Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

Adrenalina w koncentracie, czyli wybory auta roku

Samochody
|
19.12.2011
Samochody Adrenalina w koncentracie, czyli wybory auta roku

W kalifornijskiej Krainie Winnic stanęły obok siebie pojazdy, które nawet doświadczonych kierowców wyścigowych przyprawiłyby o przyspieszone bicie serca. Jeden z tych "potworów" został wybrany samochodem roku.
A zdecydowali o tym po jazdach testowych wybrani czytelnicy magazynu "Robb Report".

Tagi: auta marzeń

Samochody Adrenalina w koncentracie, czyli wybory auta roku

Przez większą część swej 35-letniej historii magazyn "Robb Report" zaspokajał żądze ludzi spragnionych unikalnych wrażeń motoryzacyjnych i wybierał najlepsze auto świata. Do 2003 roku prestiżowy tytuł zależał od decyzji dziennikarzy. Potem zasady się zmieniły: to czytelnicy są głównymi testerami konkurujących modeli.

Powszechnie wiadomo, że dziennikarzom płaci się za opinie, które wyrażają. Zawodowe nawyki sprawiają, że są oni często krótkowzroczni, w odróżnieniu do prawdziwych zapaleńców emocjonalnie podchodzących do motoryzacyjnej pasji. Czytelnicy ocenią każdy samochód z namiętnością charakterystyczną dla mężczyzny opisującego zalety kobiety, o względy której zabiegają. Uwzględniając seksowną linię nadwozia i uwodzicielski pomruk silnika, czytelnicy dostrzegają w samochodzie także jego istotę, sens, przesłanie. W końcu każdy z nich wybierał pojazd, który mógłby znaleźć się w ich własnym garażu.

Tegoroczni paneliści to więcej niż wielbiciele aut - to ludzie, którzy patrzą poza fizyczność samochodu i poszukują jego ducha, oceniając nie tylko moc silników i ich osiągi, ale i finezję wykonania, komfort, dbałość o szczegóły i integralność całego projektu. Zadanie było niełatwe, choćby ze względu na różne przeznaczenie ocenianych samochodów - znalazły się wśród nich sedany, coupe i samochody o czysto sportowym charakterze. Wart odnotowania jest też fakt, iż testowano nierzadko po kilka modeli tej samej marki. Kandydatów do tytułu samochodu roku wybierano spośród finałowej grupy w składzie: Aston Martin V12 Vantage, Audi A8L, Audi R8 VI0 Spyder, BMW Alpina B7, Ferrari 458 Italia, Jaguar XJ Supersport, Maserati GranTurismo Convertible, Mercedes Benz CL63 AMG, Porsche 911 Turbo S.

Tradycyjnie testowanie odbyło się na terenie kalifornijskiej winiarni Napa Valley Reserve w pobliżu miasta St. Helena. Pod koniec każdej z sesji kierowcy podsumowywali swoje noty, wzmacniali się kieliszkiem Krug Champagne i wymieniali się spostrzeżeniami. Ich opinie były niezwykłe jak wino, którym się raczyli. Tak powstał zapis z wyboru samochodu Roku 2011 magazynu "Robb Report".

 

FERRARI 458 ITALIA

Zwycięzca! 

Od pojawienia się modelu F355 w 1994 roku produkowane przez Ferrari silniki V-8 ucywilizowały się do tego stopnia, że ich moc jest w stanie opanować obecnie każdy kierowca. Kiedy F430 zaczął powoli siwieć, nikt nie mógł wyobrazić sobie jego następcy inaczej jak tylko kontynuacji tego samochodu. Ale F458 Italia jest szokującym dowodem na to, ile można poprawić w czymś, co samo z siebie już jest ideałem. Samochód jest szybszy, ma sprawniejszą i łagodniejszą skrzynię biegów i znacznie lżej się prowadzi, co sprawia, że silnik ma moc bez turbodoładowania. A przy 9 tys. obrotów na minutę mruczy tak pięknie, że zmiana biegów na maksymalnych obrotach zaczyna uzależniać. Wnętrze auta jest piękniejsze, niż w jakimkolwiek innym Ferrari, z wyjątkowo przemyślaną ergonomią rozwiązań i wyrafinowanym wykończeniem.

