Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

Suzuki SX4 S-Cross - wyjątkowo uniwersalny

Samochody

Wróćmy do nadwozia – w 2016 roku poddano je modernizacji. I właśnie jej efekt jest chyba najbardziej kontrowersyjnym elementem S-Crossa. Wydatny grill sprawia, że auto wzbudza zdecydowane uczucia – albo się ktoś w nim zakocha, albo… poszuka innego auta. Mnie przód SX4, z wyraźnym, masywnym grillem na razie nie przekonał, ale kto wie, może to po prostu kwestia przyzwyczajenia?

Do zdecydowanych plusów auta należy dynamiczny silnik. 140 KM ma ochotę do pracy i czuć to niemal przy każdych obrotach. S-Cross z mocniejszą z dostępnych jednostek (w gamie jest jeszcze 110-konna) jest naprawdę szybki, prędkość maksymalna to imponujące 200 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa nieco ponad 10 s. Jeśli mieliście okazję jeździć oferowanym wcześniej silnikiem 1.6 to… zapomnijcie o tym. Jednostka 1.4 Boosterjet bije poprzednika na głowę. Przede wszystkim osiągami, ale jeśli chodzi o zużycie paliwa także nie ma się czego wstydzić. W mieście zależnie od sposobu jazdy można uzyskać wynik między 7 a 8 l/100 km, w trasie – między 5 a 6. Czyli – zważywszy na sporą moc – całkiem nieźle.

Pora zajrzeć do cennika – bazowy S-Cross kosztuje 66 900 zł. To odmiana przednionapędowa, ze 111-konnym silnikiem 1.0 Boosterjet i wyposażeniem Comfort. Testowana wersja 1.4 Boosterjet Elegance jest dostępna wyłącznie z napędem 4x4, co tłumaczy jej dość wysoką cenę – 94 900 zł. Nieco taniej można kupić np. Opla Mokkę 4x4 z silnikiem o identycznej mocy, ale – trzeba to podkreślić – wyraźnie uboższym wyposażeniem. Dopłaty w Oplu wymagają m.in. nawigacja, reflektory LED czy kamera cofania. Atutem Suzuki jest także dłuższa, bo 3-letnia gwarancja z możliwością przedłużenia.

Dane techniczne

Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet AllGrip Elegance

Silnik benzynowy, turbodoładowany

  • Pojemność skokowa: 1373 cm³
  • Moc: 140 KM/5500 obr./min
  • Moment obrotowy: 220 Nm/1500-4000 obr./min
  • Skrzynia biegów: manualna, 6-biegowa
  • Napęd: 4x4
  • Hamulce (przód/tył): tarczowe, wentylowane/tarczowe
  • Zawieszenie (przód/tył): kolumny McPherson/belka skrętna
  • Rozmiar opon: 215/55 R17

Masy i wymiary

  • Nadwozie: 5-drzwiowy hatchback
  • Masa własna/ładowność: 1215/515 kg
  • Długość/szerokość/wysokość: 4300/1785/1580 mm
  • Rozstaw osi: 2600 mm
  • Pojemność zbiornika paliwa: 47 l
  • Pojemność bagażnika: 430/1269 l

Osiągi

  • Przyspieszenie 0–100 km/h: 10,2 s
  • Prędkość maksymalna: 200 km/h
  • Zużycie paliwa (miasto/trasa/cykl mieszany): 6,6/5,2/5,6 l/100 km

Cena: 94 900 zł

Plusy:

  • Mocny, dynamiczny silnik
  • Praktycznie poukładane wnętrze i dobra przejrzystość kabiny
  • Dobra jakość montażu elementów wnętrza
  • Umiarkowane zużycie paliwa
  • Dobre wygłuszenie wnętrza
  • Adaptacyjny tempomat
  • Dwustrefowa klimatyzacja
  • Ogólnie bogate wyposażenie standardowe
  • Możliwość wyboru pomiędzy wersją 2WD i 4WD (dopłata do napędu na cztery koła AllGrip to 7.000 zł)
  • Duży prześwit, wynoszący 180 mm
  • Komfortowe zawieszenie

Minusy:

  • Brak nawiewów wentylacji dla pasażerów z tyłu
  • W niektórych miejscach wnętrza materiały niższej jakości
  • Wysoka cena prezentowanego modelu

Witold Blady

Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie

Gorące tematy

facebook
raporty
Raporty