Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

Twój motocykl - jaki ma być?

Motocykle

Motocykle Twój motocykl - jaki ma być?

Zrobiłeś pierwszy krok – podjąłeś decyzję o kupnie motocykla.
Teraz tylko pozostaje odpowiedzieć sobie na jedno pytanie – jaki motocykl chcesz kupić?
Czy – aby być bardziej precyzyjnym – do czego ci on jest potrzebny (lub niepotrzebny)?
Bo motocykle są jak kobiety... różne.
Ale są trochę też jak mężczyźni. Bo występują tylko w trzech głównych odmianach...

Tagi: motocykl , enduro , cross , ciało , awans

Motocykle Twój motocykl - jaki ma być?

Motocykl – najogólniej rzecz ujmując – powinien być dostosowany do warunków, w jakich będziesz nim jeździł i do twojego temperamentu. A że jedno i drugie jest lub bywa zmienne, więc poznaj w ogólnym zarysie cztery podstawowe typy – crossowy, szosowy, sportowy i zabytkowy.

Advertisement

Motocykle crossowe

Dostosowane są nie do dróg, a do bezdroży – i to dosłownie. Charakteryzują się stosunkowo małą pojemnością silnika, od 50 cm3 do 525 cm3. Moc silnika jest za to – jak na tę pojemność – zazwyczaj spora. Inne cechy szczególne motocykli tego typu to: bardzo wysoki skok amortyzatora przedniego, brak oświetlenia, brak homologacji na opony (bardzo ważne!), oraz brak norm dotyczących emisji spalin i poziomu hałasu. Fajnie, nie? Na pierwszy rzut oka – może, ale niestety to wszystko sprawia, że jest to motocykl TERENOWY. Tylko i wyłącznie – jazda po szosie jest możliwa albo na krótkich odcinkach, albo po zamontowaniu różnych utensyliów. Zresztą – nie ma się co martwić, bo na szosie to cudo jest do niczego. Ale w terenie...

Brak homologacji na opony oznacza, że nie ma żadnych ograniczeń co do rodzaju i głębokości bieżnika. A to z kolei daje twojej maszynie nieograniczone możliwości poruszania się po piasku, błocie, terenach z lekka podmokłych, kamieniach, głazach, stromiznach skalnych i wszelkich innych. Przejazd przez rwący górski potok? Jeśli tylko woda nie zaleje ci oczu – dasz radę! Wjazd na Chojnik? Bez dotykania nogą ziemi! Pustynia Gobi? Poczekaj, weź ze dwie skrzynki piwa...

Motocykle crossowe przeznaczone są dla osób potrzebujących w życiu wyzwań, odrobiny zdrowej adrenaliny i dla tych wszystkich, którzy uwielbiają przygodę. Najsłynniejsze marki – to japońskie Kawasaki, Suzuki, Hondy i Yamahy, austriackie KTM-y i amerykańskie Cobry.

 
Jaki motocykl jest dla ciebie?
Zagłosuj!

Motocykle szosowe

To jest kategoria bardzo pojemna. Ale wszystkie maszyny w niej będące mają jedną podstawową cechę. Są wygodne. A nawet – komfortowe. Nie wierzysz? To wyobraź sobie klasyczny w kształcie i sylwetce motocykl z dużą owiewką, wygodnym oparciem z zagłówkiem, sprzętem stereo, sporym bagażnikiem na niezbędne produkty żywnościowe (z lodówką!), no i wykończeniami z mahoniu i kości (nie słoniowej, bo jest zakazana, ale z kości hipopotama). To może być amerykański Harley Davidson, Buell lub Indian. To może być twój nowy „krążownik szos”. Pojemny silnik o wielkiej mocy, sylwetka klasyczna lub w wariancie chopper („czoper”), prędkość na miarę oczekiwań, przyspieszenie przyzwoite, miejsce dla pasażerki też jest...

Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (23) / skomentuj / zobacz wszystkie

tenku70
05 lutego 2015 o 22:27
Odpowiedz

Witam, a ja od 3 sezonów jeżdżę sobie Californią 1100. Piękny i prosty motocykl. Klasyczna włoska konstrukcja. Wystarczająca moc, duży moment obrotowy i rewelacyjne właściwości trakcyjne. Można się w nim zakochać. Jak ktoś szuka nietuzinkowego rumaka, to szczerze polecam.

~tenku70

05.02.2015 22:27
Ghost Rider
28 listopada 2014 o 21:49
Odpowiedz

Panowie.Niestety nie mam prawka kategorii A.Wszystkie inne tak ,ale A nie .Pomimo to znalazlem kompromis .Kupilem sibie Piaggio mp3 500 Lt. To super alternatywa na poczatek ,choc koledzy sie smieja ,ze z niego przesiade sie juz tylko na balkonik albo rolatorek haha.W kazdym razie moge wspaniale uczestniczyc w zyciu motocyklistow.Kupilem sobie fajny sprzet do outdooru i ciesze sie wybigajac myslami w nastepny sezon.

~Ghost Rider

28.11.2014 21:49
joker
27 sierpnia 2014 o 10:53
Odpowiedz

Trafiłęm tu szukając natchnienia do zmiany posiadanej już 4 lata SV650N (to mój 1-szy wybór, kupiony już po 40-tce) i bardzo się rozczarowałem. Nie dosyć, że do zadnej z wymienionych kategorii nie potrafię zaliczyć SV-ki w wersji N to na dodatek żadnych pciekawych propozycji tu nie znalazłem.

~joker

27.08.2014 10:53
Pablo
14 czerwca 2014 o 12:43
Odpowiedz

Popieram, to także moje marzenie...

~Pablo

14.06.2014 12:43
KRIS
05 kwietnia 2014 o 20:36
Odpowiedz

170 KM w hondzie da sie łatwo kontrolować ? Co za bzdura . Nie ma tu liniowego przyrostu mocy-to jest hardcore. Jak mozecie pisac takie rzeczy.Ktos sobie kupi w przekonaniu łatwego ogarniecia sprzeta i na pierwszym winklu zaliczy glebe w najlepszym przypadku

~KRIS

05.04.2014 20:36
Śledzę i zaglądam
02 kwietnia 2014 o 00:26
Odpowiedz

Ponieważ jest to moja pasja polecam Suzuki GSX - R1000, Suzuki GSX 1300R Hayabusę oraz Suzuki SV 1000S :-)
Pozdrawiam.

~Śledzę i zaglądam

02.04.2014 00:26
Facetpo40
02 lipca 2013 o 17:16
Odpowiedz

Orzech, wierzymy, że facet po 40, poza fantazją, ma również rozum. Jeśli nie - to już jego odpowiedzialność. Nie piszemy dla przedszkolaków.

Facetpo40

02.07.2013 17:16
Orzech
29 czerwca 2013 o 16:43
Odpowiedz

Taaak drogi autorze, proponuj sfrustrowanym 40 latkom sportowe litry tak... o ile mlodemu da sie wytlumaczyc ze jest mlody i nie umie, to stary powie "ja w twoim wieku gówniarzu..." wsiadze i pojedzie na najblizsze drzewo.

~Orzech

29.06.2013 16:43
gregor
11 lutego 2013 o 21:01
Odpowiedz

A ja zacząłem w ub. roku od HONDY SHADOW 750 C4 - import z USA(tylko sam już ubierałem). Powrót po latach na dwa kółka. Rewelacja do miasta. Ale w tym roku zmieniam na coś większego. HONDA VTX 1300 lub YAMAHA WILD STAR - i świat u stóp. :) Tylko CHOPPER ...

~gregor

11.02.2013 21:01
motomaniak
29 stycznia 2013 o 17:54
Odpowiedz

Dołączam słowo żeby nie było 13 :)
Przed zakupem 2-kółki trzeba odpowiedzieć sobie na 1 sakramentalne pytanie - gdzie chcę jeździć i co będę z tym moto robił? Potem trzeba udać się na jakieś prezentacje żeby "przymierzyć" kilka różnych modeli z różnych klas. Niedoświadczonym polecam lżejsze modele i niższe pojemności na początek. Potem, wiadomo dobieramy model do portfela, szperamy na forach po informacje o niezawodności i kosztach utrzymania. I ..... i kupujemy wreszcie swoją własną "kozę"!!! Szał !!! Przy kalkulacji warto uwzględnić pozycję w kwocie około 1000-2000 na solidny przegląd i wymianę tego i owego u prawdziwego specjalisty! W ten sposób unikniemy rozczarowań na samym początku i wielo-kilometrowego pchania. Lewa łapka w górę!!!

~motomaniak

29.01.2013 17:54

Gorące tematy

facebook
raporty
Raporty