Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

Honda HR-V. Wydanie drugie, poprawione

Samochody

Wybór silników nie jest duży – Honda wyposaża swój crossover w jednostkę benzynową 1,5 litra o mocy 130 KM lub turbodiesla 1.6, który dysponuje mocą o 10 KM niższą. W testowym aucie znalazł się pierwszy z nich. Auto ma niezłe osiągi i obchodzi się oszczędnie z paliwem (w mieście trzeba ciężkiej nogi, by zużyć powyżej 8 l/100 km, w trasie bez problemu można uzyskać wyniki między 5 a 6 l/100 km). Wszystko byłoby więc w porządku, gdyby nie odgłos pracy silnika. Nawet przy dość spokojnej jeździe wyraźnie słychać go w kabinie, a powyżej 4000 obr./min staje się natarczywy. Przydałoby się więc nieco lepiej wygłuszyć kabinę.

Zawieszenie Hondy to nic skomplikowanego – z przodu kolumny MacPhersona, z tyłu belka skrętna. Ten zestaw sprawuje się zaskakująco dobrze, choć z jednym wyjątkiem. Auto bardzo nie lubi nierówności, informując o nich dość głośnym hałasem. Może to zasługa niskoprofilowych opon? Z drugiej strony – 17 cali to w dzisiejszych czasach nie tak znów wiele, a ogumienie o identycznym rozmiarze miał także niedawno testowany w naszej redakcji Suzuki SX4 S-Cross i tam problemu z komfortem nie było.

Druga generacja HR-V to odpowiedź Hondy na panujący na rynku boom na crossovery. Japońskie auto, mimo sporej konkurencji radzi sobie bardzo dobrze, bo wciąż – choć od premiery samochodu minęło już sporo czasu – na zamówiony egzemplarz trzeba czekać. Jak widać nabywcom nie przeszkadza dość wysoka cena – testowany egzemplarz kosztuje ponad 100 tys. zł. Na szczęście można HR-V kupić taniej – bazowa odmiana, 1.5 i-VTEC Comfort kosztuje 81 590 zł.

Dane techniczne

Honda HR-V 1.5 i-VTEC Executive

Silnik benzynowy

  • Pojemność skokowa: 1498 cm³
  • Moc: 130 KM/6600 obr./min
  • Moment obrotowy: 155 Nm/4600 obr./min Skrzynia biegów: manualna, 6-biegowa
  • Napęd: przedni
  • Hamulce (przód/tył): tarczowe, wentylowane/tarczowe
  • Zawieszenie (przód/tył): kolumny McPherson/belka skrętna
  • Rozmiar opon: 215/55 R17

Masy i wymiary

  • Nadwozie: 5-drzwiowy hatchback
  • Masa własna/ładowność: 1241/549 kg
  • Długość/szerokość/wysokość: 4294/1772/1605 mm
  • Rozstaw osi: 2610 mm
  • Pojemność zbiornika paliwa: 50 l
  • Pojemność bagażnika: 470/1553 l

Osiągi

  • Przyspieszenie 0–100 km/h: 10,7 s
  • Prędkość maksymalna: 192 km/h
  • Zużycie paliwa (miasto/trasa/cykl mieszany): 7,1/4,9/5,7 l/100 km
  • Cena: 101 300 zł

Plusy:

  • Dynamiczny, oszczędny silnik
  • Wysoka jakość wykończenia wnętrza
  • Genialny system składania tylnej kanapy
  • Bardzo pojemny bagażnik
  • Obszerne wnętrze
  • Bogate wyposażenie
  • Duży prześwit, wynoszący 185 mm

Minusy:

  • Niezbyt dobre wygłuszenie wnętrza
  • Twardo zestrojone zawieszenie
  • Wysoka cena testowanej wersji

Witold Blady

Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie

Gorące tematy

facebook
raporty
Raporty