Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

Dietetyczne gotowanie

Zrzuć wagę

Zrzuć wagę Dietetyczne gotowanie

Odchudzanie kojarzy się z bezustannym przygotowywaniem jedzenia. Popularne diety odchudzające oprócz właściwej roli zachęcają atrakcyjnymi posiłkami. Wyglądają świetnie, jednak realizacja jest często czasochłonna i przysparza wiele problemów. Twoja dieta nie musi taka być.

Tagi: dieta , odchudzanie , nadwaga , Zrzuć to z siebie , danie

Oto kilka propozycji zdrowych, dietetycznych posiłków, idealnych dla diety odchudzającej. To tylko przykłady – wybierając chude produkty, jedząc dużo świeżych warzyw i przygotowując jedzenie według zdrowych technik kulinarnych możesz dowolnie komponować własne posiłki będąc pewnym, że nadal jesteś na dobrej drodze do zrzucenia wagi. Nie jest istotne czy kanapki zjesz na pierwsze czy drugie śniadanie, proponowane zestawy możesz zamieniać między sobą wedle upodobań, ważne, aby pierwszy posiłek był bogatszy. Zadbaj o to, żeby drugie śniadanie było nie tylko pożywne, ale przede wszystkim praktyczne – kanapki, jogurt pitny czy twarożek w plastikowym pudełeczku pozwolą ci najeść się bez zbędnego kłopotu i marnowania czasu. Daj sobie fory – jeśli nie masz czasu przygotować jedzenia rano, zrób to wieczorem lub przygotuj od razu większą ilość, którą później podzielisz na porcje. Proste rozwiązania są najlepsze – dietetyczne, odchudzające posiłki nie muszą być drogie ani czasochłonne, za to przy odrobinie chęci bardzo pożywne i smaczne.

 

Śniadanie

1. Jogurt naturalny z domowym musli

Jogurt naturalny przekładamy do miseczki lub kubka. Dosypujemy niewielkie ilości (niewielką garstkę) płatków owsianych, łyżkę otrąb (dowolnych), garstkę suszonych lub świeżych owoców np. żurawiny. Jeśli lubisz, możesz dodać odrobinę pestek dyni czy słonecznika lub kilka orzechów. W międzyczasie schrup pokrojonego w słupki świeżego ogórka.

2. Twarożek z cebulą i rzodkiewką

Do chudego twarogu (lub chudego białego sera rozrobionego z 2 łyżkami chudego mleka) dodaj pół małej, pokrojonej w kostkę cebuli i 6 pokrojonych w duże cząstki rzodkiewek. Możesz dodać też otręby, odrobina błonnika nigdy nie zaszkodzi. Wymieszaną całość możesz podawać na kromkach chleba razowego lub graham cienko posmarowanego margaryną. Końcowy dodatek – dowolne warzywo do pochrupania: pokrojona w paski papryka, ogórek czy pomidor doskonale wzbogacą posiłek.

3. Kanapki

Nic prostszego: Na cienko posmarowane margaryną (lub w wersji bardziej dietetycznej – chrzanem) kromki chleba razowego, pełnoziarnistego lub graham połóż liść sałaty, plaster pieczonego schabu/polędwicy/chudej szynki/tuńczyka z wody lub dowolny inny chudy dodatek do kanapek. Całość udekoruj plastrami pomidora, ogórka, kiełkami, szczypiorkiem lub papryką – nie musisz jeść ich wszystkich na raz, ale im większa różnorodność produktów w diecie, tym lepiej dla ciebie.

1 2 3
Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie

Gorące tematy

Podoba Ci się serwis?
Kliknij "Lubię to".

Zamknij
facebook
raporty
Raporty