Dla sędziów, dziennikarzy i każdego widza Ferrari Fly Yellow 458 Italia stał się miłością od pierwszego wejrzenia i to jeszcze przed usłyszeniem dźwięku wydobywającego się z potrójnego wydechu auta, zanim go dotknęli, poczuli wykończone skórą wnętrza i przejechali się tym auto-arcydziełem. Dwie trzecie panelistów wybrało model Italia samochodem roku. Według jednego z nich 15 minut jazdy wystarczyło, by poczuć się jak w Toskanii, inny zdecydowanie orzekł, że Italia jest najlepszym samochodem sportowym na świecie. Wszyscy zwrócili uwagę na perfekcję wykonania i wysublimowaną inżynierię, spokój i bezpieczeństwo, które odczuwali szybciej niż w którymkolwiek innym samochodzie oraz na agresywną, sportową i seksowną, a zarazem prawdziwie włoską naturę Italii.

Ten sukces to powrót na tron. Przed trzema laty Ferrari 599 GTB Fiorano zajął drugie miejsce w zestawieniu - ze spalonym sprzęgłem i ciężko rannym ego całej marki. Porażka z nowicjuszem - Audi R8 - musiała zaboleć Włochów: Ferrari odmówiło udziału w dwóch kolejnych edycjach konkursu. W tym roku firma zgodziła się poddać testowi 458 Italia i to mimo faktu, że coraz więcej modeli F430 ulegało samozapłonowi na autostradach całego świata. Na szczęście szybko zdiagnozowano problem i przesłano nam samochód wyposażony w nowe osłony, pozbawione wycofanych już ze sprzedaży łatwopalnych elementów. Diametralnie odmieniona linia samochodu i futurystyczna deska rozdzielcza od razu zyskały uznanie panelistów. W ten oto sposób Italia pomogła Ferrari odzyskać tytuł Samochodu Roku, po raz ostatni zdobyty przez firmę modelem F430 Spider w 2006 roku.

Dane techniczne

  • Konfiguracja: silnik V8 4,5 l, centralny napęd na tylne koła
  • Skrzynia biegów: siedmiostopniowa, podwójne sprzęgło, półautomat
  • Moc: 562 KM przy 9000 obr./min
  • Moment obrotowy: 529 Nm przy 6000 obr./min
  • Masa: 1380 kg
  • Przyspieszenie: 0-100 km/h w 3,7 s
  • Prędkość maksymalna: 325 km/h
  • Cena podstawowa: 696 tys. zł

AUDI R8 V10 Spyder

Zajeżdżany co dnia

Kiedy przed dwoma laty Audi zgłosiło chęć uczestnictwa w konkursie, wystawiając model R8, oznaczało to brutalną pobudkę dla wszystkich producentów, którzy osiedli na laurach samozadowolenia. Auto jest praktyczne, a jednocześnie finezyjne i ustala nowy standard jako sportowy supersamochód. Nowy silnik V10 dodał mu mocy i poprawił osiągi, przez co prowadzenie go stało się jeszcze przyjemniejsze. Samochód utrzymał swój design, który można albo pokochać, albo znienawidzić. Ten egzotyczny model jest tak samo atrakcyjny na parkingu jak na autostradzie. Warto jednak pamiętać, że na szczyty męskości wynosi go dopiero ryk dobywający się z potężnego wydechu.

Audi R8 był nowością sam w sobie. Kiedy firma przedstawiła wersję z silnikiem V10, ciarki przeszły przez plecy świata sportowych aut. Teraz R8 stał się kabrioletem, co jeszcze zwiększyło ekscytację. Większość roadsterów to zwyczajne coupe w wersji topless, ale R8 Spyder został poddany głębokiej przemianie - m.in. usunięto szerokie owiewki z boku auta. Ich brak odsłonił wloty powietrza, które pomaga chłodzić silnik o mocy 525 KM i jednocześnie dodają dodatkowej agresywności i tak surowej sylwetce. Prowadzenie jest precyzyjne i przewidywalne w stopniu, którego niewielu kierowców spodziewałoby się po samochodzie rozpędzającym się do 314 km/h.

R8 Spyder imponuje kierowcy na każdym kroku. Zachwalano jego osiągi i komfort jazdy, a także bezawaryjnie działający składany dach i przemodelowane boki. Spyder nie ma już owiewek, które były charakterystyczną cechą poprzedniego modelu R8, zdobywcy drugiego miejsca w ubiegłorocznym rankingu i nabrał wyglądu… włoskich aut. Czy to krok w dobrą stronę? Tak, zważywszy na to, że nowy, 5,2-litrowy silnik V10 jest bardzo podobny do silnika napędzającego model Gallardo LP 560-4 produkowany przez Lamborghini - spółkę-córkę Audi.

 

Dane techniczne

  • Konfiguracja: silnik V10 5,2 l, centralny, napęd na cztery koła, kabriolet
  • Skrzynia biegów: sześciostopniowa manualna lub sześciostopniowy R-tronic
  • Moc: 525 KM przy 8000 obr./min
  • Moment obrotowy: 530 Nm przy 6500 obr./min
  • Masa: 1795 kg (ręczna skrzynia biegów) lub 1800 kg (R-tronic)
  • Przyspieszenie: 0-100 km/h w 4,1 s
  • Prędkość maksymalna: 314 km/h
  • Cena podstawowa: 780 tys. zł

 

PORSCHE 911 TURBO S

Szybki i wydajny

Siedząc w fotelu pasażera Porsche 911 - zamknij oczy, a kiedy kierowca dociśnie gaz do podłogi, poczujesz się, jakbyś siedział co najmniej w Bugatti Veyron. Wyposażony w podrasowany sześciocylindrowy silnik Porsche Boxer, 911 Turbo S osiąga 100 km/h w mniej niż 3 sekundy! To naprawdę zapiera dech w piersiach, a ponadto Bugatti Veyron spala przy tym dwa razy więcej paliwa, posiadając dwa razy tyle kompresorów i o 10 cylindrów więcej. Testowany model nadspodziewanie dobrze nadaje się do codziennej jazdy. Połączenie osiągów i praktyczności jest odpowiedzią na pytanie, dlaczego Volkswagen Group (właściciel Porsche} mianował inżynierów firmy szefami całego działu samochodów sportowych, a model 911 Turbo S zyskał miejsce na podium i jest najszybszym seryjnie produkowanym samochodem na świecie.

Przypatrzmy się bliżej jego praktycznym cechom. Napęd na wszystkie koła i kilka elektronicznych usprawnień kontroli jazdy sprawiają, że model ten jest dobrą ofertą dla każdego. Samochód wspaniale trzyma się drogi dzięki systemowi Porsche Doppelkupplung oraz siedmiobiegowej skrzyni biegów - i automatycznej, i manualnej. Doskonale przemyślane wnętrze auta cieszy klasyczną formą, niemal antyczną w porównaniu z wnętrzami innych modeli Porsche. Tyle, że Porsche 911 Turbo S jest jedyny w swoim rodzaju.

Porsche to Porsche, wiedzą to wszyscy. Model 911 ma swoich wiernych wyznawców od kilku dziesięcioleci. Z roku na rok jednak Porsche usprawniało "911" i dotrzymywało kroku motoryzacyjnej ewolucji, czasami nawet ją wyprzedzając. Obecny model 2+2 jest najpotężniejszym autem od Porsche w historii dzięki "pomocy" dwóch kompresorów dających silnikowi moc 530 KM. Turbo S prowadzi się prosto i pewnie trzyma się drogi, nawet przy wielkich prędkościach, a to daje poczucie pełnego bezpieczeństwa.

