Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

Nowy Harley-Davidson Breakout

Motocykle
|
11.10.2012
Motocykle Nowy Harley-Davidson Breakout

Nowy limitowany model Softail łączy moc silnika Twin Cam 110B ze zindywidualizowanymi detalami niespotykanymi w żadnym motocyklu produkowanym seryjnie. Breakout charakteryzuje się nadającym dumnego wyglądu kątem pochylenia główki ramy i olśniewającym wykończeniem.

Motocykle Nowy Harley-Davidson Breakout

Na drodze CVO Breakout jest jak pokryta chromem pięść rozdzierająca powietrze każdym otwarciem przepustnicy.

Według Kirka Rasmussena, Styling Managera Harley-Davidson, Breakout ma prezentować bardzo zdecydowaną postawę. - Rozbieramy motocykl do samego szkieletu i rozpoczynamy pracę od tego miejsca. - powiedział Rasmussen. - Stylista Mark Daniels stworzył najpierw koncepcję motocykla typu hot rod o surowym wyglądzie, a następnie my zabraliśmy się do pracy. Aby zbudować kompaktowy, muskularny profil, obcięliśmy błotniki do granic dozwolonych prawem, przez co na obu końcach motocykla opony stały się bardziej widoczne. Ta sama zasada miała zastosowanie do konsoli, którą zmniejszyliśmy, użyliśmy także przewodów w oplocie ze stali nierdzewnej. Daje to nam większą powierzchnię dla malowania i wykończeń, co jest ważnym elementem formuły CVO.

Historia modelu CVO Breakout rozpoczyna się od silnika Twin Cam 110B V-Twn o pojemności 1802 cm3 i momencie obrotowym rzędu 165 Nm, co daje CVO Breakout najlepszy stosunek mocy do masy wśród obecnych modeli CVO. Breakout przenosi malowanie motocykli produkowanych seryjnie na nowy poziom indywidualizacji. Dwa motywy tematyczne malowania wykorzystują również dodatki z ręcznie polerowanej stali na zbiorniku paliwa i błotnikach. Trzeci motyw obejmuje malowanie według ręcznie wykonanego wzornika. Ilość ręcznej pracy potrzebnej do wykończenia malowanych elementów sprawia, że każda część jest wyjątkowa.

Nowe polerowane koła typu Turbine są kolejną nowością w modelu CVO Breakout. - Wyolbrzymiliśmy je, wydłużając ramiona do samej obręczy, co sprawia, że koła wyglądają na większe. - powiedział Rasmussen. - Koło przednie ma 21 ramion. Wydaje mi się, że ramiona tylnego koła wyglądają trochę złowieszczo. Mimo wielkiej średnicy, 21-calowe przednie koło ze 130 mm oponą i 18-calowe tylne koło z 240 mm oponą, dają temu motocyklowi solidną podstawę.

Inne elementy wykonywane na zamówienie wprowadzone w modelu CVO Breakout obejmują szeroki przód z niewielką podstawą lampy przedniej i chromowany zbiornik paliwa wykonany z odlewanego aluminium. Podwozie Softail powiela czyste kontury znakomitej ramy hardtail, ale wykorzystuje sterowanie tylnym zawieszeniem przy pomocy amortyzatorów montowanych poziomo i ukrytych pod silnikiem. Elektroniczny tempomat, system ABS, bezkluczykowy zapłon oraz fabryczny system zabezpieczeń Harley-Davidson stanowią standardowe wyposażenie CVO Breakout.

Główne cechy CVO Breakout

1. Silnik Screamin’ Eagle Twin Cam 110B o pojemności 1802 cm3, wyrównoważony i sztywno mocowany na ramie osiąga moment obrotowy rzędu 165 Nm przy 3500 obr./min. Silnik jest wyposażony w elektroniczny sekwencyjny wtrysk paliwa ESPFI oraz układ elektronicznego sterowania przepustnicą ETC i współpracuje z 6-stopniową skrzynią biegów Cruise Drive.
 

2. Sprzęgło typu Assist & Slip charakteryzuje się ześlizgiem podczas redukcji przełożenia, przez co zmniejszone zostało obciążenie układu napędowego i poprawione zostało czucie zmiany biegu, a nowy projekt pozwolił dwukrotnie wydłużyć okres eksploatacji tarcz sprzęgłowych w cyklach testowych. Hydrauliczne wspomaganie sprzęgła zostało ulepszone w celu zmniejszenia wymaganego nacisku na klamkę sprzęgła; siła maksymalna potrzebna do wciśnięcia dźwigni została zmniejszona o 10 procent, a siła potrzebna do jej przytrzymania o 17 procent. Wreszcie nowy kształt klamki sprzęgła umożliwia wykonywanie krótszych ruchów i optymalizuje jej obsługę.

 

3. Koła Turbine wyróżniają się wysokim połyskiem i warstwą chromu.Przednie i tylne błotniki zostały skrócone do granic dozwolonych prawem. Umiejscowienie przedniego błotnika i wspornika jest typowe dla CVO Breakout. Tylny błotnik został dopasowany i umiejscowiony jak najbliżej 240 mm opony.
 

4. Jednoczęściowe, kute, aluminiowe wsporniki tylnego błotnika zostały wykończone na wysoki połysk. Wsporniki błotnika i skrócony tylny błotnik są o ok. 2 kilogramy lżejsze od stalowych wsporników i osłon używanych w innych modelach Harley-Davidson Softail.
 

5. Szeroki przód sprawia, że widelec jest o ok. 4,5 cm szerszy niż w przypadku poprzednich modeli FX Softail, co pozwala na założenie 130 mm przedniej opony. Cały przód motocykla jest pokryty chromem, włączając podstawę i obudowę reflektora przedniego.
 

6. Konsola o niskim profilu znajduje się na szczycie blisko 19-litrowego zbiornika paliwa ozdobionego paskiem znakomitego chromu.
 

7. Zbiornik oleju wykonany z odlewanego aluminium jest polerowany i wykończony chromem.
 

8. Wykonane z czarnej lub brązowej skóry siodło i tylne siodełko są przyozdobione wytłaczanym wzorem skóry aligatora. Siodło i tylne siodełko mają kształt pozwalający na dobre podparcie dolnej części pleców jeźdźca. Tylne siodełko można w łatwy sposób zdemontować bez użycia narzędzi, aby bardziej wyeksponować tylny błotnik.
 

9. Chromowana kierownica pozwala prowadzącemu na zajęcie neutralnej pozycji, a dzięki ukryciu przewodów w jej wnętrzu możliwe jest oglądanie jej w pełnej okazałości. Chromowany podnóżek stanowi podstawę dla 10 cm cyfrowego prędkościomierza z analogowym tachometrem i kontrolkami LED.
 

10. Pakiet Custom Care obejmuje pokrowiec na zewnątrz/do wewnątrz z logo CVO, zestaw narzędzi, szmatkę z mikrofibry i podstawę pod stopkę.
 

11. W przypadku modelu CVO Breakout możliwe będzie wybranie jednego z trzech schematów kolorystycznych, a każdy z nich będzie posiadał silnik pokryty powłoką proszkową w odcieniu Granite i chromowanymi elementami.

  • Black Diamond and Molten Silver with Crushed Slate
    Połączenie to wyróżnia się fragmentami polerowanej stali na zbiorniku paliwa i błotnikach, które wymagają 10-etapowego ręcznego szlifowania, począwszy od papieru 150 g, a skończywszy na papierze 3000 g, a następnie 3-etapowego polerowania końcowego. W rezultacie tego procesu osiągnięty zostaje wysoki połysk z celowo ręcznie wykonanymi znakami, które sprawiają, że każdy element jest jedyny w swoim rodzaju. Następnie stosowane są elementy kolorowe, na które z kolei nakładane są warstwy lakieru candy i lakieru bezbarwnego, które pozwalają wypolerowanej stali lśnić. Kolor znakomicie się komponuje z czarnym, skórzanym siodłem.
  • Hard Candy Gold Dust and Liquid Sun with Pagan Gold
    To malowanie również łączy się z elementami wykonanymi ze stali polerowanej umieszczonymi na zbiorniku paliwa i błotnikach, przy czym przezroczysty lakier candy jest barwiony, aby nadać polerowanym fragmentom odcień Liquid Sun. Efekt Gold Dust jest osiągany poprzez zastosowanie dużych płatków metalu na tle czarnej bazy i dopełnienie całości barwionym przezroczystym lakierem. Również znakomicie się komponuje z czarnym, skórzanym siodłem.

 

  • Crimson Red Sunglo and Scarlet Lace with Hammered Sterling
    Aby stworzyć efekt graficzny na niższych częściach zbiornika paliwa i błotnikach, lakier Black Candy jest nakładany na bazę Silver przez szablon, a całość dopełnia warstwa lakieru Scarlet Candy. Ponieważ szablon jest uzupełniany ręcznie, każdy detal ma swój niepowtarzalny wzór. Kolor idealnie pasuje do dużego, brązowego, skórzanego siodła.

Produkcja modelu 2013 CVO Breakout będzie limitowana do około 1900 motocykli.

Źródło: Harley-Davidson

 

Honda Gold Wing
Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie