Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

20 sposobów na wyluzowanie

Klinika ciała i ducha

Klinika ciała i ducha 20 sposobów na wyluzowanie

W dzisiejszych czasach kilku ludzi często wykonuje pracę wielu. Zapewne należysz do tych, którzy chcą się rozwijać, równocześnie wywiązując się ze zobowiązań. Chcesz także mieć czas dla rodziny i przyjaciół. I nagle życie zaczyna wyglądać jak jeden wielki organizer, który niedługo cię w sobie zatrzaśnie.

Tagi: relaks , czas , nawyki , stres , sposoby na stres , jak odpoczywać , jak sobie radzić ze stresem , jak się zrelaksować , urlop

Klinika ciała i ducha 20 sposobów na wyluzowanie

Stres, szczególnie ten związany z pracą, ma ogromny wpływ na nasze życie. Powoduje rekordowo wysoki poziom lęku i depresji, zmuszając tysiące ludzi do zażywania leków lub nie do końca sprawdzonych, przypadkowych środków. Ataki serca i zawały są ściśle związane z życiem w ciągłym stresie. Przeciętny pracujący Europejczyk jest w złym nastroju przez 110 dni w roku! Potrzebujemy urlopu, ale nie możemy sobie na niego pozwolić.

Tymczasem okazuje się, że 34 procent pracowników dzwoni do biura w trakcie urlopu, a 6 na 10 byłoby gotowych jest zmienić plany urlopowe, gdyby byli potrzebni w pracy.

Chciałbyś pozbyć się stresu? Cóż, to niemożliwe. Nie próbuj go całkiem wyeliminować. Stres jest niezbędny dla naszego zdrowia, naszych osiągnięć i rozwoju. Nie należy próbować zupełnie się go pozbyć. Trzeba jednak umieć dobrze nim zarządzać.

Nie pozwól, by stres cię pożerał. Przekonaj się, że wcale nie jest trudno małymi krokami osiągnąć wielką ulgę. By zacząć, nie musisz brać urlopu ani dokonywać rewolucyjnych zmian. Spróbuj wcielić w życie tych 20 prostych zasad, by skutecznie obniżyć poziom stresu i żyć spokojniej.

1. Nie obwiniaj wszystkich za swoje nerwy 

Weź odpowiedzialność za własny stres i przejmij kontrolę nad swoim życiem. Brak kontroli to chyba najbardziej stresująca rzecz, jaka może się przydarzyć.

2. Idź na spacer 

Nie biegaj, nie badaj pulsu, nie spiesz się, nie myśl o pracy. Po prostu przejdź się i skup się na tym, czego doświadczasz.

3. Unikaj robienia kilku rzeczy na raz

Wiesz, odbierania telefonu kiedy tylko wrócisz do domu, podczas przygotowywania kolacji i odpowiadania na maile w trakcie posiłku. Zrezygnuj z niektórych czynności i naucz się robić tylko jedną rzecz na raz. Jeśli chcesz sobie żonglować - naucz się prawdziwego żonglowania i potraktuj to jak hobby.

4. Zrób "tańczącego derwisza"

Stań pośrodku pokoju i obracaj się. To szybkie ćwiczenie może wywołać zawroty głowy, będziesz też ciężej oddychać, a to szybko dotleni mózg i zmniejszy twój stres.

5. Stań na jednej nodze

Spróbuj utrzymać równowagę na jednej nodze przez co najmniej minutę. Przerywa to trwające od długiego czasu procesy myślowe i zmniejsza poziom napięcia.

6. Ogranicz używki

Stopniowo ogranicz spożycie kawy, herbaty i napojów energetycznych. Nie musisz zupełnie z nich rezygnować, ale ogranicz spożycie do co najwyżej dwóch porcji pitych przed południem. Twoje ciało ci za to podziękuje i zaczniesz znacznie lepiej spać.

7. Zatrzymaj spiralę konsumpcji

Znajdź godzinę. Zrób sobie kubek herbaty (bez kofeiny!), przejdź się po domu i zrób listę najważniejszych zakupów, których dokonałeś w ostatnim roku. Potraktuj ubrania jako jedną rzecz. Zapytaj: czy naprawdę tego potrzebuję? Ile to kosztowało? Czy naprawdę sprawiło, że moje życie stało się lepsze? Czy staję się niewolnikiem przedmiotów?

8. Przeprowadź odkrywczy eksperyment

Nawet jeśli już odkładasz pieniądze, sprawdź, czy możesz żyć troszkę taniej. Zapytaj: czy było tak trudno? Jeśli możesz ograniczyć wydatki, dodatkowe pieniądze pomogą ci: a) przejść z pełnego etatu na samozatrudnienie, b) zwiększyć możliwości rozwoju kariery czy edukacji lub c) wyjechać na wspaniałe wakacje.

Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (2) / skomentuj / zobacz wszystkie

MAXXX
27 listopada 2015 o 23:08
Odpowiedz

Nic ma rzeczy głupszej niż reklama pod artykułem kompletnie nie na temat... gratuluję wyczucia...

~MAXXX

27.11.2015 23:08
magdalena
17 listopada 2014 o 11:03
Odpowiedz

Bardzo fajne sposoby, mam ochotę skorzystać z nich już teraz:)

~magdalena

17.11.2014 11:03
1

Gorące tematy

facebook
raporty
Raporty