Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

Kariera

Kariera zawodowa współczesnego mężczyzny po czterdziestce. Siła doświadczenia i wiedzy. Jak nie dać się młodszym konkurentom? Jak szukać pracy dającej satysfakcję? Co warto poświęcić dla kariery?

Zrezygnować czy dać się zwolnić?

Przeczuwasz, że twoja przyszłość w firmie jest niepewna. Zastanawiasz się, czy powinieneś poczekać, aż zostaniesz zwolniony, czy samemu odejść? Odpowiedź zależy od tego, co dla ciebie ma większe znaczenie - reputacja czy finanse.

3 kroki w negocjacjach lepszej pensji

W przypadku każdych negocjacji płacowych, gra zaczyna się, gdy pada pierwsza oferta. Jeżeli nie chcesz zgodzić się na proponowane warunki czy rezygnować bez podjęcia walki, musisz wiedzieć, jak mądrze wynegocjować satysfakcjonującą płacę.

Jak lepiej współpracować w grupie

Długie dojazdy do biura, wymagający szef czy trudności w skupieniu się w drugiej połowie dnia, to nie jedyne problemy, z którymi możemy się spotkać w pracy. Każdy z nas stara się sobie z nimi radzić na swój sposób. A co zrobić, gdy nasze problemy dotyczą kontaktów z innymi ludźmi?

Odpadłeś w finale rekrutacji? Przekuj porażkę w szansę!

Wysłałeś CV, zaproszono cię na jedną rozmowę rekrutacyjną, potem na drugą. Może nawet na Assessment Centre. Wszystko szło wyśmienicie i byłeś pewien, że dostaniesz tę posadę… Zamiast tego otrzymałeś zdawkową informację, że „bardzo ci dziękują za udział w procesie rekrutacyjnym, ale niestety nie mogą zaoferować tej pracy”. Co robisz?

8 rzeczy, które musisz zrobić zanim zaczniesz szukać pracy

Sformułowanie „szukanie pracy” wyprowadza na manowce i niechcący zaszczepia niewłaściwą postawę. W działaniach, które podejmujesz, by coś zmienić w życiu zawodowym, chodzi przecież nie tyle o proces (szukanie pracy), co o efekt (jej znalezienie). Właściwe podejście do tego przedsięwzięcia pozwoli ci relatywnie szybko osiągnąć sukces i uniknąć frustracji.

1

10 cech idealnego szefa

Obraz idealnego szefa jest różny w zależności od osoby, która go tworzy. Inaczej idealnego przełożonego opiszą jego podwładni, a inaczej prezes firmy. Obraz ten będzie się także różnił w zależności od dotychczasowych doświadczeń opisujących. Są jednak pewne cechy, które często się powtarzają, niezależnie czy jest to np. badanie wśród ekspertów HR, czy też wśród szeregowych pracowników.

SYZYF kontra TYTANI PRACY

Rodzina i koledzy z pracy przypięli ci łatkę pracoholika? Być może niesłusznie. W ramach uświadamiania społeczeństwa o zagrożeniach, jakie niesie ze sobą pracoholizm, popadliśmy ze skrajności w skrajność. Każdemu, kto ciężko pracuje, przyglądamy się podejrzliwie, wypatrując znamion choroby. Czy słusznie?

Czy warto być managerem?

Każdy z nas liczy na awans na kierownicze stanowisko, marząc o ciekawszych zadaniach i lepszych zarobkach. Tymczasem konsekwencje takiego awansu nie zawsze okazują się wyłącznie pozytywne. Częste są przypadki, że upragnione wyższe stanowisko staje się raczej źródłem utrapień i potężnego stresu. Okazuje się bowiem, że w przypadku wielu osób zajmowanie stanowisk managerskich może się okazać złym rozwiązaniem.

Szef marzyciel

Szef „marzyciel” potrafi być prawdziwym utrapieniem dla pracowników. Podczas gdy przełożony snuje wielkie wizje, jego podwładni są zmuszeni do ich realizacji, nawet gdy nie mają one szans powodzenia. Cierpi na tym ich morale oraz jakość wykonania najważniejszych zadań.

Piramida

Na wierzchołek trafiają kreatorzy, zdobywcy.

Gorące tematy

facebook
raporty
Raporty