Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

Jak zmotywować się do treningów jesienią?

Rusz się!

Rusz się! Jak zmotywować się do treningów jesienią?

Do pozytywnego wpływu treningu fizycznego na zdrowie nie trzeba nikogo przekonywać. Mimo to, okres jesienno-zimowy to czas, kiedy często odpuszczamy regularne ćwiczenia fizyczne. Jak zmotywować się do wysiłku fizycznego, gdy aura nie zachęca do uprawiania sportu?

Tagi: kondycja , forma , trening kardio , dbanie o siebie , trening faceta po 40. , sport dla faceta po 40.

Wiosną i latem zarówno siłownie, jak i popularne trasy biegowe są okupowane przez osoby, które intensywnie pracują nad swoim wyglądem oraz kondycją. W sezonie jesienno-zimowym wspomniane miejsca pustoszeją. Z jednej strony jest to zrozumiałe – aura nie sprzyja a motywacja do dodatkowego wysiłku spada. Z drugiej – półroczna przerwa w ćwiczeniach może zaprzepaścić formę wypracowaną podczas słonecznych miesięcy. Powodów do kontynuowania treningów jest zresztą znacznie więcej.

W nowy rok z nowym ciałem

Pomimo tego, że wydaje się to dosyć banalne, Nowy Rok cały czas funkcjonuje w naszych umysłach jako granica oddzielająca przeszłość i przyszłość. Wielu ludzi swoje postanowienia noworoczne wiąże właśnie z rozpoczęciem regularnych treningów. Aby odpowiednio zmotywować się do ćwiczeń, warto postawić sobie cel do zrealizowania jeszcze w mijającym roku. – Nie musi to być nic wielkiego, ponieważ nie chodzi tu o próbę bicia rekordów, ale pozytywne nastawienie do treningu. Możemy sobie założyć np. wystartowanie w imprezie biegowej, oczywiście na rozsądnym dystansie dostosowanym do naszych realnych możliwości psychofizycznych. Aby ograniczyć wymówki, warto kupić bilet na bieg już teraz. Konsekwentne dążenie do celu nie tylko sprawi nam radość, ale też pozytywnie nakręci do dalszych ćwiczeń – mówi Dawid Lewandowski, organizator biegów ekstremalnych Survival Race.

Małymi krokami do letniego celu

Jeżeli chodzi o treningi, należy sobie przede wszystkim uświadomić, że nic nie przychodzi z dnia na dzień. Dążenie do wymarzonej formy oznacza przede wszystkim regularne i częste ćwiczenia. Jeżeli więc chcemy mieć dobrą formę na lato – należy zacząć już teraz. W zachowaniu regularności pomoże np. plan ćwiczeń, który nie tylko usystematyzuje wysiłek fizyczny, ale też ułatwi obserwację postępów, jakie wypracowaliśmy. Co więcej – dobrze skonstruowany harmonogram zminimalizuje ryzyko przemęczenia się źle dobranymi ćwiczeniami oraz zapewni odpowiednią ilość czasu na odpoczynek i regenerację. W końcu, co być może jest najważniejsze, będzie potwierdzeniem drogi, jaką się przebyło i podjętego trudu, którego nie będzie chciało się zaprzepaścić rezygnacją z ćwiczeń.

Spokój i komfort gwarantowane

Wielu sportowców, zwłaszcza biegaczy, podkreśla, że nie rozumie nastawienia „sezonowców”, ponieważ jesień jest jedną z najlepszych pór roku do ćwiczeń i jest ona dla nich sama w sobie sporym motywatorem. Po pierwsze, ze względu na niższe temperatury, ćwiczenia na zewnątrz są dużo przyjemniejsze, a ryzyko przegrzania organizmu jest znikome. Odpowiednia odzież dodatkowo zwiększa komfort treningu, więc wymówki odnośnie spadku temperatury są nieuzasadnione. Ponadto, jesienią mniej ludzi wychodzi z domów, co oznacza więcej miejsca na popularnych trasach biegowych i chodnikach. Dużo mniejszy ruch jest także na siłowniach i salach fitness, co pozwala na przyjemniejszy i spokojniejszy trening.

Wzmocnij się na zimę

Jesień i zima to okres, kiedy mamy obniżoną odporność i tym samym jesteśmy bardziej narażeni na przeziębienia i choroby, ale i na apatię. Regularne ćwiczenia pozwolą nam nie tylko zahartować organizm i poprawić działanie układu odpornościowego, ale też wpłyną pozytywnie na nasze samopoczucie. – Jak wiadomo, sport jest jednym z czynników pobudzających w organizmie proces produkcji endorfin, zwanych „hormonami szczęścia”. Dlatego też regularne ćwiczenia, szczególnie w okresie jesienno-zimowym, pozwolą uchronić nas przed zarazkami, ale też przed np. chandrą, spowodowaną niedostatkiem światła i krótszym dniem – dodaje Dawid Lewandowski, organizator biegów Survival Race.

Podczas ćwiczeń w okresie jesienno-zimowym istotną rolę w procesie motywowania pełnią czynniki psychologiczne, takie jak sumienność, systematyczność i cierpliwość. Tylko od nas zależy, czy będziemy aktywnie spędzać czas, czy też wytłumaczymy się temperaturą i pogodą siedząc wygodnie przed telewizorem. Pozostaje pytanie, czy kiedy nadejdzie lato, nie będziemy tej decyzji żałować?

Źródło: materiały prasowe

Wejdź na FORUM!
Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie

Gorące tematy

facebook
raporty
Raporty