźnik nowego modelu. Mniej dzieje się w sylwetce – z profilu Sportage jest podobny do nowego Tucsona, ale ma dużo łagodniejsze przetłoczenia. Tył zaś to ugładzona wariacja na temat stylistyki Kii EV6, którą pokażemy wam z bliska już za tydzień. Z dolnej części zderzaka zniknęły bezpowrotnie „terenowe” lampy.

2022 KIA Sportage wnętrze
To nie klasa premium. Tak wyglądają dziś wnętrza kompaktowych SUV-ów

Wnętrze przypomina z kolei projekty znane z aut segmentu premium. Dwa wielkie ekrany otoczono nietypowymi nawiewami, a do zmiany kierunku jazdy służy duże pokrętło na konsoli środkowej. Jest też tradycyjny panel klimatyzacji (choć obsługiwany głównie dotykowo) i kilka fizycznych przycisków. Do projektu kabiny trudno mieć jakiekolwiek uwagi. A do całego auta? Tego dowiemy się później, ale jeśli nowy Sportage doskoczy do poprzeczki wywindowanej wysoko przez większe Sorento, KIA może być spokojna o zainteresowanie tym modelem.

Krzysztof Grabek

Wejdź na FORUM!
Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie