Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

12 sposobów na kontrolę wagi

Zrzuć wagę

Zrzuć wagę 12 sposobów na kontrolę wagi

Właśnie straciłeś na wadze i nie chcesz przytyć z powrotem. Ostatnie badania przeprowadzone wykazały, że długoterminowe efekty odchudzania są możliwe – jeśli trzymasz się kilku istotnych reguł.

Tagi: dieta , odchudzanie , nadwaga , zdrowe odżywianie , dieta dla faceta po 40 , dieta po czterdziestce

Zrzuć wagę 12 sposobów na kontrolę wagi

1. Zbuduj masę mięśniową

Utrzymaj lub przyspiesz swój metabolizm, ciągle pracując nad budowaniem masy mięśniowej. Pamiętaj: mięśnie spalają szybciej niż tłuszcz! Jeśli jeszcze nie zabrałeś się za trening siłowy – dodaj go do swojego rozkładu ćwiczeń. Jeżeli już go rozpocząłeś – co jakiś czas zwiększaj obciążenia, by ciągle stawiać sobie nowe wyzwania.

2. Zwalczaj głód przy pomocy sycących potraw

Z badań wynika, że najskuteczniej unikają przybierania na wadze te osoby, które spożywają sycące posiłki. Uczucie sytości można utrzymać dłużej, jedząc produkty bogate w błonnik – owoce, warzywa, pełne ziarna i chude białko. Dłużej uczucie sytości zapewniają też potrawy zmiksowane.

3. Unikaj pokus

Badania wykazały również, że najlepiej kontrolują swoją wagę te osoby, które potrafią oprzeć się pokusie podjadania zakazanych smakołyków. Nie znaczy to, że już nigdy nie będziesz rozkoszować się dobrym deserem czy chipsami – raczej – że powinieneś planować (i ograniczać) chwile słabości. Możesz unikać pokus na wiele sposobów: planuj z wyprzedzeniem posiłki poza domem, jedz mniej i nie trzymaj w domu produktów, do których masz największą słabość.

4. Licz kalorie

Kolejnym warunkiem skutecznej kontroli wagi jest regularne liczenie kalorii. Używaj prostych kalkulatorów, żeby obliczać ilość kalorii spożywanych w ciągu dnia. Według badań – najskuteczniej utrzymują swoją wagę ci, którzy spożywają dziennie nie więcej niż 1800 kalorii i ograniczyły spożycie tłuszczu.

5. Planuj posiłki z wyprzedzeniem

Dieta służąca utrzymaniu wagi ma w rzeczywistości wiele wspólnego z dietą odchudzającą. Jeśli przygotujesz staranny plan posiłków, którego możesz się trzymać, łatwiej będzie ci pozostać na dobrej drodze, nawet jeżeli spożywasz teraz więcej kalorii niż na poprzedniej diecie.

6. Kontroluj porcje

Kontroluj wielkość porcji i ilości przyjmowanych tłuszczów, szczególnie w przypadku bardziej kalorycznych potraw. Nie oznacza to, że musisz nosić ze sobą wszędzie wagę, ale używanie jej w domu tak często, jak to możliwe, nauczy cię oceniać na oko wielkość porcji w restauracjach i szacować, jak wiele możesz zjeść, a co wziąć na wynos.

Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie

Advertisement

Gorące tematy

facebook
raporty
Raporty