To już 20 lat, odkąd weszliśmy w nowe tysiąclecie. W 2000 r. Aleksander Kwaśniewski został ponownie wybrany na prezydenta, pojawił się nowy wzór tablic rejestracyjnych, a w Warszawie rozpoczęto budowę Trasy Siekierkowskiej i otwarto Most Świętokrzyski.
W kinach premierę świętowała legendarna komedia „Chłopaki nie płaczą”, ale w telewizji królował produkowany aż do dziś serial „M jak Miłość”. Dla młodzieży uruchomiono kanał MTV Polska i pierwszy komunikator internetowy Gadu-Gadu, choć najwięcej Polaków i tak rozmawiało tradycyjnie, korzystając z niezniszczalnej Nokii 3310.
Jeśli zaś chodzi o branżę motoryzacyjną, to w tym roku wyprodukowano w Polsce łącznie 593 tys. pojazdów, w Bielsku-Białej zakończono wytwarzanie Fiata 126p, a na rynku zadebiutowała utrzymująca przez wiele lat prowadzenie we wszelkich rankingach popularności w naszym kraju Skoda Fabia. IBRM Samar cofnął się do tego okresu, żeby sprawdzić jak bardzo zmienił się rynek motoryzacyjny w Polsce. Poniżej prezentujemy listę 10 największych zmian w odniesieniu do roku 2000.
1. Liczba rejestracji nowych aut: 361 146 (2000) vs 420 000 (2020, prognoza)
2. Udział firm: 4,6% vs 70,3%
3. Liczba oferowanych marek: 35 vs 49
4. Liczba oferowanych modeli: 216 vs 369
5. Udział SUV-ów w rynku: 0,8% vs 40,8%
6. Udział aut segmentu premium: 1,3% vs 17,8%
7. Średnia cena samochodu: 40 097 zł vs 121 804 zł
8. Liczba średnich pensji (brutto) potrzebnych na zakup auta: 20,8 vs 22,6
9. Średnia pojemność silnika: 1,31 l vs 1,58 l
10. Średnia moc silnika: 73,1 KM vs 146,2 KM
Źródło: IBRM Samar
Krzysztof Grabek
Wejdź na FORUM! ❯
Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie