Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

Forum

Dodaj temat

Inne tematy

antybiotyk i tabletka antykoncepcyjna

Rozpoczęte przez ~aliena, 18 mar 2013
  • ~aliena
    ~aliena
    Napisane 18 marca 2013 - 14:28
    Cześc, mam pytanko: ostatnio zaczełam przyjmować tabletki antykoncepcyjne i było wszystko ok popóty, dopóki się nie rozchorowałam i zaczełam brać antybiotyki. Czy to może mieć jakiś zwiazek?

    Udostępnij  |  Dodaj wpis |  Cytuj |  Link bezpośredni |  Zgłoś naruszenie

  • ~renata
    ~renata
    Napisane 19 marca 2013 - 11:11
    Antybiotyki osłabiają działanie tabletek. Powinnaś w tym czasie zrezygnować z seksu albo dodatkowo się zabezpieczyć prezerwatywa.

    Udostępnij  |  Dodaj wpis |  Cytuj |  Link bezpośredni |  Zgłoś naruszenie

  • ~Aska
    ~Aska
    Napisane 19 marca 2013 - 11:42
    Istnieje teoria, że antybiotyki o szerokim spektrum działania zabijają bakterie przewodu pokarmowego, które z kolei wpływają na utrzymania właściwego stężenia hormonu antykoncepcyjnego we krwi.
    Jak wskazują badania połączenie antybiotyków i pigułek antykoncepcyjnych było przyczyną pojawienia się nieplanowanej ciąży.

    Udostępnij  |  Dodaj wpis |  Cytuj |  Link bezpośredni |  Zgłoś naruszenie

  • ~irena
    ~irena
    Napisane 19 marca 2013 - 13:08
    Ja myślę, że nie ma odpowiedzi na to pytanie :) Jedni twierdzą, że nic się nie stanie, inni, że się stanie i to dużo....Jak jest na prawdę? Może warto sięgnąć do jakiś statystyk, artykułów medycznych.
    Tabletki są rekomendowane bo są...ok, jednak dla przeciwieństwa od razu mozemy zacząć mówić o skutkach ubocznych

    Udostępnij  |  Dodaj wpis |  Cytuj |  Link bezpośredni |  Zgłoś naruszenie

  • ~ulka
    ~ulka
    Napisane 19 marca 2013 - 13:11
    Prawdopodobnie w najbliższym czasie będzie czekała mnie terapia antybiotykowa. Ponieważ ostrożności nigdy za wiele z ewentualnym problemem interakcji i obniżonej skuteczności poradzę sobie stosując dodatkowe zabezpieczenie. Jestem ciekawa jednak w jakim stopniu antybiotyk może zaburzyć cykl, czy np. krwawienie z odstawienia może pojawić się wcześniej niż zwykle? Czy antybiotyk może wchodzić w tak silne interakcje z antykoncepcją hormonalną, że w trakcie brania antybiotyku będzie tak jakbym wcale nie brała tabletek anty? Czy skutki mogą być takie jakbym odstawiła tabletki w połowie opakowania? A może antybiotyki wcale nie mają dużego wpływu na antykoncepcje hormonalną i mówienie o obniżonej skuteczności jest chuchaniem na zimne?

    Udostępnij  |  Dodaj wpis |  Cytuj |  Link bezpośredni |  Zgłoś naruszenie

  • ~klara
    ~klara
    Napisane 19 marca 2013 - 14:23
    Brałam antybiotyk Unidox na początku cyklu, na zapalenie gardła. Osłabia działanie tabletek, więc przez cały cykl dodatkowo się zabezpieczaliśmy. Czy w takim przypadku, brania antybiotyku, następny okres może być bardziej obfity i dłuższy niż zwykle

    Udostępnij  |  Dodaj wpis |  Cytuj |  Link bezpośredni |  Zgłoś naruszenie

  • ~kaska
    ~kaska
    Napisane 19 marca 2013 - 22:41
    Tak moze Ci sie opoznic okres , moze być tez obfity. A rowniez musisz uwazac jak bierzesz tabletki antykoncepcyjne to tez powinnas zastosowac dodatkową antykoncepcje.

    Udostępnij  |  Dodaj wpis |  Cytuj |  Link bezpośredni |  Zgłoś naruszenie

  • ~Aga
    ~Aga
    Napisane 20 marca 2013 - 11:00
    A co zrobic jak antykoncepcja mnie zawiedzie?

    Udostępnij  |  Dodaj wpis |  Cytuj |  Link bezpośredni |  Zgłoś naruszenie

  • ~lola
    ~lola
    Napisane 20 marca 2013 - 11:09
    "Pigułka po" to zwykle tabletka o dużej zawartości hormonów, którą przyjmuje się w sytuacji wyjątkowej np. pęknięciu prezerwatywy, nieregularnym używaniu środków antykoncepcyjnych, w celu zapobiegnięcia zagnieżdżenia się komórki jajowej. Jest ona skuteczna w ok. 90-95 % w przypadku zażycia jej w ciągu 72 godzin.

