Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

Jak zmotywować się do treningów jesienią?

Rusz się!

Rusz się! Jak zmotywować się do treningów jesienią?

Do pozytywnego wpływu treningu fizycznego na zdrowie nie trzeba nikogo przekonywać. Mimo to, okres jesienno-zimowy to czas, kiedy często odpuszczamy regularne ćwiczenia fizyczne. Jak zmotywować się do wysiłku fizycznego, gdy aura nie zachęca do uprawiania sportu?

Tagi: kondycja , forma , trening kardio , dbanie o siebie , trening faceta po 40. , sport dla faceta po 40.

Rusz się! Jak zmotywować się do treningów jesienią?

Wiosną i latem zarówno siłownie, jak i popularne trasy biegowe są okupowane przez osoby, które intensywnie pracują nad swoim wyglądem oraz kondycją. W sezonie jesienno-zimowym wspomniane miejsca pustoszeją. Z jednej strony jest to zrozumiałe – aura nie sprzyja a motywacja do dodatkowego wysiłku spada. Z drugiej – półroczna przerwa w ćwiczeniach może zaprzepaścić formę wypracowaną podczas słonecznych miesięcy. Powodów do kontynuowania treningów jest zresztą znacznie więcej.

Skład i postać: Maxigra Go 25 mg. Każda tabletka do rozgryzania i żucia zawiera 25 mg syldenafilu tworzącego się in situ z 35,12 mg syldenafilu cytrynianu. Substancje pomocnicze o znanym działaniu: każda tabletka zawiera 2,15 mg aspartamu (E951) i 70,4575 mg laktozy jednowodnej. Wskazania: Produkt leczniczy Maxigra Go jest wskazany do stosowania u dorosłych mężczyzn z zaburzeniami erekcji, czyli niezdolnością uzyskania lub utrzymania erekcji prącia wystarczającej do odbycia stosunku płciowego. W celu skutecznego działania produktu leczniczego Maxigra Go niezbędna jest stymulacja seksualna. Przeciwwskazania: Nadwrażliwość na substancję czynną lub na którąkolwiek substancję pomocniczą. Ze względu na wpływ syldenafilu na przemiany metaboliczne, w których biorą udział tlenek azotu i cykliczny guanozynomonofosforan (cGMP) nasila on hipotensyjne działanie azotanów. Przeciwwskazane jest zatem równoczesne stosowanie syldenafilu z lekami uwalniającymi tlenek azotu (takimi jak azotyn amylu) lub azotanami w jakiejkolwiek postaci. Jednoczesne stosowanie inhibitorów PDE5, w tym syldenafilu, i leków pobudzających cyklazę guanylową, takich jak riocyguat, jest przeciwwskazane, ponieważ może prowadzić do objawowego niedociśnienia tętniczego. Produktów leczniczych przeznaczonych do terapii zaburzeń erekcji, w tym syldenafilu nie należy stosować u mężczyzn, u których aktywność seksualna nie jest wskazana (np. pacjenci z ciężkimi chorobami układu sercowo-naczyniowego, takimi jak niestabilna dławica piersiowa lub ciężka niewydolność serca). Produkt leczniczy Maxigra Go jest przeciwwskazany u pacjentów, którzy utracili wzrok w jednym oku w wyniku niezwiązanej z zapaleniem tętnic przedniej niedokrwiennej neuropatii nerwu wzrokowego (ang. non-arteritic anterior ischaemic optic neuropathy, NAION) niezależnie od tego, czy miało to związek, czy nie miało związku z wcześniejszą ekspozycją na inhibitor PDE5. Nie badano bezpieczeństwa stosowania syldenafilu w następujących grupach pacjentów: pacjentów z ciężką niewydolnością wątroby, hipotonią (ciśnienie krwi < 90/50 mm Hg), po niedawno przebytym udarze lub zawale mięśnia sercowego oraz ze stwierdzonymi dziedzicznymi zmianami degeneracyjnymi siatkówki, takimi jak retinitis pigmentosa (niewielka część tych pacjentów ma genetycznie uwarunkowane nieprawidłowości fosfodiesterazy siatkówki). Stosowanie syldenafilu u tych pacjentów jest przeciwwskazane. Podmiot odpowiedzialny: Zakłady Farmaceutyczne Polpharma S.A. Dodatkowych informacji o leku udziela: Polpharma Biuro Handlowe Sp. z o.o., ul. Bobrowiecka 6, 00-728 Warszawa, tel. +48 22 364 61 00; fax. +48 22 364 61 02. www.polpharma.pl. ChPL: 10.10.2016 r.

W nowy rok z nowym ciałem

Pomimo tego, że wydaje się to dosyć banalne, Nowy Rok cały czas funkcjonuje w naszych umysłach jako granica oddzielająca przeszłość i przyszłość. Wielu ludzi swoje postanowienia noworoczne wiąże właśnie z rozpoczęciem regularnych treningów. Aby odpowiednio zmotywować się do ćwiczeń, warto postawić sobie cel do zrealizowania jeszcze w mijającym roku. – Nie musi to być nic wielkiego, ponieważ nie chodzi tu o próbę bicia rekordów, ale pozytywne nastawienie do treningu. Możemy sobie założyć np. wystartowanie w imprezie biegowej, oczywiście na rozsądnym dystansie dostosowanym do naszych realnych możliwości psychofizycznych. Aby ograniczyć wymówki, warto kupić bilet na bieg już teraz. Konsekwentne dążenie do celu nie tylko sprawi nam radość, ale też pozytywnie nakręci do dalszych ćwiczeń – mówi Dawid Lewandowski, organizator biegów ekstremalnych Survival Race.

Małymi krokami do letniego celu

Jeżeli chodzi o treningi, należy sobie przede wszystkim uświadomić, że nic nie przychodzi z dnia na dzień. Dążenie do wymarzonej formy oznacza przede wszystkim regularne i częste ćwiczenia. Jeżeli więc chcemy mieć dobrą formę na lato – należy zacząć już teraz. W zachowaniu regularności pomoże np. plan ćwiczeń, który nie tylko usystematyzuje wysiłek fizyczny, ale też ułatwi obserwację postępów, jakie wypracowaliśmy. Co więcej – dobrze skonstruowany harmonogram zminimalizuje ryzyko przemęczenia się źle dobranymi ćwiczeniami oraz zapewni odpowiednią ilość czasu na odpoczynek i regenerację. W końcu, co być może jest najważniejsze, będzie potwierdzeniem drogi, jaką się przebyło i podjętego trudu, którego nie będzie chciało się zaprzepaścić rezygnacją z ćwiczeń.

Spokój i komfort gwarantowane

Wielu sportowców, zwłaszcza biegaczy, podkreśla, że nie rozumie nastawienia „sezonowców”, ponieważ jesień jest jedną z najlepszych pór roku do ćwiczeń i jest ona dla nich sama w sobie sporym motywatorem. Po pierwsze, ze względu na niższe temperatury, ćwiczenia na zewnątrz są dużo przyjemniejsze, a ryzyko przegrzania organizmu jest znikome. Odpowiednia odzież dodatkowo zwiększa komfort treningu, więc wymówki odnośnie spadku temperatury są nieuzasadnione. Ponadto, jesienią mniej ludzi wychodzi z domów, co oznacza więcej miejsca na popularnych trasach biegowych i chodnikach. Dużo mniejszy ruch jest także na siłowniach i salach fitness, co pozwala na przyjemniejszy i spokojniejszy trening.

Wzmocnij się na zimę

Jesień i zima to okres, kiedy mamy obniżoną odporność i tym samym jesteśmy bardziej narażeni na przeziębienia i choroby, ale i na apatię. Regularne ćwiczenia pozwolą nam nie tylko zahartować organizm i poprawić działanie układu odpornościowego, ale też wpłyną pozytywnie na nasze samopoczucie. – Jak wiadomo, sport jest jednym z czynników pobudzających w organizmie proces produkcji endorfin, zwanych „hormonami szczęścia”. Dlatego też regularne ćwiczenia, szczególnie w okresie jesienno-zimowym, pozwolą uchronić nas przed zarazkami, ale też przed np. chandrą, spowodowaną niedostatkiem światła i krótszym dniem – dodaje Dawid Lewandowski, organizator biegów Survival Race.

Podczas ćwiczeń w okresie jesienno-zimowym istotną rolę w procesie motywowania pełnią czynniki psychologiczne, takie jak sumienność, systematyczność i cierpliwość. Tylko od nas zależy, czy będziemy aktywnie spędzać czas, czy też wytłumaczymy się temperaturą i pogodą siedząc wygodnie przed telewizorem. Pozostaje pytanie, czy kiedy nadejdzie lato, nie będziemy tej decyzji żałować?

Źródło: materiały prasowe

Wejdź na FORUM!
Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie

Gorące tematy

facebook
raporty
Raporty