Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

Samochody

Idealny samochód dla mężczyzny istnieje w głowie każdego z nas. Limuzyny, auta sportowe, samochody terenowe – każdy ma swoje wymarzone modele. Jakie auto wybrać, a jakie podziwiać? Wszystko o samochodach dla facetów.
TEST: Ford Ranger Raptor – zabawka dla dużych chłopców TEST: Ford Ranger Raptor – zabawka dla dużych chłopców TEST: Ford Ranger Raptor – zabawka dla dużych chłopców

Pikap na postapokaliptyczne czasy? Proszę bardzo, wystarczy udać się do jednego z salonów Forda. Ranger Raptor bez zawahania wjeżdża wszędzie tam, gdzie chce się dostać kierowca. Zawłaszcza przestrzeń miejską i ma pod maską podwójnie doładowanego diesla, ale aktywiści nienawidzą go nie tylko za to.

TEST: KIA Ceed Kombi Plug-In Hybrid – Wczasy pod gruszą TEST: KIA Ceed Kombi Plug-In Hybrid – Wczasy pod gruszą TEST: KIA Ceed Kombi Plug-In Hybrid – Wczasy pod gruszą

Hybrydowego Ceeda zabraliśmy do Chorwacji, bo podobno te samochody nie nadają się w długie trasy. Czyżby? Postanowiliśmy sprawdzić to na własnej skórze, pakując kompaktowe ekokombi po dach i wyruszając na poszukiwania wiecznie dobrej pogody (oraz punktów ładowania). Jak KIA Ceed Kombi PHEV sprawdziła się na urlopie i czy pozwoliła trochę zaoszczędzić?

5 rozwiązań, dzięki którym w nowej Klasie C poczujesz się jak król 5 rozwiązań, dzięki którym w nowej Klasie C poczujesz się jak król 5 rozwiązań, dzięki którym w nowej Klasie C poczujesz się jak król

Nowa Klasa C od Mercedesa to auto naszpikowane gadżetami i rozwiązaniami technicznymi, które uprzyjemniają podróż. Cel nie jest istotny – w tym samochodzie można poczuć się dobrze nawet w codziennych korkach. Wyposażeniem, wykończeniem i właściwościami jezdnymi nowa Klasa C udowadnia, że jest czymś więcej niż „Baby Benzem”.

Co powstaje w nowoczesnej fabryce Mercedesa w Jaworze? Co powstaje w nowoczesnej fabryce Mercedesa w Jaworze? Co powstaje w nowoczesnej fabryce Mercedesa w Jaworze?

Swój zakład na Dolnym Śląsku Mercedes nazywa „high-tech ekofabryką”. Dlaczego? Zgodnie ze strategią „Ambition 2039” produkcja w nim odbywa się całkowicie bezemisyjnie, tj. przy użyciu energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych – wiatru i biomasy. W Jaworze powstają nowoczesne systemy napędowe nie tylko do aut spalinowych, ale też hybrydowych i elektrycznych.

Co Polacy sądzą, a co wiedzą o elektromobilności? Regularnie sprawdzają to Volkswagen i InsightOut Lab Co Polacy sądzą, a co wiedzą o elektromobilności? Regularnie sprawdzają to Volkswagen i InsightOut Lab Co Polacy sądzą, a co wiedzą o elektromobilności? Regularnie sprawdzają to Volkswagen i InsightOut Lab

E-motoryzacja zmienia się z miesiąca na miesiąc. A co z naszym stanem wiedzy? Cykliczne raporty pochodzące z projektu badawczego Volkswagena i InsightOut Lab pokazują, że w kwestii samochodów elektrycznych i hybryd plug-in wciąż bazujemy na stereotypach sprzed kilku czy nawet kilkunastu lat. Tymczasem coraz więcej z nas deklaruje, że chciałoby mieć auto na prąd.

TEST: Volkswagen Tiguan 1.4 TSI eHybrid – PHEV w dobrej cenie TEST: Volkswagen Tiguan 1.4 TSI eHybrid – PHEV w dobrej cenie TEST: Volkswagen Tiguan 1.4 TSI eHybrid – PHEV w dobrej cenie

Kolejny nudny SUV? Nie tym razem! Volkswagen Tiguan eHybrid dostał 245-konny układ hybrydowy z Golfa GTE. Dzięki niemu rozpędza się do 100 km/h w 7,5 s i potrafi przejechać 50 km na prądzie. Może to dobra droga, jeśli nie jesteś jeszcze gotowy na w pełni elektrycznego SUV-a ID.4? Sprawdzamy, jak hybrydowy SUV wypada w codziennej jeździe.

Test: Hyundai i30 1.5 T-GDI Fastback N-Line – Papierowy sportowiec Test: Hyundai i30 1.5 T-GDI Fastback N-Line – Papierowy sportowiec Test: Hyundai i30 1.5 T-GDI Fastback N-Line – Papierowy sportowiec

Duże felgi? Są. Agresywne wycięcia w zderzakach? Również. Ba, nie brakuje nawet sportowych, ciasno oplatających ciało foteli, obciągniętego perforowaną skórą wieńca kierownicy i „czerwonych linii wyścigowych” w kabinie. To jednak tylko sportowa fasada, za którą kryje się poprawne i wygodne na co dzień auto kompaktowe. Poznajcie Hyundaia i30 Fastback z pakietem N-Line.

Nowy Mercedes-Benz Klasy C – pierwsza jazda, ceny, silniki Nowy Mercedes-Benz Klasy C – pierwsza jazda, ceny, silniki Nowy Mercedes-Benz Klasy C – pierwsza jazda, ceny, silniki

Nowa Klasa C Mercedesa udowadnia, że nie zawsze trzeba za wszelką cenę wychodzić ze strefy komfortu. Czasami lepiej zabrać ją ze sobą i mieć mobilne schronienie przed codziennym chaosem. Po polskiej prezentacji nowego „Baby Benza” (bo przecież historia Klasy C zaczęła się od modelu 190) wiemy, że do odpoczynku w luksusie nie potrzeba ostentacyjnie wielkiej Klasy S.

TEST: Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8 – Inny od innych TEST: Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8 – Inny od innych TEST: Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8 – Inny od innych

Pamiętacie pierwszą generację Citroëna C4? Następca zachowawczej Xantii był na wskroś rewolucyjny – a już zwłaszcza 3-drzwiowa wersja z dzieloną tylną szybą. Potem nastały czasy citroënów „bez wątpienia niemieckich” (czyt. nudnych, choć Francuzom chodziło w tym sloganie o skojarzenia z solidnością). Nowa generacja C4 to spektakularny powrót do awangardowych korzeni.

TEST: Volkswagen ID.4 1ST Pro Performance – Apple Car TEST: Volkswagen ID.4 1ST Pro Performance – Apple Car TEST: Volkswagen ID.4 1ST Pro Performance – Apple Car

Apple Car już tu jest. Marka z Cupertino może porzucić ambitny projekt wypuszczenia na rynek „iCara”, bo zrobił to już Volkswagen. Elektryczny SUV ID.4 równie dobrze mógłby mieć na masce znaczek z nadgryzionym jabłkiem. Fakt, nie ma wbudowanego iOS-a, ale nie brak mu nowinek technologicznych ułatwiających użytkownikowi codzienne korzystanie z auta.