Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

Postanowienia noworoczne

Męska psychologia

Odejście starego i przyjście nowego roku to czas, kiedy większość z nas planuje mniejsze lub większe zmiany w życiu. Nic dziwnego, z prostych obserwacji wynika, że dzięki tej formalnej cezurze właśnie do realizacji teraz podjętych postanowień najłatwiej jest się nam zmobilizować i w efekcie skutecznie ich dotrzymać. Nie będzie to oczywiście łatwe, gdyż niemal każdego po początkowym optymizmie i wielkim zapale dopadnie coś w rodzaju kryzysu i znużenia. Nie warto się wtedy poddawać, jeśli naprawdę nam się uda, będziemy mogli być z siebie dumni. Oto 10 postanowień noworocznych, z którymi warto się zmierzyć.

Tagi: postanowienia noworoczne , cele zawodowe , cele osobiste , realizowanie , postanowienie

Cele naNowy Rok
Jakie masz postanowienia noworoczne?

Zanim wymienię te najważniejsze noworoczne postanowienia, parę uwag organizacyjnych. Pamiętaj, by mieć większe szanse na realizację zamierzeń, warto wyznaczać sobie - zamiast rzeczy nie do spełnienia - w pełni realistyczne cele. Wtedy będzie ci łatwiej osiągnąć sukces. Jeśli ustawisz sobie poprzeczkę zbyt wysoko, z góry skażesz się na porażkę. Taka sztuka dla sztuki jest bez sensu. Oczywiście jest możliwość, że przypadkiem osiągniesz wyśrubowany cel, ale szanse na to będą naprawdę niewielkie.

Zapomnij o postanowieniach zeszłorocznych, zwłaszcza, jeśli okazały się porażkami. To nie czas i miejsce na zawracanie sobie głowy przeszłością. Masz teraz zupełnie nową kartę do zapisania, więc zamiast rozpamiętywać to co było, lepiej uwierz w swoje możliwości i siłę woli!

Warto też, byś pamiętał, że lepiej powziąć jedno postanowienie i skutecznie go dotrzymać, niż postawić przed sobą 10 wielkich celów i nie zrealizować żadnego. Jedyne, co warto rozważyć, to lista zobowiązań do realizacji jedno po drugim, ale dopiero wtedy, gdy wcześniejsze zostanie wykonane. Wówczas ma to realną szansę na realizację. Ważne jest też, by po wybraniu sobie celu na Nowy Rok przemyśleć całość dość wnikliwie i przygotować w miarę szczegółowy plan jego wykonania. To nie tylko pomoże zrealizować zamierzenie, ale pozwoli także na bieżąco czuwać nad stanem jego realizacji, a tobie da dodatkową motywację.

1. Rzucenie palenia

To chyba najpopularniejsze postanowienie, jakie na przełomie roku stawiają sobie faceci. I słusznie, bo o szkodliwości tego nałogu powiedziano już tak wiele, że nie ma sensu nic więcej dodawać. Prawda jest taka, że nie jesteś już młodzikiem, tylko dojrzałym facetem. Twój organizm nie będzie dłużej bezobjawowo i bez konsekwencji znosił wszystkiego, co mu dostarczasz, obejmuje to także to, co wdychasz.

Jeśli chcesz utrzymać, a może nawet poprawić dotychczasową kondycję, wyeliminować zagrożenie ciężkimi chorobami, poprawić wygląd skóry i zaoszczędzić naprawdę sporo pieniędzy, po prostu rzuć palenie. Możesz to zrobić siłą woli, możesz użyć specjalnych (tak mocno obecnie reklamowanych) wspomagających farmaceutyków. Wybór jak tego dokonać należy do ciebie. Tu znajdziesz kilka podpowiedzi, jak to zrobić. 

2. Zrzucanie zbędnych kilogramów, zdrowa dieta

Noworoczna dieta to także temat rzeka, ale okazji, by wreszcie zadbać o siebie, nigdy za wiele. To jedno z tych noworocznych postanowień, które najtrudniej dotrzymać, gdyż w miarę stosowania odchudzającej diety ilość pokus będzie rosnąć, zwłaszcza, że nie jest łatwo nie tylko zrzucić zbędne kilogramy, ale potem utrzymać już osiągniętą, niższą wagę.

Na starcie diety warto przygotować sobie realne założenia. Na początek przyjmij, że schudniesz 0,5-1 kg na miesiąc i tego się trzymaj. Przeszukaj odpowiednie propozycje jadłospisów, skorzystaj z dostępnych w sieci aplikacji pozwalających notować kaloryczność spożywanych produktów, to wszystko pomoże ci zrealizować plany. W nagrodę otrzymasz atrakcyjniejszą sylwetkę i zdecydowanie lepsze samopoczucie. Tutaj znajdziesz mnóstwo podpowiedzi dotyczących diety. 

Jeśli nie masz problemów z samą wagą, warto pomyśleć o zdrowszej niż dotychczas, bogatej w witaminy i zbawienne mikroelementy diecie. Zyskasz wówczas nie tylko zdrowie, ale i bardzo cenną poprawę nastroju.

3. Praca nad sylwetką - siłownia/aktywność fizyczna

Nowy Rok to doskonały czas, by wreszcie zapisać się na siłownię. Rozsądny trening przyniesie ci szereg wymiernych korzyści - od schudnięcia (jeśli jest taka potrzeba), przez wzmocnienie kondycji, po nabranie masy mięśniowej, a co za tym idzie zdecydowaną poprawę własnej atrakcyjności. Siłownia pomoże ci też zdobyć większą pewność siebie połączoną z odbudową nadwątlonej przez lata wydolności fizycznej. Wytrwanie w postanowieniu chodzenia na siłownię nie będzie łatwe, gdyż - nie ma co się oszukiwać, do najprostszych wyzwań to nie należy, jednak dobroczynny wpływ ćwiczeń fizycznych na twój organizm będzie tak wielki, że naprawdę warto się postarać. O tym, jak zacząć, piszemy tutaj.

Jeśli chcesz lepiej zadbać o zdrowie własnego ciała, a z jakichś powodów nie chcesz się zapisywać na regularne ćwiczenia na sprzęcie, nie jesteś jeszcze na straconej pozycji. Możesz po prostu zwiększyć aplikowane własnemu organizmowi dawki ruchu. Zwłaszcza, jeśli wykonujesz pracę siedzącą, możesz postanowić, że od 2019 roku będziesz częściej chodził na spacery, w końcu zaczniesz jeździć na rowerze, na krótkich dystansach porzucisz auto dla marszu na własnych nogach. Warto.

4. Ograniczenie spożywania mocnego alkoholu

Nie ma co ukrywać: prawie każdy facet, w tym piszący te słowa, lubi dobre trunki. I nie ma w tym nic złego, jeśli ich nie nadużywamy. Przełom roku jest dobrym momentem, aby postanowić sobie, iż nie będziemy owej "wody ognistej" spożywać aż tak dużo, jak jeszcze do niedawna, a zwłaszcza, że ograniczymy spożycie alkoholi najmocniejszych.

Warto pamiętać, że alkohol spożywany w niewielkich ilościach wykazuje działania pozytywne, choćby jeśli zamiast wódki pijemy np. czerwone wino. Badania wykazały na przykład, że pijący lampkę takiego wina dziennie mają mniejsze szanse na zachorowanie na nowotwory czy choroby układu krążenia. Warto korzystać z tych doświadczeń. Zawsze jednak z umiarem. Jeśli jednak podejrzewasz, ze masz problem z alkoholem, koniecznie przeczytaj ten tekst.

Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie

Gorące tematy

facebook