Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

Co zjeść, gdy za oknem chłodniej

Męska kuchnia

Męska kuchnia Co zjeść, gdy za oknem chłodniej

Wraz ze zmianą aury powinieneś też pomyśleć o pewnych zmianach w swoim jadłospisie. Lato nie sprzyja na szczęście objadaniu się, ale jesienią łatwiej już złapać dodatkowe kilogramy, siedząc długimi wieczorami przed telewizorem i zarzucając coś na ząb. Pamiętaj też, że o tej porze roku jesteś bardziej narażony na różne infekcje i przeziębienia. Lepiej tego uniknąć, a przy tym dobrze zjeść!

Tagi: jak wzmocnić odporność , dieta dla faceta , układ odpornościowy , dieta jesienna , zdrowe jedzenie

Męska kuchnia Co zjeść, gdy za oknem chłodniej

Najistotniejszą rzeczą w jesiennej diecie jest to, abyś wzmacniał swój układ odpornościowy, by nie łapać – niby banalnych, ale jakże uciążliwych przecież – infekcji. Oto 5 zasad, które zagwarantują ci świetną formę jesienią.

Nie bój się czosnku, bo to esencja zdrowia

Dobrze jest przeprosić się z czosnkiem, jeśli starałeś się go unikać. W celach leczniczych stosowali go już Egipcjanie. Medyczne zalety czosnku to: zwalczanie bakterii, wirusów i pasożytów, działanie przeciwgrzybicze oraz przeciwzakrzepowe, to także doskonały przeciwutleniacz. Do tego ułatwia trawienie, korzystnie wpływa na trzustkę, obniża poziom złego cholesterolu. Długo można by wymieniać jego zalety.

Powiesz: a ten okropny zapach! Ile ludzi, tyle pomysłów na jego zwalczenie: np. zagryzanie jabłkiem, natką pietruszki, czy listkami mięty. Inni proponują pogryźć ziarenka palonej kawy. Z pewnością bardziej będzie ci odpowiadało popijanie go lampką czerwonego wina. Tylko nie przesadzaj! Poza tym, dodając systematycznie czosnek do potraw, unikniesz konieczności jedzenia całych ząbków.

Sięgaj po tłuszcze – smaczne i zdrowe

W diecie jesiennej niezbędne są także tłuszcze, ale te zdrowe! Jednym ze sposobów ich dostarczenia może być oliwa z oliwek, która także obniża poziom złego cholesterolu. Dodawaj ją więc do wszystkich możliwych sałatek. A próbowałeś kiedyś białego pieczywa, polewanego oliwą z dodatkiem ziół? Pychota! Nic nie brakuje też popularnemu olejowi rzepakowemu, a dietetycy bardzo często wychwalają także olej lniany.

Dobrym, smacznym i konkretnym źródłem zdrowych tłuszczów będą też ryby morskie, ze względu na zawartość kwasów omega-3 oraz witaminę D, wspomagającą w znaczący sposób twój układ odpornościowy. Nie bój się jeść więc ryb tłustych (np. makrela, śledź, łosoś, tuńczyk), także uwędzonych.

Tłuszczów nienasyconych dostarczą ci też ich – i to sporo – orzechy. Są co prawda kaloryczne, ale nie popadaj w paranoję. Oczywiście nie jedz tych prażonych czy solonych! Dietetycy polecają najbardziej orzechy włoskie (zawierają też witaminy z grupy B, witaminę E oraz magnez). Z kolei w pistacjach znajdziesz najwięcej wapnia, a w nerkowcach – żelaza. Świetną przekąską z nienasyconych tłuszczów mogą też być pestki dyni (cynk, magnez, mangan, miedź oraz żelazo) oraz migdały (witamina E, magnez i wapń). Orzechy i pestki wpływają też korzystnie na potencję, więc… miłego chrupania :-)

Więcej ciepłych posiłków

W okresie jesiennym oraz zimowym również ważną rzeczą jest to, abyś dostarczał swojemu organizmowi więcej ciepłych posiłków. I to najlepiej już od samego rana, nim wyjdziesz z ciepłego domu. Co więc zaserwować sobie na ciepłe śniadanie? Może być i tradycyjna jajecznica. Ale możesz przecież zjeść owsiankę na mleku, czy też zupę mleczną z całą mieszanką płatków, dodając do niej suszonych owoców (to doskonałe źródło niezbędnego w naszej codziennej diecie błonnika). Dla zaostrzenia może nieco zbyt słodkiego smaku możesz dorzucić nieco rozgrzewających przypraw, jak na przykład: imbir, cynamon i goździki, czy też szczyptę chili.

Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie

Advertisement

Gorące tematy

facebook
raporty
Raporty