Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

Nie musicie dłużej czekać na Teslę Cybertruck. Oto Nikola Badger, czyli 900-konny elektryczny pikap

Samochody
|
15.06.2020

Na ringu elektrycznych superpikapów zaczyna robić się tłoczno. Nikola ujawniła dane techniczne modelu Badger: 900 KM, 965 km zasięgu i 3 s do 100 km/h. Do tego ostra stylistyka czerpiąca garściami z Forda F-150 Raptor – Tesla Cybertruck ma się czego bać.

Tagi: supersamochody , tesla , elektryki

Nikola Badger
Nikola Badger będzie konkurencją dla Tesli Cybertruck

Tesla, Nikola… Nikola Tesla! Nazwa firmy chcącej poczęstować się kawałkiem tortu Elona Muska nie jest przypadkowa. Nikola – dokładnie tak samo jak Tesla – nawiązuje do wynalazcy silnika elektrycznego (i 124 innych chronionych 300 patentami urządzeń służących do wytwarzania i wykorzystywania prądu przemiennego). Jeszcze ciekawiej byłoby, gdyby konkurentem Tesli została firma Edison. Wówczas mielibyśmy powtórkę z historii, a dokładniej współczesną wersję pojedynku wielkich wynalazców XX w. – Nikoli Tesli i Thomasa Edisona. Firma Elona Muska produkująca przełomowe (i dość kontrowersyjne) samochody elektryczne powinna bać się jednak… Nikoli.

Nikola Badger

Długodystansowiec

Za wyborem Nikoli Badger przemawia jeden bardzo ważny argument – zasięg. Gdy 800-konny pikap Tesli będzie musiał po 800 km zjechać do punktu ładowania, Badger przejedzie dodatkowe 160 km. Jak to możliwe? Inżynierowie Nikoli dołożyli do tradycyjnych akumulatorów litowo-jonowych ogniwa wodorowe. Klienci, którzy nie chcą wodoru, muszą liczyć się z „obcięciem” zasięgu nawet o połowę, ale 480 km to wciąż bardzo dużo. A co z osiągami? Te według danych producentów są identyczne. Obydwa superpikapy na osiągnięcie 100 km/h potrzebują tyle samo czasu co… Ferrari 812 Superfast. Tak, mówimy o gigantach zdolnych do pociągnięcia 3,6-tonowej przyczepy (Cybertruck ma większy uciąg – aż 6,3 t). Prędkość maksymalna? Nie znaleźliśmy jej, niestety, na stronach producentów, ale możemy być pewni, że będzie wystarczająca. Wiemy natomiast, że topowe wersje obydwu pikapów dysponują napędem 4x4, więc w terenie powinny sprawdzić się równie dobrze co na asfalcie.

Nikola Badger - tył

Kto pierwszy, ten lepszy

Trevor Milton, miliarder i założyciel Nikola Motor Company ogłosił, że Badgera będzie można rezerwować już od 29 czerwca. Termin ten pokrywa się z datą premiery gotowego, jeżdżącego prototypu, więc klienci nie będą musieli tego robić w ciemno. Zapisy na Teslę Cybertruck ruszyły jeszcze w listopadzie zeszłego roku – miejsce w kolejce gwarantuje wpłacenie 100-dolarowej zaliczki zwracanej w całości, jeśli klient zmieni zdanie.

Nikola Badger zima

Według użytkowników forum Cybertruckownersclub.com w połowie lutego liczba zamówień przekroczyła granicę pół miliona, co wydaje się możliwe, jeśli weźmiemy pod uwagę, że w pierwszym tygodniu po zaprezentowaniu Cybertrucka „zaklepało” go aż 250 tys. osób (!). Tylko 17% z grupy potencjalnych klientów zdecydowało się na najtańszą odmianę z jednym motorem elektrycznym i napędem na tył. Topowy wariant 4x4 ma układ elektryczny składający się z trzech silników. Czy Nikola Badger też będzie cieszyć się takim wzięciem? Tego dowiemy się już wkrótce, ale wygląda na to, że klientów zainteresowanych elektrycznymi superpikapami nie brakuje.

Nikola Badger wnętrze

 

Nikola Badger interior

 

Nikola Badger z boku

Krzysztof Grabek

Wejdź na FORUM!
Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie

Gorące tematy