Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

10 nawyków, przez które tyjesz

Zrzuć wagę

Dlaczego przybierasz na wadze, mimo, że starasz się unikać tłustych potraw, a do picia wybierasz te napoje, na których napisano „0 cukru”? To błędne przekonania i związane z nimi przyzwyczajenia żywieniowe mogą powodować, że twoja waga wciąż rośnie. Sprawdź, czy popełniasz jeden z tych 10 błędów i szybko to napraw.

Tagi: odchudzanie , nadwaga , nawyki , jak schudnąć , otyłość

Zrzuć wagę 10 nawyków, przez które tyjesz

Ile razy słyszałeś lub czytałeś, że tłuszcz tuczy? Czas na chwilę prawdy: to mit. To nie tłuste jedzenie sprawia, że tyjesz. To niewłaściwe proporcje tłuszczów do węglowodanów i białek powodują, że przybieramy na wadze. Plus cała ta chemia, którą przyswajamy w wysoko przetworzonych produktach.

Błędne przekonania lub niewiedza mogą mieć zły wpływ na twoje decyzje dotyczące jedzenia - a w efekcie na kilogramy, których ci niepotrzebnie przybywa. Oto lista 10 błędów, jakie możesz popełniać. Wszystko, czego potrzebujesz, to odrobina determinacji i kilka nowych nawyków. Możesz zmienić je praktycznie od zaraz.

1. Wybieranie produktów o obniżonej zawartości tłuszczu

To brzmi zaskakująco, ale przestań kupować produkty oznaczone jako niskotłuszczowe lub beztłuszczowe. Zazwyczaj mają one tylko kilka kalorii mniej, ale mają dodatkowo więcej pustych kalorii w postaci cukrów prostych, które są trawione bardzo szybko - i równie szybko robimy się po nich głodni. Badania przeprowadzone w Birningham udowodniły, że posiłki zawierające 43% węglowodanów były bardziej wypełniające i miały mniejszy wpływ na wahania poziomu cukru we krwi, niż te zawierające 55% węglowodanów. To oznacza, że wybierając produkty nieodtłuszczone będziesz odkładał mniej tkanki tłuszczowej i dłużej będziesz najedzony.

2. Brak wiedzy o żywieniu

Dobra wiadomość: czytając to już budujesz w sobie nawyki, które pomogą ci zgubić zbędne kilogramy. Kiedy kanadyjscy naukowcy wysłali wskazówki dotyczące prawidłowego odżywiania i ćwiczeń do ponad 1000 ludzi, okazało się, że odbiorcy zaczęli rozsądniej jeść i więcej ćwiczyć. Szukaj wiedzy i staraj się zrozumieć procesy, jakie zachodzą w twoim organizmie, aby rozsądniej się odżywiać.

3. Zbyt krótki lub zbyt długi czas na sen

Zgodnie z najnowszymi badaniami, osoby będące na diecie i śpiące 5 lub mniej godzin odkładają 2,5 razy więcej tłuszczu na brzuchu od osób, których sen trwa do 8 godzin. Podobnie sprawa ma się z tymi, którzy śpią więcej niż 8 godzin – oni również narażeni są na nadmierne odkładanie tkanki tłuszczowej. Postaraj się spać średnio 6 - 7 godzin dziennie - to optymalna ilość snu pozwalająca kontrolować wagę.

4. Jedzenie darmowych przekąsek w restauracjach

Paluszki, ciasteczka czy chleb ze smalcem, tzw. czekadełka, które otrzymujemy gratis przed właściwym posiłkiem, mogą być bezpłatne, ale to nie znaczy, że za nie nie zapłacisz. Za każdym razem, kiedy zjadasz te przekąski, dodajesz minimum 150 kalorii do swojego posiłku. Zjedz kilka więcej, a zrobi się 450 kalorii. Co gorsza, większość z tych przekąsek nie idzie w parze z niezbędnymi wartościami odżywczymi.

Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (1) / skomentuj / zobacz wszystkie

tosiek
05 stycznia 2018 o 00:21
Odpowiedz

Akurat w tych kwestiach jestem specjalistą. Prosta sprawa - piwko, tłuste jedzonka, odwieczne przesiadywanie na kanapie z pilotem w dłoni i praca za biurkiem. Ale jest na to sposób. Dzięki mojej żonie zmotywowałem się, zapisałem na siłownie, wprowadziła mi dietę i zaproponowała stosowanie iqgreen. W ciągu tygodnia 5 kg zniknęło. Grunt to sumiennie dążyć do wyznaczonego celu.

~tosiek

05.01.2018 00:21
1

Gorące tematy

facebook
raporty
Raporty