Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

Jak wytrwać na diecie?

Zrzuć wagę

Zrzuć wagę Jak wytrwać na diecie?

Przejść na dietę nie jest trudno, prawdziwa sztuka to się na niej utrzymać przez dłuższy czas. Zagrożeniem są wszelkie pokusy, lenistwo a także demotywacja, często wynikająca z chwilowych braków efektów twoich wyrzeczeń. Jak uchronić się przed katastrofą i pomyślnie osiągnąć cel?

Tagi: dieta , odchudzanie , odżywianie , badania , kondycja

Zrzuć wagę Jak wytrwać na diecie?

Przeszedłeś na dietę, bo brzuszysko uniemożliwiało ci już zawiązanie sznurowadeł. Brawo. Pierwszy krok już za tobą, teraz pozostaje tylko pokonać tę górę przeciwności i wyrzeczeń. Oto lista problemów, pokus i nieprzyjemnych stanów, jakie mogą cię spotkać w czasie diety - podpowaidamy, jak możesz je przezwyciężyć.

Problem: Małe nagrody

Przez cały tydzień ciężko pracowałeś, dlatego zasłużyłeś na solidną przekąskę w piątkowy wieczór i na tradycyjnego niedzielnego schabowego.

Rozwiązanie

Aby zmienić swoje podejście do wysokokalorycznych i tłustych posiłków, skojarz je z bólem. Jeżeli kiedykolwiek się czymś zatrułeś, na pewno do dziś pamiętasz smak tej potrawy i już nigdy nie wziąłeś jej do ust. Sportowcy kojarzą ból z niedoskonałą formą podczas meczu. Ty możesz zrobić to samo ze śmieciowym jedzeniem.

Powiedz sobie: „Jedzenie takich rzeczy zniszczy efekty mojej ciężkiej pracy. Czas spędzony na siłowni zostanie zmarnowany”. Pamiętaj jednocześnie, że takie jedzenie zawiera mnóstwo kalorii i niezdrowych substancji, które działają na ciebie otępiająco i wprawiają w stan letargu.

Problem: wygodne jedzenie

Miałeś ciężki dzień w pracy. Czas na relaks przed telewizorem z porcją chipsów.

Rozwiązanie

Poprawianie sobie humoru za pomocą jedzenia po prostu nie działa. Być może uda ci się zapomnieć o problemie, ale na pewno go w ten sposób nie rozwiążesz. Gdy człowiek jest zestresowany, chętnie sięga po przetworzone produkty węglowodanowe, takie jak chipsy, chleb czy ciastka, ponieważ aktywują one produkcję serotoniny — hormonu szczęścia, który reguluje nasz nastrój. Jednak istnieje wiele zdrowych produktów, które również uruchamiają produkcję tego hormonu, takie jak indyk, kolendra czy banany.

Dlatego, zanim weźmiesz do ręki kolejne ciastko, zastanów się, jak długo po zjedzeniu niezdrowej żywności twój dobry nastrój się utrzyma. U większości ludzi trwa to zaledwie kilka minut. Czy jest to tego warte?

Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie

Gorące tematy

facebook
raporty
Raporty