Dane techniczne

  • Konfiguracja: silnik V6, 3,8 l, tylni, napęd na cztery koła
  • Skrzynia biegów: siedmiostopniowy półautomat, podwójne sprzęgło
  • Moc: 530 KM przy 6250 obr/min
  • Moment obrotowy: 700 Nm przy 2100 obr./min
  • Masa: 1595 kg
  • Przyspieszenie: 0-100 km/h w 2,7 s
  • Prędkość maksymalna: 315 km/h
  • Cena podstawowa: 720 tys. zł

ASTON MARTIN V12 VANTAGE

Wściekły i wyrafinowany

Ten samochód znalazł się w zestawieniu zwycięzców ze względu na niedoścignioną estetykę, komfort jazdy, potężną moc i dźwięk wydechu, który wskrzesiłby zmarłego. Modlitwy kierowców zostały wysłuchane przez firmę Aston Martin, która wypuściła na rynek model z potężnym silnikiem zamontowanym w swoim najmniejszym jak do tej pory samochodzie. Wyposażony w napęd na tylne koła V12 Vantage dostępny jest wyłącznie z sześciostopniową, manualną skrzynią biegów, dzięki czemu każdy kierowca może lepiej poczuć radość z jazdy.

Większość samochodów z linii Aston Martin Vantage to prawdziwi tancerze szos z silnikami V8. Modele DB9 i DBS były dla odmiany niepokornymi mocarzami z silnikami V12. V12 Vantage łączy w sobie cechy obu tych linii. Mimo, że nowy model waży więcej, niż wcześniejsze wersje - lepsze umiejscowienie silnika, chłodnicy i filtrów daje mu niemalże idealny balans masy, przez co utrzymuje zwinność aut V8. Silnik V12 dodaje 90 KM mocy, wystarczająco, aby osiągnąć prędkość maksymalną 306 km/h. V12 Vantage zyskał ogromne uznanie wśród panelistów i można jedynie żałować, że firma zdecydowała się zbudować jedynie tysiąc tych maszyn.

 

Dane techniczne

  • Konfiguracja: silnik V12, 6 l, przedni, napęd na tylne koła
  • Skrzynia biegów: sześciostopniowa, manualna
  • Moc: 510 KM przy 6500 obr./min
  • Moment obrotowy: 570 Nm przy 5750 obr./min
  • Masa: 1697 kg
  • Przyspieszenie: 0-100 km/h w 4,1 s
  • Prędkość maksymalna: 306 km/h
  • Cena podstawowa: 1 074 tys. zł

 

MERCEDES BENZ CL63 AMG

Kup i jedź

W modelu CL63 AMG każdy kierowca poczuje się niezwyciężony. Duży, dwudrzwiowy, pokazuje sportowy charakter, pędząc przed siebie jak krzyżacki rycerz, daje poczucie wielkiego bezpieczeństwa, co bardziej upodabnia go do… luksusowych SUV-ów. Nie dziwi zatem fakt, iż większość panelistów zakwalifikowała samochód do kategorii "kupię to". Siedzenia z masażem, potężny silnik i magia gwiazdy Mercedes-Benz to wystarczające powody, by pokochać to auto, a brak jakichkolwiek wad to powód, by je kupić.

Żadna inna firma nie zna się lepiej na konstruowaniu dużych samochodów przeznaczonych do dalekiej jazdy, niż Mercedes-Benz. Nikt nie umie wzbogacić aut o moc lepiej niż AMG, wewnętrzny zespół odpowiedzialny za charakterystykę osiągów. CL63 AMG w zasadzie nie ma konkurentów i powinien stać się standardem, względem którego ocenia się wszystkich innych producentów. Podobnie jak Bentley Mulsanne tak i Mercedes ma wyższy moment obrotowy, niż moc silnika, może więc zostawić bardzo wyraźne ślady na asfalcie, gdy kierowca zdecyduje się wrzucić nawet siódmy bieg. Auto jest jednakże bardzo spokojne i przewidywalne na niższych prędkościach, co czyni je idealnym wyborem również dla kobiet, które mają pecha być żonami miłośników sportowych aut. W skrócie - CL63 to idealne połączenie wysokich osiągów, stylu, elegancji, wiarygodności i komfortu jazdy.

