Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

Dietetyczne porady z których lepiej zrezygnować

Zrzuć wagę

Zrzuć wagę Dietetyczne porady z których lepiej zrezygnować

Nieważne, jak bardzo starasz się pilnować wagi, z wiekiem metabolizm spowalnia i zachowanie szczupłej sylwetki staje się coraz większym wyzwaniem. Co gorsza, dietetyczne triki, które mogły działać w przeszłości, nagle przestają pomagać zrzucić kilogramy. Dowiedz się, z których dietetycznych porad powinieneś zrezygnować po 40., by utrzymać ogień w twoim piecu do spalania kalorii.

Tagi: odchudzanie , dieta po 40 , dieta dla mężczyzny , dieta dla faceta , dieta odchudzająca , dieta dla faceta po 40 , dieta po czterdziestce

Zrzuć wagę Dietetyczne porady z których lepiej zrezygnować

Nie pij gotowych koktajli dietetycznych zastępujących posiłki

Młodszym uchodzi omijanie śniadań lub przegryzienie tylko „odchudzających” płatków czy batonika, ale najnowsze badania wykazały, że spożywanie 20 do 30 gramów białka podczas każdego posiłku to idealne rozwiązanie, by poczuć się sytym, podkręcić metabolizm i tracić na wadze – szczególnie kiedy przybywa nam lat. By osiągnąć ten żywieniowy cel podczas śniadania – zjedz dwa jajka i porcję owoców oraz wypij szklankę mleka.

Koktajle dietetyczne, batoniki i obiady w pudełkach są silnie przetworzone, pełne cukru, sodu i innych chemikaliów, mając równocześnie niewiele wartości odżywczych. Mimo tego wielu młodych ludzi wypróbowuje je, odchudzając się. Na krótką metę to nawet działa. Po czterdziestce jednak nasz organizm produkuje więcej insuliny w odpowiedzi na cukier i przetworzone produkty, a nasz organizm szybciej przekształca te kalorie w tłuszcz. Trzymaj się czystego, zdrowego jedzenia, by utrzymać dobry metabolizm i zapewnić sobie dużo energii.

Nie odpuszczaj posiłków, by unikać kalorii

Może w przeszłości rezygnowanie z posiłków pomagało ci stracić na wadze, jednak w pewnym wieku organizm staje się mądrzejszy. Im bardziej starasz się go ograniczać, tym bardziej będzie magazynował kalorie w formie tłuszczu, na wypadek, gdyby okazały się potrzebne. Dla zdrowia, energii i pobudzenia metabolizmu dobrze jest jeść co trzy - cztery godziny, ale za to małe porcje.

Opuszczanie posiłków nie tylko odbiera ci energię i sprawia, że czujesz się głodny, ale również utrudnia dostarczenie wystarczającej ilości składników odżywczych, potrzebnych dla zdrowia i utrzymania wagi.

Rozsądnie jest jeść coś co najmniej cztery razy dziennie, szczególnie rano i po południu, kiedy zużywasz więcej fizycznej i umysłowej energii. Jedz niskokaloryczne, sycące produkty (jak warzywa, owoce i chude białka), by tracić na wadze powoli i stopniowo.

Wiele osób, które próbują stracić na wadze, próbuje jeść tylko jeden posiłek dziennie. Może to pomagać nastolatkom i dwudziestolatkom, ale na dłuższą metę raczej nie działa. Kiedy opuszczasz posiłki, spowalniasz metabolizm, a z czasem może to doprowadzić cię do objadania się. Chodzi o to, by jeść konsekwentnie. Pilnuj trzech posiłków dziennie i jednej lub dwóch zdrowych przekąsek, by utrzymać stały poziom cukru we krwi i podkręcić metabolizm.

Pamiętaj: ćwiczenia nie „wymazują” spożytych kalorii

Z wiekiem nasza masa mięśniowa naturalnie się zmniejsza, a metabolizm spowalnia. Ćwiczenia są ważne dla utrzymania umięśnionej sylwetki, ale nie znaczy to, że możemy dzięki nim spożywać mnóstwo dodatkowych kalorii. Kalorie, które spalamy podczas treningu, zwykle nie „wymazują” tych, które spożywamy. Ćwicz dla zdrowia, ale nie sądź, że dzięki temu będziesz mógł więcej jeść. Kiedy byłeś młodszy, zdrowe odżywianie nie miało sensu, skoro i tak mogłeś iść na siłownię i ciągle chudnąć. Niestety, z wiekiem ćwiczenia dalej przynoszą wiele korzyści, natomiast niekoniecznie pozwalają tracić na wadze.

Jeśli chodzi o zrzucanie kilogramów, kluczem do sukcesu są: zdrowa dieta i umiarkowane ćwiczenia – trening siłowy i cardio. Metabolizm zwalnia z wiekiem, trzeba więc skupić się na obu aspektach dbania o zdrowie.

Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (3) / skomentuj / zobacz wszystkie

Wuj Nick
24 kwietnia 2017 o 18:11
Odpowiedz

A te procenty dotyczą masy pożywienia, czy kalorii?

~Wuj Nick

24.04.2017 18:11
Miroslaw
07 listopada 2016 o 18:17
Odpowiedz

Znam diete Dr. Kwaśniewskiego i całkowicie sie z kolegą zgadzam ,jestem już prawie 50- cio latkiem i nie pamietam juz kiedy ostatnio byłem u lekarza .Robiłem niedawno korperanalize -wynik ? Przemiana materii na poziomie 31 -latka.

~Miroslaw

07.11.2016 18:17
Zyggi
07 listopada 2016 o 12:12
Odpowiedz

Całkowicie bez sensu w 90% treści ; wykreowane na potrzeby przemysłu.
Jestem czterdziestolatkiem , szczupłym, z idealnymi wynikami badań laboratoryjnych a żywię się w proporcji Białko 20%, Węglowodany 10% i Tłuszcze 70% . Dla chętnych , proszę o poczytać o żywieniu optymalnym Pana Doktora Kwaśniewskiego.
Po za wymienionymi wyżej badaniami nie chodzę do lekarza, bo mi po prostu nic nie dolega.
2 lata temu powinienem nosić okulary teraz po badaniach wzroku Okulistka ( po sprawdzeniu na trzech aparatach ! ) nie mogła uwierzyć , że u człowieka może wzrok się poprawić ( Medycyna podobno nie dopuszcza takiej możliwości ) .
pozdrawiam
Z

~Zyggi

07.11.2016 12:12
1

Gorące tematy

facebook
raporty
Raporty