Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

Samochody

Idealny samochód dla mężczyzny istnieje w głowie każdego z nas. Limuzyny, auta sportowe, samochody terenowe – każdy ma swoje wymarzone modele. Jakie auto wybrać, a jakie podziwiać? Wszystko o samochodach dla facetów.
TEST: Mercedes-Benz GLA 250 e. Gdy częściej ładujesz niż tankujesz TEST: Mercedes-Benz GLA 250 e. Gdy częściej ładujesz niż tankujesz TEST: Mercedes-Benz GLA 250 e. Gdy częściej ładujesz niż tankujesz

Kompaktowy SUV niemieckiej marki jest dostępny w wersji plug-in. Czy Mercedes-Benz GLA 250 e, bo właśnie o nim mowa, jest godny polecenia? Ogólnie rzecz biorąc tak, ale potrzeba do tego odpowiednich warunków, które będą spójne z oczekiwaniami i potrzebami użytkownika. Ale po kolei…

TEST Volkswagen T-Roc 1.5 TSI DSG – poprawiony tam, gdzie trzeba TEST Volkswagen T-Roc 1.5 TSI DSG – poprawiony tam, gdzie trzeba TEST Volkswagen T-Roc 1.5 TSI DSG – poprawiony tam, gdzie trzeba

Niemiecki SUV doczekał się kuracji odmładzającej. Wprowadziła ona kilka istotnych zmian, które mogą podtrzymać zainteresowanie rynkowe tym modelem. Czy jednak Volkswagen T-Roc 1.5 TSI z automatem to dobra propozycja? Ma co najmniej kilka mocnych argumentów, by do siebie przekonać.

TEST: Ford Grand Tourneo Connect 2022. Kombivan bardziej przyjazny TEST: Ford Grand Tourneo Connect 2022. Kombivan bardziej przyjazny TEST: Ford Grand Tourneo Connect 2022. Kombivan bardziej przyjazny

Samochody użytkowe mogą być bardzo wszechstronne, a nawet pełnić rolę tych rodzinnych. Ford Grand Tourneo Connect 2022 jest świetnym tego przykładem. Nie przyspiesza bicia serca i nie podąża za modą, jak SUV-y i crossovery, ale jego pragmatyczny charakter może sprostać oczekiwaniom bardzo wielu potencjalnych użytkowników.

TEST: Mercedes-Benz C 220 d - mniej może znaczyć więcej TEST: Mercedes-Benz C 220 d - mniej może znaczyć więcej TEST: Mercedes-Benz C 220 d - mniej może znaczyć więcej

Nie ma wątpliwości, że to jedna z najlepszych konfiguracji, jakie widnieją w polskiej ofercie tego modelu. Świetne osiągi idą w parze z umiarkowanym apetytem, co w czasach kryzysu ma bardzo duże znaczenie – także dla klientów premium.

TEST: Volkswagen Taigo 1.5 TSI DSG Style. Egzotyczny, ale praktyczny TEST: Volkswagen Taigo 1.5 TSI DSG Style. Egzotyczny, ale praktyczny TEST: Volkswagen Taigo 1.5 TSI DSG Style. Egzotyczny, ale praktyczny

Niemiecki producent postanowił poszerzyć swoją gamę modelem, który podbija rynki Ameryki Południowej. Fakt, brzmi to egzotycznie, ale Volkswagen Taigo jest bliżej konserwatywnego charakteru, niż może się wydawać.

TEST: Hyundai Santa FE 1.6 T-GDI PHEV - flagowy SUV w topowej wersji. Czy ma sens? TEST: Hyundai Santa FE 1.6 T-GDI PHEV - flagowy SUV w topowej wersji. Czy ma sens? TEST: Hyundai Santa FE 1.6 T-GDI PHEV - flagowy SUV w topowej wersji. Czy ma sens?

Odpowiedź na to pytanie nie jest oczywista. O ile samo auto ma wiele argumentów, by do siebie przekonać, o tyle najmocniejszy zestaw napędowy – już niekoniecznie. Wiele zależy jednak od stylu jazdy i potrzeb nabywcy.

TEST: Mercedes-Benz E 300 Coupe. Dwa litry wystarczą TEST: Mercedes-Benz E 300 Coupe. Dwa litry wystarczą TEST: Mercedes-Benz E 300 Coupe. Dwa litry wystarczą

Moda modą, ale to dwudrzwiowe nadwozia wyglądają najlepiej – od zawsze. Mercedes-Benz E 300 Coupe potwierdza to stwierdzenie. I robi to w stylu godnym reprezentanta klasy premium.

Nowy taryfikator – w górę punkty! Nowy taryfikator – w górę punkty! Nowy taryfikator – w górę punkty!

Na początku roku 2022 zaczął obowiązywać nowy taryfikator mandatów, przewidujący dużo wyższe niż do tej pory grzywny za wykroczenia i przestępstwa drogowe. Od 17 września wejdzie w życie kolejna podwyżka – tym razem nie mandatów, ale punktów karnych. Będzie dużo łatwiej stracić prawo jazdy, a odzyskać je będzie dużo trudniej niż dotychczas.

VW ID.5. Nowy w rodzinie VW ID.5. Nowy w rodzinie VW ID.5. Nowy w rodzinie

Moda na elektryki w Europie ma się całkiem dobrze, ale w Polsce wciąż raczkuje. O ile na zachód od Świecka auta bezemisyjne przekraczają 10 procent udziału w rynku, o tyle w Polsce ta wartość jest 10-krotnie niższa. Niemniej, powoli rośnie i to warto odnotować. A to za sprawą wielu nowych modeli. Niedawno dołączył do nich SUV Volkswagena utrzymany w stylu coupe. Czy ID.5 ma szansę na sukces?

Polskie prototypy aut, które miały szanse podbić rynek Polskie prototypy aut, które miały szanse podbić rynek Polskie prototypy aut, które miały szanse podbić rynek

Polska nigdy nie była motoryzacyjną potęgą, jednak co jakiś czas pojawiały się próby zmiany tej sytuacji. Na deskach projektantów powstawały nowe, często bardzo fantazyjne projekty, które jednak z różnych względów, najczęściej pozamerytorycznych, nigdy nie trafiły do seryjnej produkcji. Warto się przyjrzeć tym – historycznym już – pojazdom, gdyż niektóre z nich robią wrażenie nawet i dziś.