Dane techniczne

  • Konfiguracja: silnik V8, 5,5 l, przedni, napęd na tylne koła
  • Skrzynia biegów: siedmiostopniowa, z systemem AMG Speedshift Plus
  • Moc: 536 KM przy 5500 obr./min
  • Moment obrotowy: 800 Nm przy 5500 obr./min
  • Masa: 2131 kg
  • Przyspieszenie: 0-100 km/h w 4,5 s
  • Prędkość maksymalna: 299 km/h
  • Cena podstawowa: 747 tys. zł

MASERATI GRANTURISMO CONVERTIBLE

Niezastąpiony

Model Granturismo może firmie Maserati pomóc pozbyć się opinii producenta aut, które kupujesz, gdy nie stać cię na Ferrari. Owszem, Maserati było zrazu oddziałem Ferrari, obie firmy nadal mieszczą się w tej samej okolicy, a wszystkie auta Maserati napędzane są silnikami wzorowanymi na Ferrari, ale Granturismo w wersji kabrio jest inne - czteromiejscowy samochód turystyczny, kompletnie różny od tego, co Ferrari kiedykolwiek wyprodukowało i - prawdopodobnie - kiedykolwiek wyprodukuje. Auto jest po prostu piękne, a jego wnętrze mogłoby być sygnowane marką Armani. W przeciwieństwie do innych kabrioletów, które w przeważającej liczbie nie oferują wystarczająco dużo przestrzeni dla pasażerów z tyłu, ten zapewnia aż nadto miejsca na nogi i ramiona, nawet dla wysokich i potężnych osób. Granturismo wygląda jak supermodelka, ma wielkie wnętrze, włoską jakość i jest ogromnie praktyczne. Model sprawi, że nie będziesz zastanawiał się nawet przez chwilę, czy stać cię na Ferrari.

Najlepsze włoskie GT to teraz pełnokrwisty kabriolet. Samochód stracił dach, lecz nic poza nim - jego linia jest wciąż elegancka i wyróżniająca się, głównie dzięki miękkiemu dachowi, który uzupełnia ekscytującą sylwetkę coupe. We wnętrzu znajdziemy skórę Poltrona Frau i ogromne tylne siedzenia. Granturismo napędzany jest największym silnikiem Maserati, V8, który w zasadzie jest silnikiem Ferrari, tyle, że ze zmienionym, trójzębnym logo.

 

Dane techniczne

  • Konfiguracja: silnik V8 4,7 l, przedni, napęd na tylne koła, kabriolet
  • Skrzynia biegów: sześciostopniowa automatyczna
  • Moc: 433 KM przy 7000 obr./min
  • Moment obrotowy: 490 Nm przy 4750 obr./min
  • Masa: 1980 kg
  • Przyspieszenie: 0-100 km/h w 5,4 s
  • Prędkość maksymalna: 283 km/h
  • Cena podstawowa: 416 tys. zł

 

AUDI A8L

Figura - marzenie!

Zapytaj któregokolwiek projektanta nadwozi - najlepiej po pracy i po kilku drinkach - jaką markę ceni najbardziej, a z ogromnym prawdopodobieństwem usłyszysz nazwę "Audi". Audi od dawna były uważane za samochody designerskie, w jak najlepszym tego słowa znaczeniu. Wszystkie modele marki są, zarówno we wnętrzu jak i na zewnątrz perfekcyjnie zaprojektowane i doskonale wykonane. Na szczycie hierarchii sedanów Audi znajduje się niewątpliwie A8, czterodrzwiowe auto, które sprawia tyle same radości kierowcy co pasażerowi siedzącemu w jego obszernym wnętrzu. Przedłużony model L, który przyszło testować panelistom, oferuje jeszcze więcej miejsca i jeszcze większą moc silnika, która wprawdzie nie jest niezbędna, ale wciąż mile widziana.

