Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

Mercedes E 350 BlueTEC Cabrio

Samochody

Samochody Mercedes E 350 BlueTEC Cabrio

Ten kabriolet, napędzany przepotężnym wysokoprężnym V6 o mocy 252 KM, z powodzeniem sprawdzi się w każdych warunkach pogodowych i drogowych. Luksusowe wyposażenie wnętrza i niebywały komfort jazdy to w dużej mierze zasługa tekstylnego dachu izolującego nas od świata.

Tagi: mercedes. kabriolet

Samochody Mercedes E 350 BlueTEC Cabrio

Całoroczny kabriolet z miękkim tekstylnym dachem – doprawdy brzmi co najmniej niedorzecznie w opinii większości kierowców. Przecież warstwa wymagającego specjalnej troski materiału nie może zapewnić komfortu termicznego, a tym bardziej akustycznego w mroźne dni. Po istotnie uniwersalnych coupe-cabrio wyposażonych w stalowy dach, również tradycyjne rozwiązanie próbuje udowodnić swoją nie tylko sezonową przydatność.

Naprzeciw wszystkim zimowym przeciwnościom wyszedł jak zawsze Mercedes, udowadniający funkcjonalne walory E klasy Cabrio. Już definitywnie skończyły się czasy wyłącznie wiosennej i letniej eksploatacji samochodów bez dachu, dziś nawet wypad na narty w szczycie sezonu jest tylko kwestią doboru zimowych opon.

Niemiecki szyk

Obecną E klasę Cabrio znaną od 2009 roku, niespełna kilka miesięcy temu poddano kuracji odmładzającej, wespół z pozostałymi odmianami. Krytykowane przez sentymentalnych użytkowników czworokątne „okulary” przy okazji liftingu zastąpiono zintegrowanym zestawem z obowiązkowymi wstawkami LED do jazdy dziennej. Niewielkiej zmianie kształtu poddano również cały zderzak, teraz zdominowany przez potężny grill z ostentacyjną gwiazdą na samym środku.

Jak na auto dla gentelmana przystało, wyzute jest z agresywnych pełnych zadziornego sznytu przetłoczeń. Panowie odpowiedzialni za design w Mercedesie po raz kolejny sięgnęli po klasykę, płynność i spójność linii oraz proporcje nadwozia. Niezależnie od tego, czy podziwiamy E klasę z otwartym bądź zamkniętym granatowym dachem, w oczy rzuca się dbałość o szczegóły takie jak chromowana listwa odcinająca karoserię od tekstylnej czapki. Odrobinę emocji wprowadzają subtelne zaznaczone nadkola skrywające nawet 20-calowe obręcze wchodzące w skład pakietu AMG, jak i wypukłość łącząca wspomniane błotniki na wysokości klamki.

Tył auta wyróżniają dwie trapezoidalne końcówki układu wydechowego, rzecz jasna chromowane wespół z dolną częścią zderzaka. Tak skrojona całość zdaje się przełamywać utarte stereotypy, po E klasę Cabrio do salonów zgłaszają się zarówno tradycyjnie panowie po czterdziestce, młodzi z grubszym portfelem, a także panie chcące kilka razy w roku poczuć wiatr we włosach niczym z włoskich filmów z dawnych lat.

Dwuosobowa przestrzeń

Nie ma się co oszukiwać, w prawie żadnym kabriolecie naszych czasów w komfortowych warunkach nie przewieziemy czterech osób. Przedstawiana E klasa nie jest tu wyjątkiem, a wszystko przez sprytne posunięcie niemieckich inżynierów, chcących zaoszczędzić niemałe fundusze. Przestrzeń w standardowym Mercedesie E wręcz zachwyca, nawet na tylnej kanapie gdzie bez zbędnych problemów i kompromisów za podróżnymi z przednich foteli wygodnie rozgoszczą się dwie osoby. Niestety, rzut oka na dane techniczne wersji Cabrio ujawnia wyraźnie mniejszy rozstaw osi wynoszący 2760 mm, tłumacząc w jednej chwili braki przestrzenne.

Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie

Gorące tematy

facebook