Masywny, duży i przestronny SUV, a jednak szybki jak wiatr. Majestatyczny design, a jednak widząc ten model z bliska od razu wyczuwamy, że to auto potrafi pokazać swój pazur i awanturniczego ducha. A gdy przekręcimy kluczyk w stacyjce i usłyszymy charakterystyczny pomruk sześciocylindorowej jednostki – mamy już pewność, że Levante może dać dużo radości kierowcy.
Maserati Levante Gransport
Właśnie, Levante…
Jestem przekonany, że spece od marketingu szukając odpowiedniej nazwy dla tego modelu Maserati (czyt.: Mazerati), spędzili przy tej czynności nie mniej czasu niż inżynierowie i designierzy. Dlaczego? Bo nieczęsto się zdarza, by nazwa modelu samochodu potrafiła oddać charakter, temperament i ducha auta. Tymczasem włoskim specjalistom się to udało.
Levante to nazwa śródziemnomorskiego wiatru. Jego cechy są dość szczególne. To wiatr, który błyskawicznie może zmienić się z lekkiego powiewu w gwałtowny wicher. Opisywany tu SUV Maserati ma podobną naturę, z tą rożnicą, że ten żywioł kierowca może kontrolować w sposób niezwykle precyzyjny.
Maserati Levante Gransport
Trzystapięćdziesięciokonna (350 KM) jednostka o momencie obrotowym 500 Nm rozpędza do setki tego ponadpięciometrowego kolosa o wadze ponad dwóch ton w sześć sekund. Sześciocylindowy, benzynowy silnik współpracujący z automatyczną ośmiostopniową skrzynią biegów spełni oczekiwania najbardziej wymagających kierowców.
Maserati Levante Gransport - kierowca może się tu poczuć bardzo komfortowo
Maserati Levante Gransport - wnętrze dopracowane jest z niezwykłą starannością i smakiem
Ale przecież nie ma sensu, bym wymieniał tu teraz wszystkie parametry techniczne tego auta, choć rzeczywiście są imponujące i zamieszczam je pod koniec artykułu.
To jest Maserati. Obiekt pożądania. Dowód? Proszę bardzo – wystarczy jechać Levante pomału (otwórzcie szybę!), by zewsząd słyszeć szepty zaciekawionych przechodniów: „Widziałeś? Maserati”, „Patrz! Maserati”, „Maserati…” itp. Zapewniam, że ani samochody na literę „P”, ani na „B” nie wzbudzają takiego zaciekawienia, zachwytów i westchnień.
Maserati Levante to pierwszy SUV w historii tej włoskiej marki. Premierę miał w 2016 roku w Genewie, podczas targów motoryzacyjnych. Design to kwintesencja Maserati, uwzgledniając zarówno elegancki styl jak i bezkompromisowość w dążeniu do uzyskania dynamiki. Levante, mimo wysokiej bryły nadwozia ma współczynnik oporu powietrza (Cx) równy 0,31, co pod względem aerodynamicznym klasyfikuje ten model w absolutnym topie w swojej klasie. Prowadzi się to auto wybornie, również ze względu na fakt, iż rozkład mas to (podobnie jak w autach sportowych) proporcje 50:50, a standardowym wyposażeniem jest napęd 4x4. Levante wyposażone jest w pneumatyczne zawieszenie, dzięki któremu poradzi sobie w każdym terenie.
Maserati Levante Gransport - samochód dla tych, którzy lubią się wyróżniać
Maserati Levante - dane techniczne:
Wymiary i masy
- Długość: 5,003 m
- Szerokość (lusterkami bocznymi): 2,158 m
- Szerokość(bez lusterek wstecznych): 1,968 m
- Wysokość: 1,679 m
- Rozstaw osi: 3,004 m
- Rozstaw kół przednich: 1,624 m
- Rozstaw kół tylnych: 1,676 m
- Średnica zawracania: 11,7 m
- Pojemność bagażnika: 580 litrów
- Pojemność zbiornika paliwa: 80 litrów
- Masa własna: 2109 kg
Silnik
- Liczba i układ cylindrów: V6 60°
- Pojemność: 2987 cm³
- Stopień sprężania: 9,7:1
- Moc maksymalna: 258 kW (350 KM)
- Maksymalny moment obrotowy: 500 Nm przy 5750 obr. / min.
Skrzynia biegów
- Automatyczna 8-biegowa, pracująca w czterech trybach: Normal, Ice, Sport i Off-road
- Napęd na 4 koła (z aktywnym rozdziałem momentu): podział od 0/100 do 50/50
Osiągi
- Prędkość maksymalna: 251 km/h
- Przyspieszenie (0-100 km/h): 6.0 s
- Spalanie (cykl miejski | pozamiejski | mieszany): 14.2 | 11.1 | 9.9
- Emisje CO2 (w cyklu mieszanym) [EURO 6 C]: 273 – 282 [g/km]
Maserati Levante Gransport
Wybrane elementy wyposażenia:
- laminowane szyby tylne
- otwierany szklany dach panoramiczny
- felgi aluminiowe
- zaciski hamulcowe w kolorze czerwonym
- podgrzewane / wentylowane fotele przednie
- skórzana tapicerka
- sportowe fotele, elektrycznie sterowane z pamięcią
- podgrzewana kierownica sportowa
- elektrycznie regulowana kolumna kierownicy
- podświetlane stalowe listwy progowe
- otwieranie klapy bagażnika ruchem nogi
- bezkluczykowy dostęp do tylnych drzwi i bagażnika
- system Soft Close (delikatne zamykanie drzwi)
- nagłośnienie firmy Bowers & Wilkins Surround System (17 głośników!)
- pakiet wspomagający kierowcę: tempomat z funkcją STOP & GO, ostrzeżenie przed przeszkodą, czujnik martwego pola w lusterkach, czujnik zmiany pasa ruchu, kamera 360
- adaptacyjne, matrycowe reflektory Full-LED
Cena
- Ok. 140 000 EUR
Maserati Levante to idealne auto dla tych, którzy nie tylko cenią dynamiczne, sportowe osiągi i luksus, ale jednocześnie hołdują zasadzie „wyróżnij się, albo zgiń”.
Tak, to samochód zdecydowanie dla ekstrawertyków.
Maserati Levante Gransport - pod maską drzemie awanturniczy duch
Marek Wiśniewski
Wejdź na FORUM! ❯
Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie