Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

11 rzeczy, które szczęśliwe pary robią przed snem

Związek

Spędzenie kilku chwil z partnerką przed snem jest bardzo istotne. Nie ma znaczenia, ile czasu macie dla siebie – godzinę czy tylko kilka minut – jeśli cieszycie się swoim towarzystwem, rozmawiacie i okazujecie sobie miłość, to wszystko, czego wam potrzeba.

Tagi: sen , bezsenność metody , związek w dojrzałym wieku , relacje w związku , zaufanie w związku , intymnośc , bliskość w związku , forma

Związek 11 rzeczy, które szczęśliwe pary robią przed snem

Oto kilka prostych, ale bardzo skutecznych rad, jak właściwie wykorzystać ten czas, by służył umacnianiu więzi między wami. A na koniec – mały bonus.

1. Wyciszcie telefony i odłóżcie je na bok

Uzależnienie od mediów społecznościowych hamuje wydzielanie oksytocyny w twoim organizmie. Hormon ten jest odpowiedzialny za emocjonalną bliskość i tworzenie więzi. Wyłączcie telefony lub odłóżcie je na bok punktualnie o 21.00.

2. Zapomnijcie o pracy

Spróbujcie zapomnieć o pracy i nie sprawdzajcie służbowego maila w łóżku. Znacznie lepiej spędzić ten czas razem i wypocząć, by następnego dnia móc być w pracy bardziej produktywnym. Rozmowy przed zaśnięciem sprzyjają budowaniu emocjonalnej więzi, pomagają zapomnieć o problemach i relaksują. Unikajcie omawiania kwestii zawodowych, kłopotów finansowych lub czegokolwiek innego, co może sprawić, że zamiast się wyciszać, zaczniecie się martwić lub kłócić.

3. Kładźcie się spać o tej samej porze

Wiele par nie widuje się ze sobą przez cały dzień, a w dodatku chodzą spać o różnych porach. W ten sposób praktycznie mijają się ze sobą w życiu. Szczęśliwe pary chodzą do łóżka razem. Pozwala to im zachować w związku ciepło i bliskość.

4. Przestrzegajcie nawyków

Wykonywanie tego samego wieczornego rytuału codziennie przed snem pozwala lepiej spać. Przestrzegając znajomych nawyków, dajesz swojemu mózgowi sygnał, że nadchodzi noc i należy przygotować organizm do snu. Jeśli będziecie wykonywać ten sam rytuał wspólnie, wasz związek będzie bardziej intymny i pełen zaufania do siebie.

5. Rozmawiajcie od serca

Zwracajcie uwagę na uczucia drugiej osoby. Nie musisz dawać rad lub natychmiast wynajdować rozwiązań. Czasem chcemy po prostu porozmawiać i poczuć, że ktoś się o nas troszczy i nas wspiera.

Przeznacz kilka minut przed snem na wyrażanie pozytywnych uczuć wobec partnerki. Może to pomóc zakończyć dzień pozytywnym akcentem i sprawić, że oboje poczujecie się lepiej, zasypiając w lepszym nastroju.

Spróbuj zapomnieć o wszystkim, co stało się tego dnia, zostaw problemy i zmartwienia za drzwiami sypialni. Powiedz partnerce, jak bardzo ją kochasz. Bardzo ważne jest, by, wyrażając te uczucia, być poważnym i szczerym.

6. Nie kłóćcie się i nie dyskutujcie

Nie warto przed snem angażować się w gorące dyskusje. Kłótnie w łóżku nigdy nie pomagają w rozwiązaniu problemu. Do tego trudniej będzie wam obojgu zasnąć, a następnego dnia będziecie mieli kiepski humor.

7. Traktujcie sypialnię jako strefę bez dzieci

Pozwalaj dziecku spać w swoim łóżku wyłącznie wtedy, kiedy ma koszmary. W innych sytuacjach sypialnia powinna być waszą prywatną przestrzenią. Potrzebujecie tego miejsca dla siebie, by w pełni odczuwać swoją bliskość i intymność.

8. Nie dzielcie łóżka ze zwierzakami

Badania wykazały, że 63% spośród osób śpiących ze zwierzętami domowymi się nie wysypia. Jeśli twój pupil nie może w nocy spać, przeszkadza także tobie w spaniu. Poza tym dodatkowa istota w sypialni narusza regułę „miejsca dla dwojga”.

9. Nie pijcie alkoholu ani nie palcie

Wiele par lubi wypić przed snem kieliszek wina, by stworzyć bardziej romantyczny nastrój. Jednak, kiedy twoje ciało trawi alkohol, głęboka faza snu, podczas której się regenerujesz, skraca się. Może to sprawić, że rano będziesz czuł się zmęczony, rozproszony i drażliwy. Alkohol również zwiększa prawdopodobieństwo nocnego chrapania, a nikotyna zawarta w papierosach powoduje bezsenność.

10. Masujcie się

Lekki relaksujący masaż przed zaśnięciem poprawia jakość snu, zmniejsza niepokój i zbliża partnerów do siebie.

11. Nie zapominajcie o przytulaniu i pocałunkach

Nie zapomnij pocałować partnerki przed pójściem spać i poprzytulać ją przez kilka minut, kiedy już się położycie. To bardzo relaksujące i budzi pozytywne emocje. Jeśli przytulacie się do siebie zasypiając, w waszym związku nie ma poważniejszych kłopotów.

Bonus

Jeśli zmagasz się z bezsennością, spróbuj wprowadzić do swojego stylu życia kilka zmian:

  • Nie pij kawy po południu.
  • Wstawaj wcześniej.
  • Nie podjadaj przed snem.
  • Kupienie pięknej i drogiej pościeli może pomóc ci szybciej w niej zasnąć.
  • Nie rób sobie drzemek w weekendy.
  • Zostaw wszystkie elektroniczne gadżety za drzwiami sypialni.
  • Wpuść do sypialni trochę świeżego powietrza.
  • Weź przed snem gorącą kąpiel.
  • Nie pracuj po 21.00.
  • Nie pij za dużo przed pójściem spać.

Marcin Wróblewski

Wejdź na FORUM!
Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie

Gorące tematy

TO MOŻE CIĘ ZAINTERESOWAĆ:
alt
Jakimi jesteśmy ojcami? Raport z badań

Ulegamy zachciankom swoich dzieci i chcemy spędzać z nimi więcej czasu nawet kosztem pracy. A gdy już mamy czas dla nich to... rozmawiamy. A... więcej

Zamknij
facebook
raporty
Raporty