Premiera tego Gran Turismo ma się odbyć na salonie samochodowym w Genewie. Póki co, producent uchylił rąbka tajemnicy prezentując zdjęcia jego karbonowej karoserii.
Nazwa Carmen jest nawiązaniem do Carmen Mateau - wnuczki założyciela firmy, Hispano Suiza. Nadwozie auta jest zapowiadane jako super sztywny, poręczny, karbonowy monokok.
Auto zostało zaprojektowane i będzie budowane ręcznie w Barcelonie. Na podstawie ujawnionych zdjęć możemy wywnioskować, że może ono mieć geny międzywojennych modeli stworzonych według filozofii streamline - np. historycznego modelu H6 Dubonnet Xenia - coupe zbudowanego w 1938 r.
Dubonnet Xenia coupe 1938
Auto to powstało z inicjatywy francuskiego pilota, inżyniera i kierowcy rajdowego Andre Dubboneta, wyróżniało się mocno przeszkloną kabiną i drzwiami, które odsuwały się podobnie jak w dzisiejszych minivanach. Samochód, który jest uważany za jedno z najpiękniejszych aut okresu międzywojennego napędzał rzędowy, 6-cylindrowy silnik o pojemności 6,7 l i mocy 160 KM, który pozwalał na rozpędzenie się maksymalnie do 177 km/h.
Na razie nie są znane parametry modelu Carmen, wiadomo jednak, że napęd auta powstanie we współpracy z QEV Technologies, firmą produkującą napędy elektryczne, zarządzającą m.in. zespołem Formuły E Mahindra. Należy przypuszczać zatem, że Carmen będzie bardzo szybka!
Założona w 1904 roku firma Hispano Suiza wyprodukowała łącznie ok. 12 tys. samochodów. Pracowano nawet nad autem elektrycznym, ale nigdy nie wyszło ono z fazy projektu. Poza samochodami, wytwarzano również silniki lotnicze oraz same samoloty, m.in. popularny w latach 30. dwupłatowiec E30. W 1946 roku oddział produkujący auta został sprzedany hiszpańskiemu koncernowi ENASA, produkującemu m.in. ciężarówki Pegaso.
Jakub Mielniczak
Wejdź na FORUM! ❯
Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie