Alfa Romeo 4C wywodzi się bezpośrednio z koncepcyjnej wersji modelu, która zadebiutowała podczas Salonu samochodowego w Genewie w 2011 roku. Nazwa "4C" odwołuje się do sportowej tradycji Alfy Romeo - w latach trzydziestych i czterdziestych nazwy 8C i 6C wyróżniały samochody cywilne oraz wyścigowe, wyposażone w mocne silniki ośmiocylindrowe oraz innowacyjne sześciocylindrowe, uzyskujące docelowy stosunek masy do mocy poniżej 4 kg/KM.
Alfa Romeo 4C wykorzystuje technologie i materiały stosowane w samochodach sportowych, takie jak włókno węglowe, aluminium i napęd na tylne koła. Nadwozie pojazdu mierzy poniżej 4 metrów długości, 200 cm szerokości i 118 cm wysokości, natomiast rozstaw osi jest mniejszy niż 2,4 metra.
Pod maską pracuje nowy, czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1750 z turbodoładowaniem. Jednostka wykorzystuje innowacyjny blok wykonany z aluminium oraz udoskonalone układy ssące i wydechowe. Zastosowano też bezpośredni wtrysk paliwa, podwójny, ciągły rozdzielacz faz rozrządu, turbosprężarkę oraz system kontroli „Scavenging", który redukuje efekt tzw. „turbo dziury". Silnik współpracuje z automatyczną skrzynią biegów „Alfa TCT" z podwójnym suchym sprzęgłem. Skrzynia może być sterowana w trybie sekwencyjnym przez kierowcę za pomocą łopatek umieszczonych pod kierownicą.
W Alfie Romeo 4C debiutuje też selektor kontroli dynamicznej Alfa D.N.A., który do trzech dostępnych do tej pory ustawień - „Dynamic”, „Natural” i „All Weather" - dodaje czwarty tryb: „Race”.
Źródło: mototarget.pl
Fot.: Alfa Romeo
Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie