Projektanci Canyon Lux CF czerpali garściami z tego, co najlepsze w takich konstrukcjach jak: Grand Canyon CF SLX czy Nerve CF. Jednak z całą pewnością nie można powiedzieć, że Lux CF jest kopią. Pracując nad tym projektem przez ponad dwa lata, udało się niemieckim inżynierom stworzyć coś zupełnie nowego, coś będącego nowym pomysłem na 29er. Dość powiedzieć, że Canyon Lux CF to full suspension o równym skoku 100 mm z przodu i z tyłu.
Podstawowym zadaniem było jednak sprawienie, by 29er zapewniał więcej komfortu, a przy okazji miał trochę lekkości, i to dosłownie. Udało się – karbonowa rama Lux CF jest lżejsza nawet od Nerve CF 26, waży jedynie 1820 gramów w rozmiarze M. Cały rower waży niewiele ponad 10 kg. Rekordów nie bije, ale przy założeniu, że mają się skoncentrować na komforcie (stąd nazwa) a nie wadze, to i tak projektanci odnieśli sukces. Ile sukces kosztuje? Zapewne niemało, ale cena nie jest jeszcze znana.
Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie