Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

Audi R8 V10 – przewaga dzięki technice

Samochody

Samochody Audi R8 V10 – przewaga dzięki technice

Jeszcze na początku lat 80. nikt nie traktował Audi poważnie, nie utożsamiał ze sportem, a tym bardziej z prestiżem. Obraz marki z Ingolstadt uległ diametralnej zmianie wraz z erą dominacji modelu Quattro na rajdowych oesach.

Tagi: auto , test , Audi , kierownik

Samochody Audi R8 V10 – przewaga dzięki technice

Po sukcesach w sporcie, inżynierowie Audi systematycznie wprowadzali stały napęd na cztery koła do kolejnych cywilnych modeli, począwszy od statecznych limuzyn skończywszy na szalonych kombi z symbolem RS na grillu.

Advertisement
W palecie modelowej od dawien dawna brakowało prawdziwej sportowej propozycji, pozbawionej kompromisów typowych dla wciąż praktycznych RS4 czy RS6. Przełomowy okazał się frankfurcki salon samochodowy z 2004 roku, gdy zaprezentowano studium RSQ zwiastujące nadejście pierwszego super auta od Audi. Niespełna dwa lata później rozpoczęła się seryjna produkcja modelu R8, mającego za zadanie zdetronizować Porsche 911 i spółkę. Idea była dosyć prosta, postanowiono stworzyć niemiecki odpowiednik Lamborghini Galardo (Audi od 1998 roku jest właścicielem Lambo), zdolny pomieścić kierowcę wraz z pasażerką tuż przed centralnie umieszczonym silnikiem – ale o tym później.

Audi od dłuższego czasu przyzwyczaiło nas do stonowanej i wręcz jednolitej prezencji większości modeli, wystarczy poprosić dowolnego przechodnia o odróżnienie z pewnej odległości modeli A4, A6 i A8 od siebie. Z łatwością……pomyli je. Z tego też prozaicznego powodu szef designerów, Walter da’Silva otrzymał zielone światło dla swojej artystycznej wyobraźni.

Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie

Advertisement

Gorące tematy

facebook
raporty
Raporty