Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

Ducati Diavel 1260 Lamborghini inspirowane… Lamborghini

Motocykle
|
26.11.2020

I to nie pierwszym lepszym quasi-terenowym Urusem, tylko najpotężniejszym modelem w historii włoskiej supermarki – 819-konnym Siánem FKP 37, który przyspiesza do 100 km/h w 2,8 s! Choć limitowany Diavel 1260 S ma tylko 162 KM, robi to jeszcze szybciej – w 2,6 s. W świecie motocykli to prawdziwe Lamborghini. Czym wyróżnia się ta wersja?

Ducati Lamborghini
Ducati i Lamborghini to mieszanka wybuchowa dokładnie tak, jak wybuchowy jest temperament Włochów. Lubimy takie kooperacje

Kto był choć raz na Półwyspie Apenińskim, ten już wie, że Włochów „grzeje” nie tylko kawa, pizza i prosecco, ale też motoryzacja. Alfa Romeo, Ferrari, Maserati, Lamborghini, Ducati – czy trzeba dodawać coś więcej? Każda z tych marek to niemal obiekt kultu we Włoszech, więc tylko pomyślcie do czego mogłaby doprowadzić ich współpraca… Alfa Romeo i Ferrari już tak kiedyś zrobiły – efektem jest najnowsza Giulia Quadrifoglio z 510-konnym silnikiem zaprojektowanym przez Ferrari.

Włoska robota

Teraz współpracę nawiązują Ducati i Lamborghini. To akurat naturalna kooperacja, bo Ducati należy do Lamborghini, a właścicielem obydwu tych marek jest Grupa Volkswagen. Ich wspólne dziecko powstało na bazie Ducati Diavel, którego chyba nie trzeba chyba nikomu przedstawiać – kto nie zna tego modelu, ten nie zna jednośladowego świata.

Od 2014 r. w produkcji jest druga generacja nakeda, który nie boi się stawać w szranki z prawdziwymi „ścigami”. Rok temu zadebiutowało jeszcze bardziej hardkorowe wcielenie diabła – muskularna odmiana 1260 napędzana przez 159-konny silnik Testastretta DVT 1262. A teraz dołóżcie jeszcze do tego wszystkiego Lamborghini – miazga!

Ducati Diavel 1260
Ducati Diavel 1260 S
Ten motocykl ruszy nawet tych, którzy nie interesują się jednośladami. Tylko spójrzcie na tego diabełka

Lambo na dwóch kołach

Ducati Diavel 1260 Lamborghini jest „chudsze" o 1-3 kg od standardowego modelu (widełki wynikają z dwóch odmian: 1260 i 1260 S) i ma o 3 KM więcej. Poprawa nie jest więc spektakularna, ale spektakularne jest to, co Lamborghini zrobiło z karoserią jednośladu. Przede wszystkim jest tu zatrzęsienie włókna węglowego, czyli ulubionego materiału marki produkującej supersamochody. Z karbonu wykonano wloty powietrza, osłonę chłodnicy, błotniki, spojler, osłonę tłumika, ramkę reflektora i górną część osłony baku.

Przynależność do rodu z Sant’Agata Bolognese zdradzają także heksagonalne kształty i wszechobecny motyw Y. Nie da się też przeoczyć matowego zielonego lakieru i kutych felg z miedzianego złota, które w sposób oczywisty nawiązują do szczytowego pod względem rozwiązań technologicznych i mocy modelu Lamborghini, czyli zaprezentowanego w zeszłym roku Siána FKP 37. Ducati Diavel 1260 Lamborghini powstanie tylko w 630 egzemplarzach, co także jest powiązane z marką z Sant’Agata Bolognese – wyprodukowano tylko 63 szt. Siána Coupe.

Krzysztof Grabek

Wejdź na FORUM!
Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie