Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

Składasz wypowiedzenie? Zachowaj spokój

Kariera

Kariera Składasz wypowiedzenie? Zachowaj spokój

To dzień, na który długo czekałeś – w końcu odchodzisz ze znienawidzonej pracy. Jeśli nienawidzisz swojego szefa, obowiązków czy wszystkiego, może kusić cię, aby odegrać widowiskową scenę, którą wielokrotnie wyobrażałeś sobie podczas katorżniczych godzin pracy. Wręczenie szefowi prezentacji w PowerPoincie ze szczegółowym opisem jego niekompetencji, powiedzenie współpracownikom, kto o kim plotkuje, czy opróżnienie biurowego zaplecza… Przecież już tam nie pracujesz, prawda?

Tagi: kariera , zmiana , wypowiedzenie , autorytet , kierownik , badanie

Kariera Składasz wypowiedzenie? Zachowaj spokój

Nie tędy droga! To, w jaki sposób rezygnujesz ze stanowiska, może mieć duży wpływ na twoją karierę w przyszłości i świadczy o tobie jako o człowieku. Dlatego opamiętaj się. Zachowaj się profesjonalnie i z klasą.

Myśl długoterminowo

Nie pal za sobą mostów. Chociaż wizja wygarnięcia szefowi i współpracownikom brzmi bardzo kusząco, kiedy wypowiesz już jakieś słowa, nigdy nie będziesz mógł ich cofnąć – z pewnością zostaną dobrze zapamiętane. Nie chodzi tylko o potrzebne referencje, ale całkiem możliwe, że w przyszłości przyjdzie ci pracować z kimś powiązanym z byłą pracą – czy to jako współpracownik, klient czy przełożony.

Jeśli w twojej firmie stosuje się formalny „exit interview”, czyli szczerą rozmowę z odchodzącym pracownikiem na temat różnych aspektów dotychczasowej współpracy, będziesz mieć szansę na wyrzucenie z siebie wszystkiego. Dopilnuj tylko, aby to faktycznie była formalna rozmowa, oparta o fakty i konstruktywne uwagi, a nie obelgi i wyzwiska.

Myśl racjonalnie

Odejście z pracy może być bardzo emocjonalnym doświadczeniem zarówno dla ciebie, jak i przełożonego. Może być zszokowany i zły. Być może będziesz musiał powiedzieć szefowi o powodach twojej rezygnacji. Nie wdawaj się w personalne wycieczki ani nie mów nic pod wpływem emocji. Chociaż ciśnienie może rosnąć, zachowaj spokój. Odchodząc, już się zrewanżowałeś. Twój szef będzie musiał znaleźć kogoś na twoje miejsce, zatrudnić go i czekać, aż całkowicie się wdroży. Wystarczająco się odegrałeś.

Myśl przyszłościowo

Napisz krótkie i zwięzłe wypowiedzenie, koniecznie z odpowiednią datą. Nie wysyłaj go za pomocą e-maila. Udaj się do odpowiedniego pracownika i wręcz mu wypowiedzenie informując o rezygnacji. Miej na uwadze, że kiedy wręczysz już rezygnację, możesz być poproszony o natychmiastowe sprzątnięcie biurka i opuszczenie firmy. Niewykluczone, że już zebrałeś wszystkie rzeczy, których będziesz potrzebował, takie jak adresy e-mail, wizytówki klientów i współpracowników oraz informacje dotyczące projektów, nad którymi pracowałeś. Kiedy już opuścisz biuro, nie będziesz miał do tych informacji dostępu.

Myśl pozytywnie

Jeśli twoja praca była naprawdę trudnym przeżyciem, możesz mieć wiele nieprzyjemnych wspomnień i doświadczeń. Jednak wnoszenie starego bagażu do nowej pracy jest niezawodnym sposobem na zbudowanie niepochlebnej reputacji. Twój nowy szef i współpracownicy nie chcą słuchać narzekań na dawną pracę, niezależnie jak bardzo są uzasadnione. To źle o tobie świadczy. Poza tym powinieneś przecież celebrować ten czas. Masz nową pracę! Uporaj się z rezygnacją najbardziej profesjonalnie jak to możliwe i staw czoła nowym wyzwaniom.

Małgorzata Majewska
ekspert serwisu 

 

 

 

 
 

Małgorzata Majewska karierę zawodową rozpoczęła w roku 1998. W 2008 roku związała się z branżą HR i pracuje w wiodącym portalu kariery, monsterpolska.pl, jako marketing manager oraz ekspert do spraw HR. Jest współorganizatorem i współautorem wydarzeń skierowanych do przedstawicieli HR oraz kandydatów poszukujących pracy, o charakterze zarówno ogólnopolskim, jak i lokalnym. Ekspert rynku pracy, rekrutacji, zarządzania ścieżką kariery i employer brandingu. Reprezentuje portal monsterpolska.pl w kontaktach z mediami oraz na spotkaniach branżowych i panelach dyskusyjnych dotyczących współczesnego rynku pracy.

Absolwentka Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Ukończyła studia podyplomowe na kierunku Public Relations w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała pracując m.in. dla: Agory, Polskiego Wydawnictwa Fachowego (polski oddział Deutscher Fachverlag), OASE i Volvo.

Wejdź na FORUM!
Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (1) / skomentuj / zobacz wszystkie

darek
04 maja 2014 o 22:35
Odpowiedz

mówiąc o błędach i powodach odejścia oddajesz za darmo analizę tego co się dzieje niedobrego z firmą za darmo, takie rzeczy kosztują niemałe pieniądzę

~darek

04.05.2014 22:35
1

Gorące tematy

facebook
raporty
Raporty