Zgodnie ze strategią "AMG Lightweight Performance", masa własna modelu SLS AMG Coupé Black Series wynosi jedynie 1550 kilogramów (DIN), co przekłada się na stosunek mocy do masy równy 2,45 kg/KM. 6,2-litrowy silnik V8 AMG generuje moc 464 kW (631 KM) przy 7400 obr./min i pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 3,6 s. Wyczynowe zawieszenie AMG RIDE CONTROL, ceramiczno-kompozytowy układ hamulcowy AMG i kute obręcze z lekkich stopów z nowym ogumieniem sportowym, w połączeniu z elektroniczną blokadą tylnego dyferencjału oraz 7-stopniową przekładnią AMG SPEEDSHIFT DCT, zapewniają niezrównaną reakcję na wciśnięcie pedału gazu i dynamikę jazdy.
Black Series - ta nazwa porusza wyobraźnię entuzjastów motoryzacji. Po SLK 55 AMG Black Series z 2006 roku, CLK 63 AMG Black Series (2007), SL 65 AMG Black Series (2008) oraz C 63 AMG Coupé Black Series (2011) na drogi wyjeżdża piąty z kolei model Black Series - najbardziej dynamiczny Gullwing w historii.
- Nowy SLS AMG Coupé Black Series to perfekcyjne studium 100-procentowego transferu technologii i inżynierii ze świata motorsportu na drogi publiczne. Liczne elementy lekkiej konstrukcji i porywająca dynamika naszego piątego modelu Black Series gwarantuje purystyczne doznanie "Driving Performance" - mówi Ola Källenius, szef Mercedes-AMG GmbH.
- SLS AMG Coupé Black Series to najbardziej dynamiczny Gullwing w historii. Pasjonująca wydajność i dynamika jazdy idzie tu w parze z osiągnięciami technologicznymi - w imię naszej strategii "AMG Lightweight Performance". Znaczne wysiłki w dziedzinie ograniczania masy własnej doprowadziły do uzyskania wyniku na poziomie 1550 kilogramów według normy DIN - dodaje Tobiad Moers, szef rozwoju i członek zarządu Mercedes-AMG GmbH.
6,2-litrowy silnik V8 AMG - synonim porywających osiągów
Wzmocniona V-ósemka o pojemności 6,2 litra generuje moc 464 kW (631 KM) oraz 635 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co czyni model SLS AMG Coupé Black Series najmocniejszym produkowanym obecnie samochodem AMG z silnikiem spalinowym. Tylko 750-konny SLS AMG Coupé Electric Drive dysponuje większymi rezerwami mocy.
SLS AMG Coupé Black Series przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,6 s. Prędkość maksymalna samochodu wynosi 315 km/h.
Dodatkowe 44 kW (60 KM) w porównaniu do silnika modelu SLS AMG o mocy 420 kW (571 KM) to zasługa:
- zwiększenia maksymalnej prędkości obrotowej silnika z 7200 do 8000 obr./min
- modernizacji mechanizmu rozrządu - modyfikacji wałków rozrządu, dopasowania geometrii krzywek i optymalizacji popychaczy pokrytych specjalną powłoką, stosowaną w autach wyścigowych
- zmian w układzie dolotowym
- adaptacji osprzętu silnika
6,2-litrowa jednostka V8 jest ręcznie montowana w manufakturze AMG w Affalterbach zgodnie z maksymą "jeden człowiek, jeden silnik". Najwyższą jakość potwierdza czarny emblemat AMG z podpisem inżyniera odpowiedzialnego za montaż silnika - znak rozpoznawczy modeli Black Series.
Ośmiocylindrowy, wolnossący silnik zamontowany za przednią osią ma żywiołową naturę i zapewnia osiągi godne samochodu wyścigowego. Jego torowe aspiracje podkreśla także niepowtarzalna akustyka: sportowy układ wydechowy AMG po raz pierwszy został wykonany z tytanu. Rezygnacja ze stali pozwoliła na ograniczenie masy własnej - przy wadze 17 kilogramów, nowy wydech jest o około 13 kilogramów lżejszy od stosowanego dotychczas.
Strategia "AMG Lightweight Performance" krok po kroku
Lekkość jest siłą - z masą własną równą 1550 kilogramów (DIN), nowy SLS AMG Coupé Black Series jest o 70 kilogramów lżejszy od modelu SLS AMG i oferuje najlepszy w historii modeli Black Series współczynnik mocy do masy - 2,45 kg/KM. To efekt konsekwentnej realizacji strategii "AMG Lightweight Performance". Liczne elementy karoserii, takie jak pokrywa silnika,
tylny panel za sportowymi fotelami AMG oraz kryjąca wał korbowy obudowa, łącząca silnik i przekładnię, są w całości wykonane z kompozytów - tworzyw sztucznych zbrojonych włóknem węglowym (CFRP). Konstrukcja z kompozytów waży jedynie 13,3 kilograma - o połowę mniej od aluminiowej. Silnik i przekładnia zamontowane są w układzie transaxle - skrzynię biegów umieszczono przy tylnej osi, a za transfer siły napędowej odpowiada kompozytowy wał o masie zaledwie 4,7 kilograma. Wiele części aluminiowej ramy przestrzennej także zastąpiono elementami z kompozytów. Wymiana konwencjonalnego akumulatora na litowo-jonowy pozwoliła zaoszczędzić 8 kilogramów.
Nowa, elektroniczna blokada tylnego dyferencjału AMG
Elektronicznie sterowana blokada tylnego dyferencjału z krótszym przełożeniem tylnej osi zastępuje blokadę mechaniczną. Błyskawiczna reakcja elektroniki zapewnia doskonałą przyczepność napędzanych kół w każdych warunkach. Dodatkowo, w slalomie lub podczas szybkiej zmiany pasa blokada łagodzi odchylenia samochodu od osi pionowej. Standardowy, 3-stopniowy system ESP® oferuje tryby "ESP ON", "ESP SPORT Handling Mode" oraz "ESP OFF", precyzyjnie dopasowane do elektronicznej blokady tylnego dyferencjału AMG. To samo dotyczy funkcji RACE START, zapewniającej wyśmienitą trakcję podczas dynamicznego startu.
Wyczynowe zawieszenie AMG RIDE CONTROL i sportowe ogumienie
Podstawowa architektura zawieszenia modelu SLS AMG Coupé Black Series z aluminiowymi, podwójnymi wahaczami przy wszystkich kołach pozostała niezmieniona, jednak w celu zwiększenia wydajności na torze modyfikacjom poddano większość jego elementów:
- wyczynowe zawieszenie AMG RIDE CONTROL z twardszymi nastawami i elektrycznym sterowaniem siły tłumienia oferuje dwa tryby (Sport, Sport+), dopasowane do indywidualnych preferencji i stylu jazdy
- podkładki sprężyn umożliwiają dostosowanie obciążenia kół do wymagań torowych
- sztywniejsza elastokinematyka 50/42 % (przednia/tylna oś) dla większej stabilności w szybko mijanych, podwójnych łukach
- rozstaw kół zwiększony o 20 /24 mm (przednia/tylna oś) przekłada się na lepszą przyczepność podczas jazdy krętymi drogami
- nowe piasty przedniej osi i stabilizatory zwiększają przyczepność i ograniczają przechyły nadwozia w zakrętach
- 10-ramienne, kute obręcze AMG z lekkich stopów w kolorze matowej czerni i rozmiarze 10x19 cali na przedniej oraz 12x20 cali na tylnej osi są o 4 kilogramy lżejsze od stosowanych dotychczas
- nowe ogumienie Michelin Pilot Sport Cup 2 w rozmiarze 275/35 R 19 z przodu oraz 325/30 R 20 z tyłu dla lepszej przyczepności
- progresywny układ kierowniczy AMG z nowym układem wspomagania pozwala osiągnąć optymalną precyzję prowadzenia
Wysokowydajne, ceramiczno-kompozytowe hamulce AMG w standardzie
Design inspirowany wyścigową odmianą GT3
Powierzchowność modelu SLS AMG Coupé Black Series w każdym detalu zdradza fascynację wyścigową wersją Gullwinga - GT3. Pokrywa silnika zyskała dodatkowy wlot powietrza, który nie tylko odprowadza ciepło z komory silnika, ale dodatkowo zwiększa docisk przedniej osi i pozwala na obniżenie współczynnika oporu powietrza. Charakterystyczne skrzela na masce oraz trójramienną gwiazdę zdobi wykończenie w kolorze lśniącej czerni, podobnie jak obudowy lusterek. Muskularny profil wspiera się na kutych, 10-ramiennych obręczach AMG, a nad tylną częścią nadwozia dominuje szerokie skrzydło i dyfuzor, zwiększające docisk tylnej osi. Dodatkowe wyloty powietrza odprowadzają zbędne ciepło z tytanowego wydechu AMG, zakończonego zestawem podwójnych, kwadratowych końcówek. To wizualna demonstracja siły i dynamiki Gullwinga - poparta zresztą odpowiednią ścieżką dźwiękową. Ekskluzywne logo AMG z dopiskiem "Black Series" w rogu klapy bagażnika tylko potwierdza przynależność do modeli z rodziny Black Series Mercedes-AMG.
Nadkola poszerzone o 13 mm z przodu i o 26 mm z tyłu mieszczą sportowe ogumienie w rozmiarze, odpowiednio, 275/35 R 19 i 325/30 R 20. Agresywny wygląd podkreślają także przyciemniane klosze lamp i szereg dodatków aerodynamicznych: wykonane z włókna węglowego spojlery zderzaków oraz osłony progów. Większe wloty zapewniają optymalny dopływ powietrza do układu chłodzenia.
Pakiet aerodynamiczny AMG z elementami z włókna węglowego
Model SLS AMG Coupé Black Series można doposażyć w opcjonalny pakiet aerodynamiczny AMG, zawierający regulowane tylne skrzydło, wzorowane na tym z wersji GT3. Zastępuje ono seryjny spojler, rozsuwany automatycznie po przekroczeniu prędkości 120 km/h.
Usztywnione za pomocą elementów aluminiowych, skrzydło generuje jeszcze większy docisk tylnej osi - głównie za sprawą
specjalnej listwy Gurney flap. Jej nazwa pochodzi od nazwiska projektanta, byłego kierowcy wyścigowego, Dana Gurneya. Ośmiomilimetrowa listwa przymocowana do skrzydła pod kątem 90 stopni pozwala na zwiększenie siły docisku bez zauważalnego przyrostu oporu powietrza. Poza tylnym skrzydłem, pakiet aerodynamiczny obejmuje wykonane z włókna węglowego prowadnice powietrza na przednim zderzaku, zwiększające docisk przedniej osi (inaczej uformowane prowadnice seryjne mają na celu skierowanie powietrza do układu chłodzenia).
Sportowa funkcjonalność i najwyższa jakość
Funkcjonalna atmosfera samochodu wyścigowego czeka pod unoszonymi drzwiami Gullwinga. Do wyboru są dwie wersje kolorystyczne: Alcantara® w kolorze czarnym lub czarnym i czerwonym. Kierowca AMG Performance ze spłaszczoną dolną częścią, wstawkami z Alcantary® oraz czerwonym przeszyciem na godzinie 12 gwarantuje doskonałą kontrolę nad samochodem. Metalowe oprawy otworów wentylacyjnych pokrywa lśniąca czerń, a deskę rozdzielczą - mieszanka skóry designo i Alcantary® z kontrastowymi, czerwonymi przeszyciami. Sportowe fotele kubełkowe AMG zapewniają doskonałe podparcie podczas dynamicznej jazdy, a przy okazji są o 15 kilogramów lżejsze od standardowych.
Nieobecność systemu multimedialnego COMAND APS pozwala zaoszczędzić 6 kilogramów masy auta. Miejsce wyświetlacza zajmuje włókno węglowe, podkreślające bezkompromisową naturę modelu Black Series. System COMAND APS dostępny jest na życzenie.
Ekskluzywne nagłośnienie przestrzenne Bang & Olufsen BeoSound AMG
Jedną z najbardziej wyjątkowych opcji wyposażenia jest system dźwięku przestrzennego Bang & Olufsen BeoSound AMG, opracowany przez Mercedes-Benz i Mercedes-AMG we współpracy z renomowanym duńskim specjalistą Bang & Olufsen. Składa się on z 1000-watowego wzmacniacza i 11 głośników. Procesor DSP pozwala wybrać tryb dźwięku studyjnego ("Reference") lub przestrzennego. Podświetlane, 50-watowe głośniki wysokotonowe podkreślają wyrafinowany charakter systemu Bang & Olufsen BeoSound AMG, podobnie jak wysokiej jakości obudowy głośników z logo Bang & Olufsen.
Dane techniczne w skrócie:
Pojemność skokowa | 620 ccm |
Średnica x skok tłoka | 102,2 x 94,6 mm |
Stopień kompresji | 11.3 : 1 |
Moc maks. | 464 kW (631 KM) przy 7400 obr./min |
Maks. moment obrotowy | 635 Nm przy 5500 obr./min |
Maksymalna prędkość obrotowa | 8000 obr./min |
Masa silnika (bez płynów) | 205 kg |
Średnie zużycie paliwa (NEDC) | 13,7 l/100 km |
Emisja CO2 | 321 g/km |
Klasa wydajności | G |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 3,6 s |
Prędkość maks. |
315 km/h |
Model SLS AMG Coupé Black Series zadebiutuje na rynku w czerwcu 2013 r.
Nowe Lamborghini ❯
Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie