Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies
Akceptuję

Tissot – ponad 160 lat niezwykłej historii

O facecie Tissot – ponad 160 lat niezwykłej historii

Od 1853 Tissot nie przestaje zaskakiwać i zachwycać innowacyjnością swoich produktów. Pionierski duch prowadzi markę Tissot od momentu powstania firmy w małej miejscowości Le Locle, położonej w szwajcarskiej Jurze, aż do dziś, kiedy to firma istnieje na rynkach w stu pięćdziesięciu krajach na pięciu kontynentach świata.

Artykuł promocyjny

Tissot 6

Tagi: zegarek męski biznesowy

O facecie Tissot – ponad 160 lat niezwykłej historii

Innowacyjne rozwiązania zastosowane w produktach Tissot to dwustrefowy zegarek z 1853 roku oraz takie przełomowe modele jak Banana z 1916 roku, zegarek antymagnetyczny z 1930 roku oraz linie Pearl (Perła), Wood (Drewno) i Rock (Skała) z lat osiemdziesiątych XX wieku, aż po dzisiejszy model wysokiej technologii T-Touch Titanium.

 

 

Sprawdź, ile zaoszczędzisz!

Liczba goleń w tygodniu

Roczny koszt golenia przy zakupie ostrzy w drogerii internetowej

 

Roczny koszt golenia w klubie Gilletteshavemasters.pl

 
Gillette Shave Masters

 

 

Jednakże innowacyjność marki Tissot to nie tylko modele zegarków, ale również dystrybucja, komunikacja, marketing i sponsoring, które inspirują klientów do nowych sposobów testowania zegarków. Tissot jest dumny ze swoich nowatorskich rozwiązań i ducha, który od ponad 153 lat jest natchnieniem dla ludzi tworzących tę markę.

W 1853 roku, w małym szwajcarskim miasteczku Le Locle, liczącym sobie wówczas 8 500 mieszkańców, położonym w górach Jura na granicy z Francją, powstała marka Tissot.

Od samego początku marka miała być czymś więcej niż tylko miejscowym produktem, ponieważ Charles-Emile Tissot, syn założyciela firmy Charles-Félicien’a, planował ekspansję sięgającą daleko poza granice Szwajcarii. To właśnie pionierski duch leży u podstaw wszelkich działań Tissot i sprawia, że marka jest tym, czym jest do dzisiaj.

W 1858 roku, Charles-Emile mając w kieszeni wzory zegarków kieszonkowych opuścił Le Locle i udał się do Rosji, kraju carów, pod których patronatem swój rozkwit przeżywała sztuka i technika. Tam właśnie ze szczególnym zainteresowaniem spotkał się zegarek kieszonkowy Tissot. Kiedy dla Szwajcarów był on zbyt nieporęczny, to przez rosyjską burżuazję został przywitany szczególnie przychylnie, czego rezultatem były specjalne serie zegarków zaprojektowane dla samego Cara i jego oficerów. Model z 1904 roku stworzony dla oficerów Gwardii Carskiej, zdobiony na spodzie koperty wypukłym symbolem gwiazdy z inskrypcją: „Wierni Wierze”, jest częścią dzisiejszej kolekcji, wzorowanej na tej z początków XX wieku. Jest to owoc blisko dwudziestoletnich podróży Charles-Emile’a Tissot po wielkim Imperium Rosyjskim od Sankt Petersburga po Morze Ochockie.

1853. ZEGAREK KIESZONKOWY TISSOT Z DWIEMA STREFAMI CZASOWYMI

Chociaż Rosja stanowiła największy rynek dla Tissot w tamtych czasach, to Charles-Emile obserwował również z uwagą Stany Zjednoczone i Amerykę Łacińską, które wkrótce stały się kolejnym punktem na szlaku jego podróży. Pierwszą wyprawę w te strony świata odnotowano w jego paszporcie w 1848 roku. Choć wówczas Charles-Emile doskonalił jeszcze swój warsztat zegarmistrzowski odbywając praktyki, a oficjalne otwarcie firmy miało nastąpić dopiero za pięć lat, to podróż ta wywarła na nim duże wrażenie, co zaowocowało wejściem firmy Tissot na tamtejszy rynek już w 1866 roku. Na wystawie światowej w Chicago, w 1893 roku, Charles-Emile był członkiem Jury Konfederacji Szwajcarskiej.

Równolegle, Tissot zdobywał rynki europejskie wygrywając kolejno medale na wystawach w Paryżu (srebrny medal w 1878 i złoty w 1889), w Antwerpii (złoty medal w 1890), Genewie (złoty medal w 1896), a także Grand Prix na Wielkiej Wystawie w Paryżu w 1900 roku, gdzie zegarek Tissot zakupiła słynna aktorka francuska, Sarah Bernhardt. Marka Tissot zaskarbiła sobie serca także wielu innych gwiazd, m.in. południowoamerykańskiej piosenkarki Carmen Miranda w 1947 roku. Podczas wizyty w fabryce Tissot w Le Locle, 9 listopada 1960 roku, zagarek Tissot nabyli Jego Wysokość Książę Rainier i Księżniczka Grace z Monako jako prezent dla Księżniczki Karoliny.

1923. MANUFAKTURA TISSOT

Pionierski duch Tissot stał się przede wszystkim widoczny w swoistym kulcie ekspansji, a także w sposobie promocji i marketingu wyrobów. W latach czterdziestych XX wieku, na wystawach głównych sklepów Tissot w Szwajcarii pojawił się zegarek z mechanizmem wahadłowym, natomiast pracownicy firmy byli postrzegani za najlepszych ambasadorów marki, co na tamte czasy było rewolucyjną osiągnięciem. Dzisiaj marka Tissot stawia kolejne kroki na drodze innowacji, stosując nowe techniki merchandisingowe, wprowadzając ekrany video zdobiące główne punkty sprzedaży Tissot, które w roku 2001 zdobyły nagrodę British POP Award, oraz POPA Merchandising Award.

Innowacyjność była istotnym aspektem także dla promocji marki. W roku 1966, logo Tissot zdobiło jacht Sora Delio podczas rejsów na Adriatyku na trasie Wenecja-Rimini, a w 1968 samochód peruwiańskiego kierowcy rajdowego Henry’ego Braedley’a reklamował zegarek Tissot PR516, co w tamtych czasach nie było powszechnym zabiegiem promocyjnym. Obecnie Tissot jest zaangażowany w organizację prestiżowych wydarzeń na skalę światową, czego symbolem jest logo Tissot „Official Timekeeper”. Współorganizacja Motocyklowych Mistrzostwa Świata, a także mistrzostw Kolarskich, Hokejowych, Szermierczych, NASCAR oraz Mistrzostw Azjatyckich, odzwierciedla starania Tissot mające na celu doskonalenie produktów w duchu precyzji i technologicznej innowacji.

Tissot dumnie sponsoruje i jednocześnie jest reprezentowany od 1998 przez Michael’a Owen’a, który uosabia prawdziwie ludzkie wartości będące nadrzędnymi dla wizerunku marki. Od roku 2006 Tissot wspiera nowe gwiazdy sportu takie jak Danica Patrik – pierwsza kobieta kierowca rajdowy serii IndyCar, czy Nicky Hayden - Mistrz Świata w klasie MotoGP.

1916. TISSOT „BANANA”

W 2005 roku, Tissot podpisał kontrakt z tajwańską gwiazdą telewizji Barbie Xu, która jest ambasadorem działań promocyjnych Tissot w Chinach, Hong Kongu i na Tajwanie. Barbie Xu, piosenkarka i autorka tekstów, która występuje w wielu telewizyjnych show w Chinach, jest wzorem dla wielu Chinek będąc uosobieniem urody i inteligencji tak bardzo cenionych w kulturze chińskiej. Od 2006 roku, w Ameryce Łacińskiej markę Tissot reprezentuje meksykańska aktorka Ana Talacon, która obecnie mieszka i pracuje w Stanach Zjednoczonych, gdzie jest uznawana za nowy obiecujący talent.

Duch innowacji inspiruje klientów Tissot, wśród których są zarówno amatorzy wspinaczki górskiej zdobywający najwyższe szyty, jak również płetwonurkowie penetrujący głębiny oceanów. Zegarki Tissot zdają egzamin w najtrudniejszych warunkach, takich jak na przykład wyprawa wspinaczkowa na Tsacra Grande w Andach Peruwiańskich w 1965 roku, gdzie idealnie sprawdził się zautomatyzowany model T-12, natomiast dzisiaj w Górach Nepalu niezastąpiony jest model T-Touch.

Jednakże, przede wszystkim to rozwój produktów Tissot odzwierciedla pionierskiego ducha i innowacyjność marki. Od pierwszego dwustrefowego zegarka kieszonkowego z 1853 roku, aż po rewolucyjny model T-Touch z tarczą dotykową, Tissot oferuje klientom swoje najbardziej nowatorskie produkty, które zaskakują i zachwycają dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii, materiałów i wzornictwa. Modele takie jak Banana czy Prince z 1916 roku o wygiętej łukowato kopercie pasującej kształtem do nadgarstka, Astrolon z 1971 roku - pierwszy zegarek, którego mechanizm jest w głównej mierze zbudowany z plastikowych części formowanych wtryskowo, Two-Timer z 1986 roku umożliwiający analogowy i cyfrowy odczyt w dwóch strefach czasowych za pomocą jednej koronki, Navigator z 1953 roku - posiadający międzynarodowy kalendarz, pokazujący zarówno czas lokalny, jak i czas w innych częściach świata, którego powiększoną wersją jest model „World Watch”, oraz linia T-Win, oferująca zegarek dwa w jednym, to tylko niektóre cudowne technologiczne „dzieci” Tissot.

Jedyny w swoim rodzaju złoty model Bellflower posiada rozszerzalną mediolańską bransoletę, wykonaną z plecionych złotych nici; jego wersja ze srebrną bransoletą w roku 1974, pod okiem fińskiego projektanta, przekształciła się w zegarek w stylu awangardowym, który do dziś cieszy się zainteresowaniem. Pozostając wiernym swoim szwajcarskim korzeniom, w 1985 roku Tissot stworzył słynny Rock Watch (Zegarek Skalny), do produkcji którego użyto granitu z Alp Szwajcarskich oraz kamieni z wielu innych zakątków świata. Kontynuacją innowacyjnego zastosowania materiałów były modele w Pearl Watch (Zegarek Perłowy) z 1987 roku i Wood Watch (Zegarek Drewniany) z 1988 roku.

W ostatnim czasie Tissot został przyłączony do Swatch Group, której dyrektorem jest dr NG Hayek. Pionierski duch Swatch Group idzie w parze z wartościami cenionymi przez Tissot. Powstały w małej miejscowości, położonej gdzieś w Górach Jura, Tissot zyskał renomę w ponad 150 krajach na pięciu kontynentach świata, a marka Tissot reprezentuje szwajcarską jakość i precyzję. Zegarek Tissot zawsze kryje w sobie jakąś historię, a jego marka stale się rozwija zaskakując i oczarowując swoich klientów na całym świecie nowymi pomysłami i technologicznymi osiągnięciami. Bowiem mottem firmy Tissot jest: Innowacja przez Tradycję.

Charles-Félicien Tissot założył firmę w 1853 roku. Pierwszy zakład Tissot znajdował się w kamienicy na ulicy Crêt-Vaillant, w Le Locle.
Już w 1853 roku, Tissot odkrywa swojego podróżniczego ducha. Firma prezentuje czasomierz ze wskazaniami dla dwóch stref czasowych.
W 1907 roku, Charles-Emile Tissot powierza architektowi Ernestowi Lambeletowi z La Chaux-de-Fonds zaprojektowanie zakładu produkcyjnego w budynku przy rue du Beau-Site pod nr 24. Fabryka zajmuje wyłącznie górne kondygnacje budynku, podczas gdy na parterze znajdują się prywatne mieszkania Państwa Tissot oraz Marie Tissot.
Niedługo po premierze swoich pierwszych zegarków na rękę (1911), Tissot prezentuje słynny model „banana” na wspaniałym skórzanym pasku. Koneserzy luksusowych czasomierzy momentalnie docenili wyjątkowy kształt tarczy i łukowate linie modelu stanowiącego kwintesencję stylu Art Nouveau. Zegarek doczekał się swoich reedycji pod nazwą Tissot Classic Prince.
Na zdjęciu widać zakład wykończeniowy Tissot, w 1923 roku. Fotografia powstała w budynku zaadoptowanym na fabrykę Tissot, w latach 1917-1918.
PIERWSZY ZEGAREK ODPORNY NA DZIAŁANIE PÓL MAGNETYCZNYCH

Reklamy z 1930 i z 1933 roku prezentują Tissot Antimagnétique, model, który w swoim czasie wyróżniał się ponadprzeciętną odpornością na negatywny wpływ pól elektrycznych. Nic nie mogło zakłócać pracy jego precyzyjnego mechanizmu.
PIERWSZY ZEGAREK ODPORNY NA DZIAŁANIE PÓL MAGNETYCZNYCH

Reklamy z 1930 i z 1933 roku prezentują Tissot Antimagnétique, model, który w swoim czasie wyróżniał się ponadprzeciętną odpornością na negatywny wpływ pól elektrycznych. Nic nie mogło zakłócać pracy jego precyzyjnego mechanizmu.
W 1999 roku, Tissot integruje zaawansowaną technologię i zegarmistrzostwo, dosłownie rewolucjonizując zegarmistrzowski świat. Tissot dokonał przełomu tworząc pierwsze na świecie szkło dotykowe w zegarku Tissot T-Touch. Już pierwsza generacja linii zegarków T-Touch oferowała szeroki zakres aktywowanych dotykiem funkcji (prognozę pogody, wysokościomierz, chronograf, kompas, alarm i termometr).
W 2011 roku, Tissot wybudował swój w pełni zautomatyzowany magazyn. Jego rozmiary pozwalają na obsługę produkcji sięgającej 5-6 milionów zegarków rocznie. Budynek przypomina wielką kostkę Rubika w kolorach marki. Jego objętość to 7500 metrów sześciennych. Pięć specjalnie zaprogramowanych robotów pozwala na jednoczesne magazynowanie i zarządzanie 12 milionami części zegarkowych i zegarków. Cała powierzchnia jest efektywnie wykorzystywana. Goście odwiedzający magazyn są oszołomieni tempem pracy robotów, które potrafią poruszać się z prędkością nawet 5m/s.

Znajdź sklep z zegarkami Tissot >>

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Wejdź na FORUM!
Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie