Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

Ujemne kalorie – czy to możliwe?

Zrzuć wagę

Zrzuć wagę Ujemne kalorie – czy to możliwe?

Czy istnieją produkty na tyle niskokaloryczne, że na ich strawienie potrzebujesz tyle samo (albo więcej) energii, niż dostarczają? Nie osiągniesz ujemnego bilansu kalorycznego, jedząc tylko „niekaloryczne” produkty. Nie warto jednak z nich rezygnować. Dowiedz się, dlaczego.

Tagi: akt

Odchudzanie byłoby łatwiejsze, gdybyśmy mogli przeżyć cały dzień na niskokalorycznym jedzeniu. Niestety, poza wodą i dietetycznymi napojami, nie istnieją produkty, które nie mają kalorii lub gwarantują negatywny bilans kaloryczny.

Poza produktami, które zostały specjalnie zrobione w taki sposób, by nie zawierały kalorii, takimi jak np. słodziki, jedzenie zawsze będzie kaloryczne. Niektóre z produktów mają naprawdę niewiele kalorii, z których część spalamy podczas żucia i trawienia. Jednak twierdzenie, że spożywanie niektórych potraw daje nam negatywny bilans kaloryczny to po prostu nieprawda.

Do trawienia niektórych produktów potrzebujemy więcej energii, jednak trawienie tak zwanych „niekalorycznych” warzyw, takich jak seler czy ogórki, wcale nie ma aż takiego wpływu na ogólną ilość spalanych kalorii i odchudzanie. Twierdzenie, że jest się w stanie oszukać swój organizm i w ten sposób odjąć mu trochę kalorii jest po prostu niemądre.

Do produktów, które czasem uważa się za niekaloryczne należą: jabłka, szparagi, buraki, brokuły, kapusta, marchew, kalafior, seler, ogórki, czosnek, grejpfrut, cytryna, sałata, mango, cebula, szpinak, rzepa, cukinia. Trzeba byłoby zjeść naprawdę ogromne ilości tych produktów, by zmusić organizm do ciężkiej pracy, która pozwoliłaby wyzerować bilans kaloryczny, ostatecznie więc wcale by się to nie opłacało.

Mimo, że wybieranie tych „niekalorycznych” produktów nie zagwarantuje negatywnego bilansu kalorycznego, to spożywanie warzyw i owoców przynosi wiele innych korzyści. Są bogate w błonnik i inne składniki odżywcze. Owoce i warzywa są zwykle bardzo odżywcze – zawierają niewiele kalorii, za to mnóstwo mikro- i makroelementów. Warto więc włączyć je do swojej diety. Co więcej, pozwalają ci schudnąć. Bywają tak sycące, jak wysokokaloryczne potrawy, ale zawierają mniej kalorii, a bywa, że bardziej nasycają.

Jeśli próbujesz schudnąć, włącz warzywa do głównych posiłków, przegryzaj owoce, kładź świeże warzywa na kanapki i przygotowuj owocowe desery. Nie „oszuka” to twojego organizmu i nie doprowadzi do deficytu kalorii, ale może pomóc ci czuć się najedzonym i sytym przy mniejszej ilości spożytych kalorii. W dodatku dostarczysz organizmowi wiele witamin, minerałów i innych niezbędnych składników odżywczych.

Jedynym naprawdę niekalorycznym napojem, którego musisz mieć pod dostatkiem, jest woda. Jest nie tylko zdrowa – zastąpienie nią słodzonych napojów może pomóc ci oszczędzić setki kalorii. Staraj się pić od sześciu do ośmiu szklanek dziennie.

Bartek Kulesza

Wejdź na FORUM!
Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie

Gorące tematy

Podoba Ci się serwis?
Kliknij "Lubię to".

Zamknij
facebook
raporty
Raporty