Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

Audi RS4 – moc dla rodziny

Samochody

Samochody Audi RS4 – moc dla rodziny

Audi RS4 B8 napędzane 450-konnym wolnossącym silnikiem V8, wykorzystuje legendarny napęd na cztery koła, Quattro. Dodatkowo otrzymujemy do dyspozycji 7-biegowy automat oraz niezwykle bogate wyposażenie. Cena, bagatela, 365 tysięcy złotych.

Tagi: auto , test , Audi , forma , motor , cel , porządek

Samochody Audi RS4 – moc dla rodziny

Historia Audi dopiero od wprowadzenia w życie idei napędu Quattro nabrała wyrazu i prawdziwego sensu. Dziś mało kto pamięta nijakie samochody marki z Ingolstadt, będące bez mała urządzeniami do przemieszczania się. Seria niebywałych sukcesów Audi Quattro na rajdowych oesach grupy B, przerwana dopiero przez Peugeota 205 T16, wprowadziła niemieckiego producenta w świat prawdziwej motoryzacji. Każdy kolejny model ze sportowym zacięciem otrzymywał poza mocnym silnikiem, permanentny napęd na cztery koła dbający o trakcję dosłownie w każdych warunkach. Obecnie obok AMG, M Power to symbol RS sygnujący bezkompromisowe wersje Audi, sportowe emocje i osiągi.

Volvo wespół z Audi do niedawna wybierało kombi jako wcielenie swych najszybszych popularnych modeli. Nic więc dziwnego że każde ekstremalne A4 porównywane jest z kultowym RS2 sprzed 18 lat. Opracowane przez Porsche RS2 w nadwoziu poczciwej 80-tki kombi skrywało 315 KM i obowiązkowy napęd 4x4 – sprint do setki zajmował wówczas imponujące 5,4 sekundy. Każda kolejna prezentowana RS-czwórka z dziecinną łatwością przebijała rezultat protoplasty, korzystając z coraz to większych i mocniejszych silników. W odmętach komory silnikowej RS2 pracował 2,2-litrowy pięciocylindrowiec wspomagamy turbodoładowaniem, podobną formę „wspomagania” oddechowego wykorzystywało również pierwsze RS4 (B5) 2,7 V6 o wyjściowej mocy 380 KM. Późniejsze generacje otrzymały dodatkowe dwa cylindry, w efekcie z pojemności 4,2 litra wydobyto 420 KM.

Standardowe A4 wizualnie oraz trakcyjnie niczym się nie wyróżnia z masy produktów premiowanej społeczności, pokazując wzorową poprawność w każdej dziedzinie. Nikt mijając A-czwórkę nie zwolni kroku, czy nie obróci się z zachwytu. Nie każdy miłośnik marki spod czterech pierścieni zadowala się w porywach 333-konnym, doładowanym kompresorem V6 instalowanym w S4. Specjalnie dla nich, cztery lata od rynkowego debiutu, powstało RS4 B8.

Advertisement

Koniec z nudą

Już na pierwszy rzut oka nawet wzięty ekolog dojdzie do wniosku, że coś tu jest nie tak. Owszem styliści by zmieścić mocno poprawiony układ jezdny, poszerzyli nadkola, dodając potężne muskuły skrywające nawet 20-calowe obręcze o agresywnym wyrazie. W miejsce ugrzecznionego wizerunku tworzonego przez łagodne linie i skromne przetoczenia, trafił olbrzymi chromowany grill z logo marki i emblematem „RS4” – niestety z oczywistych przyczyn obraz psuje tablica rejestracyjna. Wyraźnie mniej ekstrawagancji mieści tył auta. Możliwości i sportowy charakter zdradza jedynie zderzak wzbogacony dyskretnym dyfuzorem i dwoma solidnymi wydechami – chowającymi po dwie skromne końcówki układu wydechowego.

Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie

Advertisement

Gorące tematy

facebook
raporty
Raporty