Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

Kariera

Kariera zawodowa współczesnego mężczyzny po czterdziestce. Siła doświadczenia i wiedzy. Jak nie dać się młodszym konkurentom? Jak szukać pracy dającej satysfakcję? Co warto poświęcić dla kariery?

Moi podwładni za mną nie przepadają

Zarządzanie pracownikami nie jest łatwe. Naturalną reakcją na uwagi przełożonego jest niechęć. Jeśli naprawdę czujesz, że masz problemy w nawiązaniu skutecznej komunikacji z zespołem, może to negatywnie odbić się na tobie, a nawet na całej twojej karierze zawodowej. Warto w takiej sytuacji przeanalizować swój wkład w zaistniałą sytuację.

Sukces w rozmowie kwalifikacyjnej

Zmiana pracy po czterdziestce? Czasami możesz ją stracić. Ale może to też być twoja dobrze przemyślana decyzja. Zmiana ścieżki zawodowej kariery może mieć najróżniejsze podłoża: większe zarobki, chęć przełamania rutyny, zmiana otoczenia, nowe wyzwania, względy rodzinne. Jedno jest pewne, nim dostaniesz nową pracę, będziesz musiał przejść przez sito rozmów kwalifikacyjnych.

1

Czas rzucić pracę

Wiele osób w pewnym momencie kariery zaczyna traktować swoją pracę obojętnie. To pierwsza czerwona flaga – główny znak, że czas zmienić posadę. Poczucie znużenia to sygnał do poważnej oceny swojej dotychczasowej pracy i celów, które chciałbyś osiągnąć. Oto 10 sygnałów świadczących o tym, że najwyższy czas poszukać nowej pracy.

1

Znaj swoją wartość!

W niektórych kręgach targowanie się jest normą. Klient lub sprzedawca składa ofertę, a druga strona akceptuje ją lub odrzuca. Negocjacje trwają do momentu dojścia do porozumienia satysfakcjonującego obie strony. Tak samo jest z tobą i pracodawcą – wynagrodzenie powinno być zadowalające i dla ciebie, i dla szefa. Czy jesteś świadomy, ile tak naprawdę jesteś wart – ty i twoja praca? Czy potrafisz negocjować pensję?

Pięć dowodów na to, że praca zdalna nie jest dla ciebie

Czy zamiana pracy biurowej na pracę zdalną, tj. z domu, ma więcej wad czy zalet? Coraz więcej firm uznaje to za rozwiązanie dobre i skuteczne, służące jako swego rodzaju przywilej przyznawany niektórym pracownikom. Okazać się może jednak, że praca z domu będzie wygodna, ale nieefektywna. Wszystko bowiem zależy od indywidualnych cech charakteru czy przyzwyczajeń każdego z nas.

Składasz wypowiedzenie? Zachowaj spokój

To dzień, na który długo czekałeś – w końcu odchodzisz ze znienawidzonej pracy. Jeśli nienawidzisz swojego szefa, obowiązków czy wszystkiego, może kusić cię, aby odegrać widowiskową scenę, którą wielokrotnie wyobrażałeś sobie podczas katorżniczych godzin pracy. Wręczenie szefowi prezentacji w PowerPoincie ze szczegółowym opisem jego niekompetencji, powiedzenie współpracownikom, kto o kim plotkuje, czy opróżnienie biurowego zaplecza… Przecież już tam nie pracujesz, prawda?

1

Płeć piękna w pracy

James Brown śpiewał kiedyś, że to jest męski świat... Cóż, chyba jednak nie do końca. Prawda jest taka, że kobiety są coraz bardziej niezależne i coraz bardziej ambitne, stanowiąc realną konkurencję dla mężczyzn na rynku pracy. Kobiety obecnie nie dość, że stale się rozwijają w sferze zawodowej i osiągają wysokie stanowiska, to stanowią większość w branżach takich jak handel, public relations, edukacja czy HR.

Dyskryminacja ze względu na wiek – jak sobie z tym radzić?

Jedną z najczęściej spotykanych form dyskryminacji ze względu na wiek jest uzależnianie decyzji o zatrudnieniu pracownika od tego, ile kandydat ma lat. Ageizm [ejdżyzm] dotyka zwłaszcza ludzi dojrzałych i starszych – rekrutujący, często młodsi od aplikujących na stanowisko, patrzą na nich stereotypowo, obawiając się, że osoby te mają słabsze zdrowie, mniej energii do pracy, są przemęczone, mniej kreatywne i wolniej się uczą.

3

5 sposobów na stres w pracy

Jesteś ciągle zestresowany? Nie jesteś sam. Globalna ankieta przeprowadzona przez portal Monster pokazuje, że stres spowodowany pracą jest powszechnym problemem i dotyczy większości z nas. Według jej wyników aż 60% respondentów odczuwa stres związany z miejscem pracy każdego dnia. Jak sobie z nim poradzić?

10 rzeczy, których twój szef nie chce usłyszeć

Jedną z najlepszych rzeczy, jakie możesz zrobić dla swojej kariery i przyjemnej atmosfery w pracy jest zapewnienie sobie dobrych relacji z przełożonymi. Wydaje się to banalne i proste, jednak zdziwiłbyś się jak wiele osób nie potrafi sobie z tym poradzić.

1

Gorące tematy

facebook
raporty
Raporty