Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

Jak poradzić sobie z frustracją

Męska psychologia

Czy to, co dzieje się w twoim życiu, powoduje frustrację? Czy męczą cię sytuacje, w których, gdy robisz jeden krok naprzód, od razu wydarza się coś, co sprawia, że cofasz się o kolejne trzy? Dowiedz się, jak przełamać poczucie beznadziei i ruszyć naprzód z nową energią.

Tagi: sukces , porażka , pozytywne myślenie , pozytywne nastawienie , radzenie sobie z problemami

Męska psychologia Jak poradzić sobie z frustracją

„Aby przezwyciężyć frustrację, trzeba się mocno skoncentrować na rezultatach, nie na przeszkodach.”
T.F. Hodge

Możesz mieć ochotę rzucić to wszystko i zapomnieć. Możesz mieć dość słuchania o sukcesach i przełomach w życiu innych, podczas gdy ty sam wciąż napotykasz bariery na swojej drodze. Osiągnąłeś punkt krytyczny – niezależnie od tego, jak bardzo się starasz, i tak nie jesteś w stanie dopiąć celu, a poczucie bezsilności staje się wszechogarniające.

Zanim poddasz się definitywnie, poznaj osiem kroków, które pomogą ci poradzić sobie z frustracją i odzyskać siły do dalszej walki.

1. Przyznaj, że to właśnie czujesz

Cokolwiek spowodowało twoje obecne położenie, już się stało i nie da się tego odwrócić. Nie możesz cofnąć wskazówek zegara i zmienić biegu wydarzeń. Pogódź się z tym i nazwij to, co teraz czujesz po imieniu – frustracją.

Przyznanie się przed sobą do odczuwania negatywnych emocji da ci siłę, by ruszyć naprzód. Jeśli zdecydowałeś, że pozostaniesz uczciwy sam przed sobą i przyznasz, że twoja frustracja jest prawdziwa i bolesna – będziesz gotów coś z tym zrobić.

2. Nie wiń innych

Nie baw się w obwinianie. To twoje życie – musisz wziąć za nie odpowiedzialność. Obwinianie innych za własną złość prowadzi tylko do tego, że będziesz jeszcze bardziej sfrustrowany. Przestań dawać ludziom taką władzę nad swoim życiem. Nawet jeśli ktoś przyczynił się do twoich odczuć, to ty jesteś odpowiedzialny za to, co czujesz, czas więc mu wybaczyć, by móc iść dalej.

3. Zaangażuj się w obserwacje

Jeśli pojawi się frustracja, a ty nie przyjrzysz się jej uważnie, skoncentrujesz się pewnie na tym, co ją powoduje. Natomiast obserwując to, co się z tobą dzieje, łatwiej ją pokonasz. Usiądź i zapisz, jak widzisz swoją przyszłość. Nie myśl o tym, gdzie jesteś teraz, a o tym, gdzie chcesz się znaleźć. Pozwól sobie zobaczyć lepszą i radośniejszą przyszłość, zamiast bieżących problemów.

4. Porozmawiaj z zaufaną osobą

Nie musisz przechodzić przez to sam. Nie spiesz się, spędź trochę czasu na refleksji i zastanów się, z kim możesz porozmawiać. Poszukaj kogoś, komu ufasz i komu możesz szczerze opowiedzieć o swojej frustracji, wiedząc, że osoba ta nie oceni cię ani nie potępi, ale uważnie wysłucha i zaangażuje się w to, co mówisz.

5. Spisz swoje sukcesy

Weź notes, długopis, laptop czy tablet i znajdź spokojne miejsce. Zapisz wszystkie swoje zwycięstwa. Małe i duże, nieważne, spisz je wszystkie. Będziesz zaskoczony, jak wiele podobnych sukcesów już udało ci się osiągnąć.

Spisanie tego, co osiągnąłeś wcześniej da ci większe poczucie własnej siły, które pomoże pokonać poczucie bezsilności i rozczarowania w tej konkretnej sytuacji.

6. Przekieruj swoje myśli

Najłatwiej jest skupiać się na swojej rozpaczy, goryczy czy żalu, rozpatrując je i przeżywając w kółko. Jeśli bez przerwy koncentrujesz się na własnej frustracji, twoje negatywne emocje nie znikną. Pomyśl o tym, co produktywne, pozytywne i co prowadzi do przodu. Nie pozwól swojemu umysłowi zatrzymywać się przy sprawach, które wywołują w tobie frustrację. Niech to, na czym się skoncentrujesz, będzie twoją siłą.

7. Ustal, co możesz zrobić

Kiedy już wcieliłeś w życie poprzednie kroki, czas na działania. Czego potrzebujesz, by przełamać trudną sytuację? Co możesz robić, by poprawić swoje położenie? Przygotuj listę zadań do wykonania i zacznij od razu.

8. Monitoruj postępy

Kiedy już zdecydowałeś się na podjęcie działań, by poradzić sobie z tym, co cię frustruje, musisz konsekwentnie oceniać swoje postępy. Nie panikuj, jeśli problem nie zniknie od razu. Nie stresuj się, jeśli czasem się pojawi. Te kroki to nie magiczna formuła, która na zawsze wyeliminuje wszystkie twoje problemy. To proces – wymaga wysiłku, zaangażowania i czasu.

Powodzenia!

Marcin Wróblewski

 

Wejdź na FORUM!
Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (1) / skomentuj / zobacz wszystkie

Mati
17 grudnia 2017 o 19:24
Odpowiedz

A to zalezy na jakim polu ta flustracja, ale u mnie obojętnie co by się nie działo lekarstwem jest solidny trening. I zazwyczaj najpierw sobie pobiegam, a później idę do zrobionej przeze mnie siłowni. Wkurzało mnie brak wyników i za namową kumpli wypróbowałem Largo Mass z karnityną i tribulusem w składzie. To w połączeniu z treningiem, dało spodziewany efekt. Masa szybko wzrosła i wydolność też jak należy.

~Mati

17.12.2017 19:24

Gorące tematy

facebook
raporty
Raporty