Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

Pocisk Meridy – Reacto Evo

Rowery

Rowery Pocisk Meridy – Reacto Evo

Nowy model Merida Reacto Evo miał swoją oficjalną premierę podczas Giro d’Italia. Przemysław Niemiec przejechał nim połowę trasy tego wyścigu i opinię o rowerze ma jasną: – Czuć, że ten rower jest bardzo sztywny i daje przewagę na płaskim. Jest agresywny i bardzo zrywny.

Tagi: rower , Merida , forma

Rowery Pocisk Meridy – Reacto Evo

 Główny projektant Meridy, Juergen Falke, uzupełnił opis możliwości nowego modelu: - Reacto Evo pozwala zaoszczędzić 10 watów przy prędkości 50 km/h, czyli średnio ok. 4% całkowitej mocy kolarza.

To jeden z powodów, dla którego zawodnicy Lampre-Merida, m.in. 4. kolarz Giro d’Italia 2013, Michele Scarponi i 6. Przemysław Niemiec, wykorzystali nowy model Meridy podczas wielu etapów wyścigu. - Po raz pierwszy jechałem Reacto Evo w 6. etapie Giro ze względu na jego płaską i szybką trasę. Rower dał mi przewagę dzięki swojej doskonałej aerodynamice – mówi Michele Scarponi. – Reacto Evo ma opór powietrza mniejszy o 11% niż Scultura SL, dzięki czemu zaoszczędziłem energię przed wymagającymi etapami z trudnymi podjazdami – dodaje. Nowy model aero uzupełnił wyposażenie Lampre-Merida dostosowane do różnych warunków i potrzeb. Podstawowym rowerem kolarzy włoskiej grupy jest wszechstronna Merida Scultura SL, używana na Giro głównie podczas górskich etapów, na trudną brukową nawierzchnię wybierają oni model Ride Pro, a w etapach z jazdą na czas napędza ich Merida Warp TT.

Stworzony od podstaw Reacto Evo, który będzie dostępny także w Polsce, zawiera w sobie atuty pozostałych szosówek Meridy. – Dużym wyzwaniem było połączenie w Reacto Evo zalet dwóch modeli Lampre-Merida: używanej w „czasówkach” Meridy Warp TT oraz lekkiego, sztywnego i komfortowego modelu Scultura SL. Praca, którą wykonaliśmy w tunelu aerodynamicznym podczas tworzenia Warp TT, pozwoliła nam wykorzystać elementy ramy tego roweru w Reacto Evo – tłumaczy Juergen Falke, główny projektant Meridy. – Profile rury dolnej i podsiodłowej mają w Reacto Evo bardzo aerodynamiczne kształty i są bardzo zbliżone do tych z Warp TT. Częściowo je zmodyfikowaliśmy, osiągając dzięki temu sztywność porównywalną do ramy Scultury SL – dodaje. Jego słowa potwierdzają nie tylko wyniki testów laboratoryjnych, ale też wrażenia kolarzy. – Mam w nim zamontowane dodatkowe przyciski do zmiany przełożenia pod klamkami na kierownicy, to fajna zabawka– mówi Przemysław Niemiec, któremu Reacto Evo pomogło osiągnąć najlepszy wynik w historii polskich startów w Giro d’Italia (6. miejsce).

Choć Reacto Evo stanowi kompromis między odpowiednią wagą, sztywnością i komfortem, jedną z głównych ambicji projektantów Meridy w pracach nad nim było stworzenie aerodynamiczny pocisku. Ambicji tej podporządkowali wiele rozwiązań zastosowanych w nowym rowerze. – W porównaniu do Scultury SL, zmieniliśmy pozycję dolnej rury w głównym trójkącie. Obniżyliśmy jej przód, co zmniejszyło prześwit między ramą a oponą i poprawiło tym samym aerodynamikę w przedniej części ramy – wyjaśnia Juergen Falke. Pęd do jak najmniejszych oporów powietrza wymusił także zintegrowanie hamulców z kształtem ramy. – Przedni hamulec o konstrukcji direct mount został umieszczony blisko

Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie

Gorące tematy

facebook
raporty
Raporty