Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

Stres - pokonaj wroga!

Klinika ciała i ducha

Klinika ciała i ducha Stres - pokonaj wroga!

Czujesz, że możesz osiągnąć w życiu więcej niż dotychczas, ale ciągle coś cię blokuje. Twoje samopoczucie jest coraz gorsze i nie masz ochoty wracać do pracy. Każda niewłaściwie podjęta decyzja wiąże się ze wzmożonym poczuciem lęku, napięcia, niepewności. To stres - częsty towarzysz naszego życia i trudny wróg, którego nie zwyciężysz w jednej bitwie. Dowiedz się, jak go pokonywać krok po kroku i przygotuj się na długą, ale wygraną wojnę.

Tagi: stres , walka ze stresem , pokonać stres , facet a stres , jak zmniejszyć stres , jak pokonać stres , jak się mniej stresować

Nie ma sensu rozwodzić się nad tym, w jakim stopniu stres wpływa na nasze zdrowie i życie. O zwiększonym ryzyku wystąpienia zawału, nerwicach, depresji, spadku samopoczucia i efektywności pracy słyszysz zapewne na każdym kroku – w prasie, Internecie, u znajomych. Stres na każdego wpływa w nieco inny sposób i zapewne potrafisz sam precyzyjnie określić, jak objawia się akurat u ciebie. Skupmy się więc na działaniu, które pomoże ci stres pokonać.

1. Żyjesz na pełnej prędkości? Zwolnij!

Przyczyną stresu jest bardzo często zbyt intensywny tryb życia. W pracy - załatwianie wielu spraw naraz, kierowanie zespołem, w którym co chwila dowiadujesz się jakimś kłopocie, niecierpiące zwłoki terminy, bilanse finansowe, nastawienie na efektywność i miliony innych zadań do wykonania nie wpływają pozytywnie na twoje samopoczucie. W takiej matni nawet największy twardziel może poczuć się wyeksploatowany. W domu - posiłek w biegu, kontakty z ludźmi poprzez telefon i Internet, brak dłuższego przebywania na łonie natury – dopełniają dzieła zniszczenia twojego organizmu.

Nawał pracy, ciągłe problemy i życie w poczuciu ciągłego braku czasu powodują, że natężenie stresu rośnie w tobie z każdym dniem i tygodniem. Nie dopuść, aby to błędne koło zamknęło się wokół ciebie. Przede wszystkim nie traktuj niepowodzeń jako kwestii życia i śmierci. Nie jesteś robotem. Zawsze, w pracy czy poza nią, będziemy popełniali błędy – ważne, aby minimalizować je i wyciągać wnioski. Zwolnij w pracy i w wolnych godzinach staraj się nie myśleć o niej. Weź głębszy oddech i daj organizmowi chwilę wytchnienia.

2. Prowadź aktywny tryb życia

Jednym z najskuteczniejszych sposobów walki ze stresem jest sport. Nie zadowalaj się kilkoma godzinami siłowni w tygodniu. Postaw na bardziej towarzyską aktywność – tenis, sporty ekstremalne, koszykówkę lub nawet bieganie. Spędzaj więcej czasu na łonie natury i wykorzystaj go maksymalnie. Leżenie plackiem przez cały weekend raczej nie pomoże ci

1 2 3
Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie

Gorące tematy

Podoba Ci się serwis?
Kliknij "Lubię to".

Zamknij
facebook
raporty
Raporty