Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

15 sposobów na to by zwiększyć własną produktywność i zyskać wolny czas

Kariera

Zdarzają się takie momenty, gdy na wiele rzeczy zaczyna brakować czasu. W firmie deadline, na mieście kilka umówionych spotkań, a tobie coraz trudniej nad wszystkim zapanować. A gdyby tak znaleźć sposób na łatwe przebrnięcie przez całą listę zadań, tak, by włożyć w to minimalny wysiłek zachowując jednak pełną efektywność? Da się zrobić. Są na to sposoby i to wcale nie takie trudne. Poznaj 15 z nich.

Tagi: efektywność , efektywna praca , sposoby na koncentrację , jak wykorzystać czas w pracy , jak być efektywnym

Kariera 15 sposobów na to by zwiększyć własną produktywność i zyskać wolny czas

1. Wypisz i zrealizuj to, co od dawna odkładałeś na później

Sporządź listę rzeczy, które musisz zrobić, a których dotychczas unikałeś. Nieważne, czy to coś, co powoduje stres, np. trudna rozmowa telefoniczna, czy niewielkie zadanie, które znajdowało się na twojej liście od dawna – spisz sobie wszystko na kartce pod nagłówkiem: „Rzeczy, które mnie stresują” – a potem poświęć godzinę na załatwienie tylu z nich, ile się da.

Przeznaczając codziennie określony czas na takie właśnie "trudne" sprawy, nie tylko poczujesz wielką ulgę, kiedy skończysz, ale nie będziesz też marnował czasu, próbując podchodzić do nich później.

2. Zaszyj się w spokojnym miejscu

Wokół ciebie jest wiele rzeczy, które mogą przeszkadzać i utrudniać efektywną pracę, nawet jeśli ich nie zauważasz. Możesz spędzić osiem godzin pracując w bardzo głośnym otoczeniu i zrobić dokładnie tyle samo, ile zrobiłbyś w ciągu połowy tego czasu, siedząc w ciszy.

Następnym razem, kiedy poczujesz, że musisz usiąść i skończyć ważne zadanie, znajdź sobie spokojne miejsce, gdzie będziesz sam, a skończysz tak szybko, że będziesz miał całą resztę dnia tylko dla siebie.

3. Stoper, twój przyjaciel

Udowodniono, że efektywność w pracy radykalnie poprawia wykonywanie zadań w krótkich, mierzonych dokładnie okresach. Zamiast wmawiać sobie, że będziesz siedział i produktywnie działał bez przerwy przez kilka godzin, ustaw zegar na 30-60 minut i postaraj się w tym czasie zrobić jak najwięcej.

Potem zrób sobie przerwę i zacznij od początku. W ten sposób będziesz miał czas, by złapać oddech, odstresować się i przygotować, zanim z powrotem rzucisz się w wir pracy.

4. Publiczne zobowiązanie

Okazuje się, że zobowiązanie się przed kimś, kogo znamy, jest jedną z najlepszych motywacji do wywiązania się z tej obietnicy. Jeśli masz jakiś ważny projekt, powiedz o nim na głos, podaj termin ukończenia, a przekonasz się, że twoja motywacja do jego wykonania znacząco się poprawi. Nikt przecież nie chce wyjść na tego, komu nie można zaufać.

5. Wyłącz telefon

Nie będziesz produktywny, jeśli twoje skupienie ciągle będą przerywać przychodzące smsy lub powiadomienia. Jeśli naprawdę chcesz działać skuteczniej, stwórz sobie strefę bez technologii. Bez migających diod telefonu, bez dzwonków i wszelkich elektronicznych rozpraszaczy.

Przynajmniej przez jakiś wyznaczony czas działaj tak w skupieniu, a znacznie szybciej poradzisz sobie z zadaniami.

6. Wyrób sobie nawyki

Każdy ma swoje przyzwyczajenia i sposób, w jaki najlepiej mu się pracuje, jednak dobrze wyjdziesz na tym, jeśli zamiast robić wszystko w przypadkowej kolejności, wprowadzisz do pracy pewną dozę rutyny i planowania. Ważne jest też, by przez pół dnia nie wykonywać tych samych czynności.

Podziel pracę i poświęć na każdy jej wycinek tylko określony czas, a potem zajmij się czymś innym. Dzięki tego typu nawykom będziesz działał sprawniej, zrobisz więcej i będziesz miał więcej czasu na odpoczynek.

Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie

Gorące tematy

facebook
raporty
Raporty