Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

Kariera

Kariera zawodowa współczesnego mężczyzny po czterdziestce. Siła doświadczenia i wiedzy. Jak nie dać się młodszym konkurentom? Jak szukać pracy dającej satysfakcję? Co warto poświęcić dla kariery?

Co hamuje rozwój twojej kariery?

Utarte slogany typu: "to ty tworzysz swoją rzeczywistość" lub "uwierz w siebie" mogą wydawać się banalne i nieprawdziwe w momencie, kiedy twoja kariera utknęła w martwym punkcie. Psychologowie podkreślają jednak, że to, w jaki sposób postrzegamy siebie, ma wpływ na nasz rozwój. Podstawą każdego działania musi być zatem wiara we własne możliwości. Oto kilka rad, jak zmienić swoje podejście i osiągnąć sukces.

Jak renegocjować płacę?

Po akceptacji oferty pracy z rozczarowaniem odkrywasz, że twoje wynagrodzenie jest niższe niż być powinno. Co robić? Oto trzy sposoby na zaradzenie tej sytuacji.

Gdy stracisz pracę

Gdy przełożony oznajmia ci, że przestajesz być częścią zespołu i musisz pożegnać się z firmą, w twojej głowie kłębi się tysiące myśli. Niepewność, stres, a niekiedy przerażenie wizją bezrobocia. Warto pamiętać, że taka sytuacja jest zawsze początkiem nowego etapu życia zawodowego, a nie końcem. Pamiętaj, aby w takim momencie nie działać pod wpływem emocji i dać sobie trochę czasu, by nie podejmować pochopnych działań.

Kiedy powiedzieć „nie” nadprogramowej pracy

Przyjmowanie wszystkich poleceń szefa i realizacja powierzonych zadań wydaje się być naturalną reakcją. Pracownicy często boją się, że odmowa może negatywnie wpływać na dalszy rozwój kariery. Dostając kolejny projekt nie potrafią przyznać, że mają nadmiar swoich obowiązków. Jak uniknąć takiej sytuacji?

Czy jesteś managerem ekstremalnym?

W organizacjach, które cechuje duże skupienie na produktywności i rywalizacji, jedną z powszechnie akceptowanych praktyk jest oczekiwanie od managerów nieustannej gotowości do podejmowania działań zawodowych. Sprawdź, czy pracujesz w sposób ekstremalny i do czego może cię to zaprowadzić.

Jak być lepszym managerem

Dobrego managera od przeciętnego różni jedna, fundamentalna rzecz – autorytet. Umiejętność sprawienia, że zespół ufa jego osądowi, jest lojalny i zaangażowany w realizację postawionych przed nim celów. Zobacz, jakie zachowania służą wzmocnieniu twojej pozycji, a które ją osłabiają.

Jak sobie poradzić z niezdecydowanym szefem

Bycie menadżerem wiąże się z koniecznością podejmowania decyzji. Nie można ich ciągle zmieniać, obawiając się konsekwencji. Nie tylko utrudnia to pracę podwładnym, ale i podkopuje autorytet niezdecydowanego menadżera. Jak poradzić sobie z takim przełożonym?

Jak wykorzystać spokojniejszy okres w pracy

Często marzymy o chociaż chwilowym przestoju w pracy. Ale kiedy rzeczywiście go mamy, nie wiemy co z tym czasem zrobić. Warto wtedy uświadomić sobie, że jest to idealny moment, aby wykonać odkładane od dłuższego czasu zadania, czy zdobyć nowe umiejętności.

Stań się rozpoznawalny w swojej branży

Samo zdobycie pracy już nie wystarcza. Chcemy się rozwijać, zdobywać nowe znajomości i być rozpoznawalnymi w branży. Nie bądź anonimową osobą w swoim sektorze, daj się poznać i zdobądź szacunek jako profesjonalista.

CV managera

Większość osób tworzy CV na podstawie dostępnych w internecie wzorów i wskazówek. Te natomiast zwykle opisują CV chronologiczne, odpowiednie dla osób z niewielkim stażem pracy lub spójną historią zawodową, odpowiadającą wymaganiom stanowiska. Jeśli jesteś managerem, stanowczo musisz pokazać COŚ WIĘCEJ. Dowiedz się, jak to zrobić!

Gorące tematy

facebook
raporty
Raporty