Przeprojektowany, podrasowany i wzbogacony o nowe zestawy elektroniki A8 każe wszystkim zastanowić się nad częstą opinią na jego temat: dobry, ale… gorszy, niż konkurenci, czyli Mercedes Benz Klasy S i BMW 7. Ten samochód to ryzykant - nowa linia z odmłodzonym obliczem, wydajniejszy i mocniejszy silnik i wyłożone drewnem wnętrze mogą zapewnić Audi tytuł lidera wśród aut luksusowych. Przyszłość pokaże, czy wszystkie nowinki - w tym gniazdo internetowe dla kierowcy i pasażera z przodu - wprowadzone zostaną w standard wyposażenia. Jednak ultralekka, ośmiostopniowa skrzynia biegów, wytworna ergonomia i olbrzymia wartość za rozsądną ceną już mogą sprawić, że niemieckie auta luksusowe zyskają nowego lidera.

Dane techniczne

  • Konfiguracja: silnik V8 4,2 l, przedni, napęd na cztery koła, sedan
  • Skrzynia biegów: ośmiostopniowa automatyczna
  • Moc: 372 KM przy 6800 obr./min
  • Moment obrotowy: 445 Nm przy 3500 obr./min
  • Masa: 2020 kg
  • Przyspieszenie: 0-100 km/h w 5,9 s
  • Prędkość maksymalna: 209 km/h
  • Cena podstawowa: 271 tys. zł

BMW ALPINA B7

Wyższa klasa

Wielu czcicieli BMW składa swe ofiary na ołtarzu modeli Alpina, choć niewielu zdaje sobie sprawę, ile dla samochodów tej marki zrobił jej technologiczny partner. I nie ma czemu się dziwić - modeli B7 nie zobaczymy zbyt wiele. Inżynierowie zespołu Alpina wzięli z modelu BMW 750 wszystko, co dobre i ulepszyli to jeszcze bardziej. Alpina B7 oferuje luksus i komfort, którego można by oczekiwać po flagowym aucie BMW, a także sportowy charakter wiązany z autami linii M od BMW. B7 wyróżnia się jednak charakterystycznymi dla Alpiny turbinowymi felgami i przednią oraz tylną linią nadwozia, dość niezwykłą jak na BMW. Ci, którzy chcą się wyróżnić jeszcze bardziej, mogą zamówić auto w kolorze Alpina Blue Metallic niestosowanym w żadnym innym samochodzie!

B7 stał się ofiarą drobnego nieporozumienia wśród panelistów. Był on jedynym samochodem spośród ocenianych, który zakwalifikowano jako "poprodukcyjny tuning", co jest nadużyciem, bo auto B7 został niemal od podstaw zbudowane przez Alpinę. Niemniej jako taki - samochód spotkał się z ogromnymi oczekiwaniami ze strony kierowców. W istocie, B7 osiąga 100 km/h w 4,7 s. lecz należy pamiętać, że zbudowano go jako auto "bardziej sportowe", a nie "całkowicie sportowe". W tym sensie jest podobny do BMW X6M, który - tak na marginesie - zajął ostatnie miejsce w ubiegłorocznej edycji konkursu.