    Udostępnij  |  Dodaj wpis |  Cytuj |  Link bezpośredni |  Zgłoś naruszenie

  • ~maria
    ~maria
    Napisane 20 marca 2013 - 11:10
    "Pigułka po" jest preparatem stosowanym w antykoncepcji w nagłych przypadkach. Może być stosowana sporadycznie po niezabezpieczonym stosunku płciowym lub w przypadku niepowodzenia zastosowanego zabezpieczenia. Tę formę antykoncepcji często nazywa się „antykoncepcją po stosunku”, „antykoncepcją doraźną” lub „antykoncepcją awaryjną”. Metoda ta nie może zastępować innych, regularnych sposobów zapobiegania ciąży

    Udostępnij  |  Dodaj wpis |  Cytuj |  Link bezpośredni |  Zgłoś naruszenie

  • ~lola
    ~lola
    Napisane 20 marca 2013 - 11:12
    Tabletkę należy przyjąć jak najszybciej, najlepiej w ciągu 12 godzin i nie później niż do 72 godzin po stosunku płciowym. Jeżeli w ciągu 3 godzin od połknięcia tabletki wystąpią wymioty, należy natychmiast przyjąć jeszcze jedną tabletkę.

    Udostępnij  |  Dodaj wpis |  Cytuj |  Link bezpośredni |  Zgłoś naruszenie

  • ~romek
    ~romek
    Napisane 20 marca 2013 - 11:14
    Wy kobiety oszalalyscie z tą tabletka. Przeciez nie mozna tak robic. To tak jakbyscie usunely ciaze. Zastanowcie sie o czym wy tu piszecie.

    Udostępnij  |  Dodaj wpis |  Cytuj |  Link bezpośredni |  Zgłoś naruszenie

  • ~lola
    ~lola
    Napisane 20 marca 2013 - 11:15
    Ty jestes stukniety chyba, jak znowu aborcija?

    Udostępnij  |  Dodaj wpis |  Cytuj |  Link bezpośredni |  Zgłoś naruszenie

  • ~romek
    ~romek
    Napisane 20 marca 2013 - 11:16
    Stukniete to wy jestescie wszystkie.

    Udostępnij  |  Dodaj wpis |  Cytuj |  Link bezpośredni |  Zgłoś naruszenie

  • ~lola
    ~lola
    Napisane 20 marca 2013 - 12:56
    Romku poczytaj dokladnie o tej tabletce i dopiero sie wypowiedz , a nie gadaj takich bzdur.

    Udostępnij  |  Dodaj wpis |  Cytuj |  Link bezpośredni |  Zgłoś naruszenie

  • ~maria
    ~maria
    Napisane 20 marca 2013 - 13:00
    W Polsce z tabletek antykoncepcyjnych po stosunku korzysta 69 tys. kobiet rocznie, we Francji ponad 80 tys. miesięcznie. Ale to wcale nie oznacza, że Polki rzadziej zapominają się w łóżku. Po prostu nie wiedzą o istnieniu pigułki "po", która nie usuwa ciąży, a jedynie jej zapobiega.

    Udostępnij  |  Dodaj wpis |  Cytuj |  Link bezpośredni |  Zgłoś naruszenie

  • ~lola
    ~lola
    Napisane 20 marca 2013 - 13:01
    W USA każda kobieta, może zadzwonić na bezpłatną infolinię, by uzyskać numer telefonu lekarza, który najszybciej przywiezie jej awaryjną, czyli skuteczną po stosunku, tabletkę antykoncepcyjną. W Polsce nawet wśród lekarzy zdarzają się tacy, którzy nie akceptują żadnych metod zapobiegania ciąży poza kalendarzykiem i z zasady odmawiają przepisania tabletek antykoncepcyjnych. Pigułka "po" jest najczęściej mylona z pigułką wczesnoporonną.

    Udostępnij  |  Dodaj wpis |  Cytuj |  Link bezpośredni |  Zgłoś naruszenie

  • ~maria
    ~maria
    Napisane 20 marca 2013 - 13:02
    Tabletka "po" nie usuwa jednak ciąży, ale jej zapobiega. Oczywiście lepiej jest regularnie i świadomie stosować środki antykoncepcyjne jeszcze przed stosunkiem, ale jeśli kobiecie zdarzyła się chwila zapomnienia, powinna wiedzieć, że istnieje metoda, która uchroni ją przed przypadkową ciążą.

    Udostępnij  |  Dodaj wpis |  Cytuj |  Link bezpośredni |  Zgłoś naruszenie

  • ~lola
    ~lola
    Napisane 20 marca 2013 - 13:03
    I co teraz powiesz Romku? poczytaj sobie.

    Udostępnij  |  Dodaj wpis |  Cytuj |  Link bezpośredni |  Zgłoś naruszenie

  • ~romek
    ~romek
    Napisane 20 marca 2013 - 13:10
    Ale przeciez te tabletki sa na pewno szkodliwe. Trujecie sie kobiety.

    Udostępnij  |  Dodaj wpis |  Cytuj |  Link bezpośredni |  Zgłoś naruszenie

» odpowiedz » do góry
1 2 3 4 5
Strona 1 z 5
następna
Strona 1 z 5 następna

Gorące tematy

facebook