Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję
Informacja o leku

Test: Mercedes GLE 350 D – lepszy po zmroku

Samochody

Samochody Test: Mercedes GLE 350 D – lepszy po zmroku

Czy tzw. nocną jazdę bez celu, która nastawiona jest na odczuwanie przyjemności z prowadzenia, spokojne poznawanie wszystkich tajemnic samochodu bez zgiełku dnia oraz elegancki lans w mieście można trenować w ogromnym i monumentalnym SUV-ie z gwiazdą na masce? By to sprawdzić, na nocną przejażdżkę zabrałem Mercedesa GLE.

Tagi: mercedes , samochód dla faceta , test samochodu , test Mercedes

Tak, właśnie o tym będzie ten tekst. O poznawaniu auta nocą i obcowania z dużym miastem po zmroku, gdy nie ma pośpiechu, tłumów i niepotrzebnej nagonki na pracę, pieniądze i sukces. W blasku księżyca, który pięknie podkreśla kształty GLE, przy okazji zakrywając wszelkie niedogodności i krągłości trochę otyłej figury, czas zacząć ten niestandardowy felietonowy test.

Nie będę tłumaczyć o co chodzi w cruisingu, ponieważ każdy fan motoryzacji zapewne wie, czym taki styl jazdy się wyróżnia. Moim zdaniem to jeden z ciekawszych modeli jazdy, który oprócz tego, że jest relaksujący to nikomu nie szkodzi, ponieważ jest bardzo bezpieczny. Czasem go stosuję, ponieważ samotna jazda bez celu dobrze odstresowuje po szarym i monotonnym tygodniu pracy i obowiązków. Poza tym stosując go w fajnym samochodzie można dopieścić swoje ego.

Używając do tego celu 4,8-metrowego nadwozia o wysokości prawie średniego wzrostu mężczyzny (1,8 metra) ciężko nie zwrócić na siebie uwagi. W dzień to kolosalne nadwozie o geometrycznych kształtach wielkiego kontenera nie przynosi wizualnych uniesień, ale po zmroku ciemno granatowy lakier z 20-calowymi felgami AMG cudownie połyskuje. Testowany egzemplarz ubogacono w niestandardowe zderzaki, które dodają lekkiego pazura, a facjata GLE 350 D bije wielką gwiazdą na grillu. Całość dopełniają bardzo wydajne oraz doskonale prezentujące się reflektory LED-owe, których proces włączania to designerski majstersztyk. Oczywiście znamy je również z innych modeli, ale GLE po liftingu, jako następca ML-a, moim zdaniem wygląda lepiej niż poprzednik, ale tak jak mówiłem na początku – lepiej obcować z nim w nocy.

Gdy za oknem ciemno, ciekawie robi się również w środku Mercedesa GLE. Różnokolorowe oświetlenie ambientowe pięknie uatrakcyjnia spokojne i eleganckie wnętrze tego dużego SUVa. Nie brak w nim materiałów doskonałej jakości, takich jak skórzana tapicerka foteli czy trochę oldschoolowe wstawki drewna w desce rozdzielczej (przypominają się lata 90. ubiegłego wieku). Niestety, to co dobrze wygląda, trochę inaczej brzmi. Dlaczego? Otóż spasowanie tych materiałów jest typowo „współczesno-mercedesowskie”, co oznacza, że pod pewnym naciskiem palców niesamowicie trzeszczy i piszczy. Na szczęście podczas jazdy tego nie słychać, a testowany egzemplarz dobijał już do 40 tysięcy przejechanych kilometrów. Po tym czasie testowe auta często są już trochę zużyte – GLE wyglądał jak nówka.

To, co zadowoli miłośnika cruisingu we wnętrzu, to na pewno mała i dobrze leżąca w dłoniach kierownica oraz wyposażenie dodatkowe Mercedesa. Dwustrefowa klimatyzacja z jonizacją wnętrza, podgrzewane i wentylowane fotele oraz doskonały system audio (Harman Kardon) umili wielogodzinne, nocne podróżowanie. Oczywiście w aucie za 390 tys. złotych mogłoby się chcieć masaży i innych udogodnień, jak pamięć ustawień foteli lub bezkluczykowy dostęp do auta, ale te opcje zawsze można domówić (szkoda, że za sporą sumę).

1 2
Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie

Gorące tematy

facebook
raporty
Raporty