 

Dane techniczne

  • Konfiguracja: silnik V8 4,4 l, przedni, napęd na tylne koła (opcjonalnie na cztery), sedan
  • Skrzynia biegów: sześciostopniowa półautomatyczna
  • Moc: 5005 km przy 5500 obr./min
  • Moment obrotowy: 700 Nm przy 3000 obr./min
  • Masa: 2070 kg
  • Przyspieszenie: 0-100 km/h w 4,6 s
  • Prędkość maksymalna: 280 km/h
  • Cena podstawowa: 479 tys. zł

 

JAGUAR XJ Supersport

Zderzenie kultur

Gdy poprzednia seria XJ odchodziła do lamusa, dobiegła końca wiktoriańska era Jaguara. Brytyjska firma postanowiła skończyć z lekko purytańskim image'm i zaskoczyła wszystkich nowym profilem: długim, niskim i bardzo stylowym. Nowy XJ w wysmakowany sposób nawiązuje do starszych "kotów", lecz jednocześnie pewnie spogląda w przyszłość, nie bacząc na rywali i trzymając się własnego standardu luksusu i osiągów. Model Supersport jest najpotężniejszym sedanem Jaguara. Zaskakuje dodatkową mocą silnika i usprawnieniami w ergonomii, a także zadziwiającymi niespodziankami w rodzaju jaskrawo-fioletowej wyściółki schowka. Przedłużona wersja auta jest zadziwiająco przestronna, aczkolwiek wciąż posiada charakterystyczną dla modelu niską i opływową linię dachu. Najbardziej jednak imponuje komfort jazdy nowym Jaguarem - samochód po prostu ustanawia nowy standard dla całego segmentu sobie podobnych.

Całkowicie przeprojektowany XJ jest kulminacją starań Jaguara o zdobycie młodszej klienteli. Producent oferuje również wersję XJ wyposażoną w kompresor, pięciolitrowy silnik V8 o mocy 510 KM i z jeszcze bardziej obniżonym dachem, która ma ogromne szanse na to, by przekształcić samochód tatusia w auto dla młodego-gniewnego. Cała ironia zmiany polega na tym, że potencjalni kupcy już narzekają na to, czego w nowym Jaguarze zabrakło: ultraklasycznej linii nadwozia i lekko puszystego charakteru auta. Wnętrze Jaguara z elektronicznymi wyświetlaczami i dwoma dużymi nawiewami, które zdominowały tablicę rozdzielczą, przypominał oceniającym samochód panelistom serial "Star Trek". I pomimo niewątpliwych zalet samochodu ocenili go jako pojazd przerośnięty i nazbyt ekstrawagancki - produkt zderzenia kultury amerykańskiej i europejskiej.

Dane techniczne

  • Konfiguracja: silnik V8, 5 l, przedni, napęd na tylne koła, sedan
  • Skrzynia biegów: sześciostopniowa automatyczna
  • Moc: 510 km przy 6000 obr./min
  • Moment obrotowy: 625 Nm przy 2500 obr./min
  • Masa: 1942 kg
  • Przyspieszenie: 0-100 km/h w 4,1 s
  • Prędkość maksymalna: 250 km/h (ograniczenie elektroniczne)
  • Cena podstawowa: 668 tys. zł

Aleksander Sienkiewicz

(w artykule wykorzystano zdjęcia producentów)

10 superaut dla 40-latka
Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (4) / skomentuj / zobacz wszystkie

Marcin
28 lipca 2013 o 22:12
Odpowiedz

Nie mogło zabraknąć Maserati to świetne samochody które mają piękne kształty i kuszą niezłymi osiągami, a przy okazji za rozsądne pieniądze.

~Marcin

28.07.2013 22:12
Facetpo40
27 marca 2012 o 12:18
Odpowiedz

~Kacper, dzięki za czujność. Błędy są rzeczą ludzką :)

Facetpo40

27.03.2012 12:18
Kacper
10 marca 2012 o 17:19
Odpowiedz

mała korekta.. doczytałem do końca.. piszecie o CL a zdjęcie przedstawia CLS..

~Kacper

10.03.2012 17:19
Kacper
10 marca 2012 o 17:17
Odpowiedz

CL? raczej CLS 63 AMG.. CL jest autem typu coupe, a CLS to limuzyna Coupe.. ech.. taki ciekawy serwis i taka wpadka?

~Kacper

10.03.2012 17:17
1