Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję
Advertisement

Honda Civic 4D Sedan – wrażenia z pierwszej jazdy

Samochody

O Civicu nigdy nie można było powiedzieć, że jest nudny. Honda zawsze starała się, by każda kolejna generacja tego auta zaskakiwała designem i rozwiązaniami technicznymi. Nie inaczej jest tym razem – Honda Civic ponownie przeszła całkowitą metamorfozę.

Tagi: Honda , samochód dla faceta , test Hondy , prezentacja auta

Samochody Honda Civic 4D Sedan – wrażenia z pierwszej jazdy

X generacja Hondy Civic w wersji sedan z wyglądu bardziej przypomina liftback – brakuje tu charakterystycznej dla sedanów wyraźnie widocznej części bagażowej, jednak bagażnik otwiera się jak w każdym sedanie.

Sportowy, trochę drapieżny wygląd nowa Civic zawdzięcza dużemu wlotowi powietrza i charakterystycznym, podłużnym reflektorom. Najnowsza wersja tego modelu Hondy jest bardziej obszerna niż starsze modele. Auto jest szersze o 46 mm i aż o 74 mm dłuższe, co w powiązaniu z niskim nadwoziem (1416 mm) podkreśla atletyczną naturę Civica. Dynamiczna sylwetka sprawia wrażenie, że nie mamy do czynienia ze standardowym kompaktowym modelem, ale z jego sportową wersją.

Większe gabaryty auta pozwoliły nie tylko na wygospodarowanie większej przestrzeni wewnątrz (wzrosła ilość miejsca na nogi i nad głową pasażerów), ale również uzyskanie znacznie większej przestrzeni bagażowej. W standardowym położeniu bagażnik ma pojemność 478 l, a po złożeniu tylnej kanapy możemy uzyskać 1245 litrów.

Nowe, większe i szersze koła oraz opony dodatkowo podkreślają szeroką bryłę auta, natomiast zwiększony rozstaw osi, skrócone zwisy i pochylona kabina pasażerska potęgują jego sportowy charakter i poprawiają dynamikę układu jezdnego.

Kokpit nowej Hondy Civic jest ergonomiczny i przyjemnie zaskakuje eleganckim, wysokogatunkowym wykończeniem. W miejscu „zegarów” został zainstalowany kolorowy, 7-calowy wyświetlacz interface’u kierowcy. Znalazł się na nim duży, cyfrowy obrotomierz z analogową lub cyfrową wskazówką¬ – w zależności od wersji – oraz cyfrowy prędkościomierz. Wyświetlacz pokazuje również wskazówki nawigacyjne, informacje na temat przebiegu dziennego czy dotyczące obsługi samochodu, ale również kontakty zapisane w pamięci smartfona, tekst wiadomości SMS czy e-maili, informacje na temat odtwarzanej muzyki itp.

Na konsoli centralnej umieszczono ekran dotykowy, obsługujący zestaw audio, kamerę cofania i nawigację Garmin.

Honda naszpikowała nowego Civica wieloma systemami bezpieczeństwa, dostępnymi w kilku pakietach. Jednym z ciekawszych jest Honda Sensing, w którego skład wchodzi m.in. system ostrzegania przed kolizją, system ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu, system ostrzegania o zbliżającym się pojeździe podczas cofania czy system ograniczający skutki kolizji. W testowanym modelu mieliśmy również okazję do sprawdzenia, jak się zachowuje system zabezpieczający przed zjechaniem z pasa – auto samodzielnie koryguje tor jazdy w momencie najechania na pas.

Nowa Honda Civic dostępna jest z silnikiem benzynowym VTEC TURBO o pojemności 1,5 l i mocy 182 KM. Jednostka wyposażona jest w turbodoładowanie i system zmiennych faz rozrządu.

Do wyboru są dwie przekładnie: sześciobiegowa skrzynia manualna oraz automatyczna skrzynia CVT. Wersje z silnikiem wysokoprężnym ze skrzynią manualną oraz 9-biegową skrzynią automatyczną mają pojawić się na rynku w ciągu najbliższych miesięcy.

My w czasie testu wypróbowaliśmy model 1.5 z automatyczną przekładnią. I możemy potwierdzić to, czym szczyci się Honda – skrzynia wydaje przyjemny dźwięk przypominający zmianę biegów zamiast standardowego wycia. Przy niektórych prędkościach chciałoby się jednak nieco szybszej reakcji na wciśnięcie gazu – zdarza się, że wyraźnie odczuwalny jest moment oczekiwania na przyspieszenie auta.

Dane techniczne testowanego modelu:

  • Silnik: typ/cylindry/zawory: Benzynowy, R4 16V Turbo
  • Pojemność skokowa: 1498 cm3
  • Moc maksymalna: 182 KM/6000 obr./min.
  • Maks. moment. Obrotowy: 220 Nm/1700-5500 obr./min.
  • Skrzynia biegów: bezstopniowa CVT
  • Napęd: przedni
  • Prędkość max: 200 km/h
  • Przyspieszenie: 0-100 km/h: 8,2 s
  • Deklarowane przez producenta zużycie paliwa:
    - w mieście: 7,9 l
    - poza miastem: 5,0 l
    - średnie: 6,1 l
  • Długość/szerokość/wysokość: 4648/1799/1416 mm
  • Rozstaw osi: 2698 mm
  • Masa własna: 1334 kg
  • Cena minimalna: 90 400 zł
  • Cena testowanego auta: 116 700 zł

Brunon Nowakowski

Wejdź na FORUM!
Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie

Gorące tematy

facebook
raporty
Raporty