Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

14 sposobów na to, by w czternaście dni pozbyć się oponki

Zrzuć wagę

Zrzuć wagę 14 sposobów na to, by w czternaście dni pozbyć się oponki

Masz oponę w okolicach brzucha i chciałbyś się jej pozbyć? Masz dosyć brzuszków i nie chcesz tracić majątku na trenera personalnego i dietetyka? Oto 14 zasad, które pomogą ci się go pozbyć! Gotowy? Ruszamy!

Tagi: odchudzanie , dieta odchudzająca , dieta dla faceta po 40 , dieta po czterdziestce , trening faceta po 40. , oponka

Zrzuć wagę 14 sposobów na to, by w czternaście dni pozbyć się oponki

Zasada numer 1 – idź na szybki spacer przed śniadaniem

Badania wykazały, że wystawianie się na słońce między 8 rano a południem zmniejsza ryzyko przybrania na wadze, niezależnie od tego, jak aktywny jesteś, ile jesz lub ile masz lat. Poranne światło reguluje metabolizm i ogranicza działanie genów odpowiedzialnych za gromadzenie tłuszczu. Gdy spalasz kalorie przed jedzeniem oznacza to jedno – energia, którą wykorzystujesz, pochodzi z zasobów tłuszczu, nie z jedzenia. I o to chodzi! Do tego takie spacery mają dobry wpływ na serce. „Poranni spacerowicze” zauważają nie tylko poprawę kondycji, ale też samopoczucia!

Czytasz to wieczorem? Już wiesz, od czego zacząć jutrzejszy dzień. Zabierasz się za śniadanie? To leć po bułki! Ale nie do tego spożywczaka pod blokiem. Znajdź jakąś piekarnię w okolicy (ale nie za blisko – bez oszukiwania) i idź tam szybkim krokiem! Gdy wrócisz, to nie dość, że nie będziesz narzekał na apetyt, to dodatkowo zaczniesz ten dzień dobrym akcentem!

Zasada numer 2 – zacznij od owsianki

No dobra, może lepiej zamiast dziesięciu kup jedną bułkę (na drugie śniadanie jak znalazł, ale pamiętaj – najlepiej razową!) Owsianka będzie lepsza na początek dnia.

Ale nie słodka. Cukier potrafi uzależnić, a jeśli dasz organizmowi z samego rana taki strzał glukozy (miód, suszone owoce, …) na nic poranny spacer. Ugotuj więc owsiankę i udekoruj ją owocami – ale świeżymi.Co takiego jest w tej kombinacji? Owsianka i owoce dostarczają nierozpuszczalnego błonnika, który pozwala obniżyć poziom cholesterolu i dostarcza pożywienia zdrowym bakteriom w twoim żołądku. Jedząc je sprawiasz, że żołądek produkuje maślany – kwasy tłuszczowe, które ograniczają stany zapalne spowodowane przez tłuszcze. Kanadyjscy naukowcy odkryli, że osoby, których dieta bogata jest w nierozpuszczalny błonnik, mają też wyższy poziom greliny – hormonu kontrolującego głód. Innymi słowy – taka owsianka dłużej „trzyma” i nie będziesz miał zbyt szybko ochoty na tę kanapkę, którą zrobiłeś (bo ją zrobiłeś, tak?)

Zasada numer 3 – wybieraj raczej czerwone owoce

Raczej jabłko niż pomarańcza, raczej arbuz niż melon, raczej czerwone niż zielone winogrona. Wyższy poziom flawonoidów (to one odpowiadają za piękny kolor czerwonych owoców) spowalnia działanie genów odpowiedzialnych za odkładanie tłuszczu. Czerwone owoce z pestkami, takie jak śliwki, zawierają także fenole, które powstrzymują gromadzenie tłuszczu. Jeśli jeszcze nie zrobiłeś tej owsianki, to wiesz, co powinieneś do niej wrzucić. Lub po co chodzić rano do sklepu ;)

Zasada numer 4 - spróbuj guacamole

Wiesz, czym jest guacamole? Nie? To odrobina meksykańskiej kuchni w twoim domu. Lub w twojej kanapce. Robi się ją z awokado, a wymyślili je podobno starożytni Aztekowie. Samo awokado, choć wydaje się tłuste jak porządny burger, walczy z odkładaniem się tłuszczu na dwa sposoby. Po pierwsze jest bogate w zdrowe dla serca jednonienasycone kwasy tłuszczowe (to te dobre: „nienajedzone”, czyli nienasycone, kwasy tłuszczowe są lepsze, bo lepiej się wiążą – tak będzie ci najłatwiej zapamiętać). Badania wykazują, że ludzie, którzy jedzą na lunch połowę świeżego avocado, czują po kilku godzinach dużo mniejszy głód. Po drugie, kwasy nienasycone ograniczają również odkładanie się tłuszczu na brzuchu. I o to chodzi! Jeśli samo awokado wydaje ci się zbyt wytrawne, to przygotuj guacamole wieczorem, a potem zrób sobie z nim kanapkę. Widzisz? Wszystko się składa!

Ale bez ociągania – jeszcze parę zasad zostało.

Zasada numer 5 – przygotuj roślinno-białkowy koktajl

Białko – podstawa diety miłośników siłowni. Podstawowy budulec mięśni. Ale pomaga też zrzucić kilogramy i oponę! Napoje białkowe to świetny sposób na przyjęcie ogromnej dawki składników odżywczych pomagających pozbyć się brzuchaw smacznej, prostej formie. Jednak napoje, które można znaleźć w sklepach, zwykle pełne są szkodliwej chemii, która powoduje stany zapalne i wzdęcia. Opona już jest, więc nie warto jej powiększać od środka. Serwatka, którą znajdziesz w składzie takich napojów, a która zawiera masę białka, może dodatkowo wzdymać. I choć to dziwnie zabrzmi – wypróbuj białka wegańskie. Mają te same spalająco-odchudzające właściwości, pomagają budować mięśnie i nie wzdymają. A jeśli wymieszasz szpinak, brokuły i sezam, to otrzymasz świetny shake białkowy. Dopraw go jak chcesz, ale nie zapominaj, że w wersji wytrawnej smakuje najlepiej!

Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie

Gorące tematy

facebook
raporty
Raporty