Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

Dlaczego nie tracisz na wadze?

Zrzuć wagę

Zrzuć wagę Dlaczego nie tracisz na wadze?

Dowiedz się, jakie są najczęstsze błędy związane z dietą, które powodują, że nie tracisz na wadze i jak z powrotem zacząć chudnąć.

Tagi: dieta , odchudzanie , nadwaga , zdrowe odżywianie , dieta dla faceta po 40 , dieta po czterdziestce

Zrzuć wagę Dlaczego nie tracisz na wadze?

Kiedy ludzie angażują się w dietę i ćwiczenia, żeby schudnąć, wydaje im się, że wydarzą się jakieś czary. W teorii wszystko brzmi świetnie, ale stracenie na wadze wymaga wiele czasu i wysiłku, nawet jeśli mamy naprawdę dobre intencje. Łatwo sprawdzić, czy popełniasz najczęstsze błędy, albo czy nie dość czujnie przestrzegasz diety. Oto 12 powodów, dla których mogłeś przestać tracić na wadze:

1. Nie ćwiczysz wystarczająco dużo

Wiele osób przecenia liczbę kalorii spalanych podczas ćwiczeń. Ilość spalanych kalorii zależy od wielu czynników, takich jak intensywność, czas trwania i typ treningów oraz tego, czy ich intensywność jest zróżnicowana. Ćwiczenia obciążeniowe, takie jak bieganie, chodzenie i aerobik pozwalają spalić więcej kalorii, ponieważ, gdy ćwiczymy, grawitacja zmusza organizm do cięższej pracy. Ćwiczenia nieobciążeniowe, takie jak jazda na rowerze czy pływanie, nie zapewniają takiego grawitacyjnego napięcia mięśni, co sprawia, że podczas nich spala się mniej kalorii. Najlepiej rejestrować swoje ćwiczenia w dzienniku, żeby obserwować rzeczywisty czas trwania i intensywność treningów.

2. Nie wysypiasz się

Niektórzy naukowcy łączą brak snu z przybieraniem na wadze i przejadaniem się. Ostatnie badania dowiodły, że ludzie zmęczeni spożywają średnio 500 dodatkowych kalorii dziennie. W nocy, podczas snu, wydzielają się hormony regulujące pracę organizmu. Brak snu zaburza naturalną produkcję hormonów. Późne chodzenie spać dodatkowo sprzyja spożywaniu dodatkowych kalorii, szczególnie jeśli podjadasz, oglądając wieczorne programy albo spotykając się ze znajomymi.

3. Jesteś zestresowany

Badania dowiodły, że stres prowadzi do tycia. Wygląda na to, że nieregularny sen jest powiązany z odkładaniem tłuszczu – prawdopodobnie ze względu na hormony. Wiele osób jednak po prostu próbuje poprawiać sobie humor przy pomocy jedzenia, objadając się bezmyślnie, jako że to łatwo dostępny i szybki sposób na ukojenie. Niestety, to także łatwy sposób na dodatkowe kalorie.

4. Omijasz posiłki

Omijanie posiłków może prowadzić do ataków głodu i przejadania się na noc – chwytania pierwszego lepszego jedzenia, które mamy pod ręką i uzupełniania (z nadwyżką) brakujących kalorii. Badania przeprowadzone wykazały, że po około 72 godzinach nieregularnego jedzenia, organizm spowalnia metabolizm i zaczyna magazynować tłuszcz. W badaniu klinicznym, po tygodniu takiego nieregularnego jedzenia u zdrowych osób zaobserwowano spadek ilości kalorii spalanych podczas odpoczynku o 16%, co doprowadziło do zwiększonego odkładania się tłuszczu.

5. Spożywasz zbyt wiele kalorii

Może ci się wydawać, że ograniczasz porcje, ale musisz także wiedzieć, ile kalorii rzeczywiście spożywasz. Używaj miarek i wagi do żywności, naucz się szacować rozmiary porcji na oko. Prowadź dziennik, zapisując w nim wszystko, co jesz i pijesz, żeby znać rzeczywistą ilość spożywanych przez siebie kalorii.

6. Wypijasz zbyt wiele kalorii

Ludzie często zapominają, że napoje też bywają kaloryczne. 350 ml napoju gazowanego ma od 150 do 200 kalorii, soku jabłkowego bez cukru – do 180, słodzonej herbaty – około 150, napoju izotonicznego – więcej niż 100. Picie trzech porcji dziennie przez tydzień to 3500 dodatkowych kalorii, czyli 1 kilogram, który mogłeś spalić. Przerzuć się na czystą wodę – zaoszczędzisz kalorie i stracisz na wadze.

Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie

Gorące tematy

facebook
raporty
Raporty